Gå til innhold

Dating etter dødsfall

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet en i nær familie for tre uker siden, etter lengre sykeleie. Selv om dette selvsagt er trist, så føler jeg likevel at jeg har lyst å begynne å date, da jeg ønsker å møte en mann. Dette har jeg naturligvis ventet med i noen måneder nå. Men jeg vil ikke bli dømt for at jeg går på date så snart av den jeg eventuelt går på date med, eller dømt av andre. Så jeg tenker å vente til det har gått en "passende tid". Men hvor lenge er passende tid i andres øyne?

Anonymkode: f0b23...cc6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med nær familie? hvis det var din partner/ektefelle så vil jeg si du bør vente en god stund, spesielt om dere hadde barn (da tenker jeg minst et år slik at barna blir vant til den nye situasjonen). Om dere ikke hadde barn ville jeg likevel ventet en god stund. Selv om du føler deg klar så kan det komme sorgreaksjoner senere, og det bør ny partner slippe å bli dratt inn i.

Om det er en av dine foreldre eller annen familie så kan du vel date når som helst. Da skjønner jeg ikke spørsmålet.

Anonymkode: c4ee7...3e7

• Liker 4
Skrevet

Kan ikke se dette skal ha noe å si for dating så fremt det ikke er din partner som har dødd.

• Liker 3
Skrevet

Først, kondolerer håper du har gode folk rundt deg.

Så må jeg spørre, Er det partneren din som har død? Hvis ikke kan du vel date når du vil, men hvis det er det må du nok vente ei stund syns jeg da...6 mnd 1 år kanskje?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det ikke er partneren din, kan du gå på date når som helst. Har du problemer med psyken? For dette var et ufattelig rart spørsmål.

Anonymkode: 44c90...fe2

AnonymBruker
Skrevet

Om det er partner, tante, oldefar eller whatever. Synes du bør gjøre det som føles greit for deg. Det er jo tross alt ditt privatliv, ingen andres. 

Anonymkode: 721f2...9ff

Gjest chisandra
Skrevet
På 2.1.2017 den 21.36, AnonymBruker skrev:

Jeg mistet en i nær familie for tre uker siden, etter lengre sykeleie. Selv om dette selvsagt er trist, så føler jeg likevel at jeg har lyst å begynne å date, da jeg ønsker å møte en mann. Dette har jeg naturligvis ventet med i noen måneder nå. Men jeg vil ikke bli dømt for at jeg går på date så snart av den jeg eventuelt går på date med, eller dømt av andre. Så jeg tenker å vente til det har gått en "passende tid". Men hvor lenge er passende tid i andres øyne?

Jeg synes det er merkelig at du ikke tar med om det er partner eller ikke i innlegget ditt, for det har vel nesten alt å si for hvilke svar du får.

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg glemte litt av denne tråden, da jeg ikke trodde noen kom til å svare. :) Men det dreier seg om et søsken som har dødd. Jeg trodde bare det ville virke rart på en eventuell date om jeg sa at mitt søsken døde for tre uker siden. At jeg da ikke burde vært på date med et menneske jeg ikke kjenner, men heller levd tilbaketrukket og sørget.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, man sørger slik man selv vil og klarer. Bare ta hensyn til deg selv. 

Anonymkode: 3145f...4a4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...