padlejenta Skrevet 2. desember 2004 #1 Skrevet 2. desember 2004 Har skjønt at dette er en orm. Hvordan bli kvitt denn?
Dru Skrevet 2. desember 2004 #2 Skrevet 2. desember 2004 Det er i utgangspunktet ikke en orm. Men det er en orm som kjører en slik prosess. Forskjellen er enkel: Svchost skal ikke kjøres av brukeren, men som lokal tjeneste, nettverkstjeneste og system. Dersom den ikke kjører under brukeren som er logget inn, så er det heller ikke en orm. Her er en link som forklarer hva den gjør: http://support.microsoft.com/?kbid=314056
padlejenta Skrevet 3. desember 2004 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2004 takker og bukker, lar den bare være der jeg da.
Gjest Kaffegjesten Skrevet 3. desember 2004 #4 Skrevet 3. desember 2004 takker og bukker, lar den bare være der jeg da. Det bør du på ingen måte gjøre. Fjern den med en gang! Her kan du laste ned verktøy for å fjerne dette viruset, for det er et virus som gir andre tilgang til din pc! Du kan sjekke disse lenkene og her finner du removal tool info 1 info 2 info 3
Polly Ester Skrevet 3. desember 2004 #5 Skrevet 3. desember 2004 Jeg leste ikke alle infolinkene dine, kaffegjesten, men det er forskjell på svchost som trådstarter spurte om, og scvhost som lå under info-link nr 1 hos deg...
Gjest en som lurer Skrevet 3. desember 2004 #6 Skrevet 3. desember 2004 Og forskjellen er.............?
Polly Ester Skrevet 3. desember 2004 #7 Skrevet 3. desember 2004 Det som trådstarter spurte om er noe som skal være der... trykker du ctrl+alt+del kommer alle prossessene opp og der finner du svchost.exe som tre forskjellige prossesser. scvhost.exe er muligens en orm/virus, det vet jeg ikke, for jeg har ikke hørt om det. Jeg ville bare påpeke at det er forskjeller. Mulig noen har laget orm/virus som folk skal tro er svchost.exe og slette noe de ikke skal slette. Det vet jeg for lite om. Men hvis du leser den første linken som ble lagt ut av Drucilla, og infolinkene som kaffegjesten la ut, så tror jeg du finner ut av forskjellen...
Dru Skrevet 3. desember 2004 #8 Skrevet 3. desember 2004 Og jeg har forklart forskjellen i mitt første innlegg. Svchost.exe må kjøre for at Windows skal fungere skikkelig. Problemet er hvis prosessen kjøres av brukeren som er innlogget, og ikke bare system, nettverkstjeneste og lokal tjeneste. Det skal altså kjøre 3 svchost.exe.
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2004 #9 Skrevet 3. desember 2004 Legg merke til skrivemåten: svchost.exe skal være der scvhost.exe er en orm
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2004 #10 Skrevet 3. desember 2004 Jeg har hele seks SVCHOST, skal de være der? Prøvde en kommando (Tasklist /SVC)i kjørelinjen for å finne ut hvilke programmer svchost styrer, men får bare at "tasklist gjenkjennes ikke som en intern eller ekstern kommando, kjørbart program eller satsvis fil" noen som har peiling?
Dru Skrevet 3. desember 2004 #11 Skrevet 3. desember 2004 Hvis en eller flere kjøres av brukeren som er innlogget, så skal ikke de være der. Det er ikke uvanlig at det kjører mange av disse. Spørsmålet er bare hva som kjører de. Jeg har 5 stykker gående selv, uten at det er noe galt.
Gjest Kaffegjesten Skrevet 4. desember 2004 #12 Skrevet 4. desember 2004 Og kaffegjesten beklager at han ikke leste godt nok - og så at to bokstaver var byttet om. Deppa i dag, jeg som trodde jeg var feilfri. :oops: Æsj og dobbel æsj!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå