Gå til innhold

Til dere som har flyttet, hvordan synes dere det var?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Idag bor jeg i ett hus med hage, snømåking, beising osv.

Nå har jeg funnet en splitter ny leilighet som jeg har falt for og virkelig har lyst for. Den er 10 kvm mindre en huset mitt, så plassen er stor nok for meg.

Jeg har bodd i dette huset i over 20 år og kjøpte det helt nytt og stortrives her. Kort vei til jobb osv.

Dit jeg vil flytte så ha jeg mulighet for å ta toget til jobben, noe dom gjør st jeg slipper glatt føre og issakraping på jobben. Kort vei til alt jeg trenger av butikker osv. Kan fint sykle/ gå til alt jeg trenger.

Jeg får også mindre gjeld, noe som er positiv solv om jeg klarer utgiftene mine nå idag også.

Det jeg bekymrer meg for er om jeg kanskje flytter ognikke vil trives der og da er jo løpet kjørt med å fortsette å bo her jeg bor nå.

Kan noen av dere fortelle hvordan det var å flytte fra enebolig til rekkehus og hvordan dere følte det gikk?

Følger med garasje, 4 soverom, stor stuenog egen hageflekk.

Jeg bor aleine og synes dette er skummet, da jeg aldri har gjort dette aleine.

Sitter med meget god egenkapital og den 10% jegvtrenger ved kontraktsinngåelse vil en venn av meg låne meg. Han søker med glede lån i morra den dag dor st jeg skal få til dette.

Hva skal jeg gjøre?? Vil virkelig satse, men samtidig veldig redd.

Anonymkode: 74153...713

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er der ingen som har flyttet her tidligere?

Skrevet

Det er nok flere som har flyttet tidligere, men det er mulig at det siste avsnittet ditt skremte de bort. Dette med "Sitter med meget god egenkapital og den 10% jegvtrenger ved kontraktsinngåelse vil en venn av meg låne meg. Han søker med glede lån i morra den dag dor st jeg skal få til dette".

Jeg tror de fleste svarer på tråder og temar de kan relatere seg til. Det gjorde ikke din tråd i utgangspunktet, men de setningene der tippet det helt over kanten. De fleste vil hjelpe de som trenger det mest, og dette er faktisk et av de få fora der jo mer du har, jo mindre respons kan du risikere å få.

Jeg har heller ingen erfaring med fire soverom, valg mellom hus og leilighet, og kamerater som hopper i taket om de får sjansen til å låne meg egenkapital til nytt hus. Men jeg håper du får svar på det du lurer på allikevel :)

AnonymBruker
Skrevet

Nå er den personen som vil låne meg penger en jeg stoler 100% på og omvendt. Vi kommer til å skrive kontrakt om de pengene og jeg skal betale avdragene frem til huset mitt er solgt, da betaler jeg også ut lånet han vil hjelpe mg med.

Vi er verdens beste venner og vet alt om hverandre.

Problemet er bare at jeg trur ikke jeg får til 10% ved kontraktsinngåelse før huset er solgt og da er nok leiligheten solgt for lengst. Ett sted må jeg jo bo frem til leiligheten er ferdig.

At det du uthever kan skremme noen fra å svare skjønner jeg ikke.

Jeg bare lurer på om noen har flyttet fra hus til leilighet og angret av forskjellige grunner.

Skrevet (endret)

Noter alle tingene du mister ved å flytte, og spør deg selv om dette er noe du vil få problemer med å leve uten de neste årene. 

Så noterer du alt det positive ved flytting og spør deg selv om det veier opp for alt du mister.

Endret av Ankimaki
AnonymBruker
Skrevet

Vi har. Løsningen her ble å leie ut eneboligen i første omgang. Viste seg å være lurt da vi flyttet tilbake etter to år.

Anonymkode: c5fb8...0af

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker og at huset kan leies ut. Derimot stusser jeg på at du som bor alene ønsker hele 4 soverom. Du kunne klart deg med en leilighet på ca 50-60 kvm og mye mindre lån.

Anonymkode: 0c23a...27a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker og at huset kan leies ut. Derimot stusser jeg på at du som bor alene ønsker hele 4 soverom. Du kunne klart deg med en leilighet på ca 50-60 kvm og mye mindre lån.

Anonymkode: 0c23a...27a

Kanskje det er barn i bildet selv om ts ikke nevner det? 

Høres fornuftig ut synes jeg, men det sosiale har en god del å si for om man kommer til å trives og ikke. Har du noen kjente i nærheten av den nye leiligheten?

Anonymkode: 9002d...cb9

AnonymBruker
Skrevet

Kaller du et rekkehus for leilighet? Det er en fullverdig familiebolig for de fleste...

Jeg har flytta fra 60kvm leilighet til 150kvm hus (leier), og syns foreløpig det er kjempedigg med mer plass, men til sommeren vil jeg sikkert savne å aldri måtte forholde meg til gressklipping, raking, klipping av kvist etc.

Anonymkode: e84c3...3b0

AnonymBruker
Skrevet

Litt av grunnen til at du får lite/ingen svar tror jeg er veldig enkel:

Folk som flytter fra enebolig til leilighet er oftest foreldregenerasjonen til den gjennomsnittlige KG bruker.

Anonymkode: 87d5a...5c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...