AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #1 Skrevet 2. januar 2017 De fleste føler for å spise litt lettere og sunnere nå I januar. Del tips for litt spennende og smaksrike sunne retter. Anonymkode: 429a9...aa8
Pringle Skrevet 2. januar 2017 #2 Skrevet 2. januar 2017 Jeg spiser sunt, året rundt. Smaken er som baken, men jeg liker det jeg lager og synes jeg er en flink kokk De første dagene i januar har jeg dette til middag: Kreps (scampi?) og blåskjell med ris og sursøt saus. Strimlet svinekjøtt, med resten av risen og sausen. Spaghetti med kjøttsaus (tomatbasert, masse grønnsaker, parmesan). Laks, brun basmatiris med soyasaus, erter. Wok med kyllingstrimler, wokgrønnsaker (boks, Eldorado), paprika, grønne bønner, løk, og sobanudler. Pizza (avhengig av om Mama Mia er på tilbud) eller pannekaker med diverse søtt fyll, og en rå grønnsak. Oksekotelett, potetmos og ovnsbakt rosenkål. Gulrotsuppe (med kokosmelk, chili og ingefær).
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #3 Skrevet 2. januar 2017 Jeg skal lage bare sunne middager neste 2 ukene og trene masse, minst 3x pr uke helst. Jeg skal lage ovnsbakte grønnsaker m tomatsaus mye og bruke rester av medisterkaker fra jula og lage smoothier og begrense alkohol og brød. Og skal ha kålrabistappe noen dager. Anonymkode: 4fb38...8ee
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #4 Skrevet 2. januar 2017 Starta bra i går med laksefilet, mandelpoteter, gulrot og lettrømme.. I dag ble det Toro gryterett med pasta, men det smakte fysj hehe :9 Får se hva jeg får lyst på i morra. Anonymkode: 489bb...834
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #5 Skrevet 2. januar 2017 Kyllingwok, torsk, diverse supper fra ferske råvarer m.m. Anonymkode: 54783...295
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #6 Skrevet 2. januar 2017 Gulrotsuppe med ingefær Couscous salat Søtpotetsuppe Grønnsakswok med falafel Ovnsstekte grønnsaker Anonymkode: 8209a...a49
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #7 Skrevet 2. januar 2017 I dag ble det laks og wokgrønnsaker. Spiser ikke noe sunnere nå enn ellers i året. Anonymkode: ea527...51a
applestories Skrevet 2. januar 2017 #8 Skrevet 2. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Gulrotsuppe med ingefær Couscous salat Søtpotetsuppe Grønnsakswok med falafel Ovnsstekte grønnsaker Anonymkode: 8209a...a49 Har du en oppskrift du kan dele? Her det ikke planlagt middager i det hele tatt. Ble fisk fra Findus i dag, blir nok laks og blomkål-brokkoligrateng senere i uken. Blir litt hektisk nå etter en hel uke ferie for første gang på tre år, så får se om det blir tid til så mye planlegging. Setter pris på alle tips!
Bananfluggu Skrevet 3. januar 2017 #9 Skrevet 3. januar 2017 I går ble det kyllingwok, resten av uka ser slik ut: Ovnsbakt laks med parmesanlokk og brokkoli. Tomatsuppe. Scampi- og spinatpasta. Og så taco og hjemmelaget pizza i løpet av helgen.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #10 Skrevet 3. januar 2017 23 timer siden, applestories skrev: Har du en oppskrift du kan dele? Her det ikke planlagt middager i det hele tatt. Ble fisk fra Findus i dag, blir nok laks og blomkål-brokkoligrateng senere i uken. Blir litt hektisk nå etter en hel uke ferie for første gang på tre år, så får se om det blir tid til så mye planlegging. Setter pris på alle tips! Jeg bruker denne,men med grønnsaksbuljong http://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/sotpotetsuppe/ Anonymkode: 8209a...a49 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #11 Skrevet 4. januar 2017 Denne uka Søndag/mandag: minestrone på restegrønnsaker tirsdag/onsdag: fisketaco med ananas-salsa og refried beans Torsdag: vårruller med ris fredag: trolig pasta med rester av røkelaks og asparges (tar tid å spise seg gjennom alle julematrestene, altså) helg: et eller annet med skalldyr. Helg er sjømat. snack: har kjøpt en haug frukt på tilbud og skal lage diverse smoothie. I går var det appelsin-ananas-banan-ingefær. I dag jordbær-banan-kokos-ananas-joghurt. I morgen trolig bananlassie. Anonymkode: e52ac...09e
ajarRun Skrevet 4. januar 2017 #12 Skrevet 4. januar 2017 Kalkunsalat med cherrytomater, bacon, egg og karridressing.
Leo Skrevet 4. januar 2017 #13 Skrevet 4. januar 2017 I dag ble det pizza på grov bunn med egenprodusert saus av tomater, selleri, grønnkål og urter pluss paprika, løk og karbonadedeig. Og så litt ost da så klart.
Million Skrevet 4. januar 2017 #14 Skrevet 4. januar 2017 (endret) Spaghetti og kjøttboller med tomatsaus på mandag som var. Igår, tirsdag, hadde vi pannekaker med bacon. I dag skal vi ha laks med brokkoli, ris og sandefjordsaus. I morgen blir det noe lettvindt; Fjordland mat. Jeg har valgt en kinamat-rett til meg selv, og biffsnadder til sønnen (han er ekstremt kresen). Fredag har jeg ikke planlagt ennå, men mulig det blir take-away i form av Subway long-footer, en på oss hver. Disse spises varme. Lørdag er jeg hjemme alene, sønnen (den kresne) er borte, og da velter jeg meg i grønnsaker. Spiser kun wokgrønnsaker til middag og frukt ellers på dagen. Søndag blir det pastarør og kjøttdeigsaus, tenker jeg, vi er glad i pasta her. Endret 4. januar 2017 av Million
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #15 Skrevet 5. januar 2017 Dette er middager vi spiser gjennom hele året, ikke bare nå i januar. Laks, lettpanert torsk eller rødspette med søtpotet og blomkål mos. Fullkorn pasta, squash i terninger, paprika i terninger. Stel gr.sakene og kok pastaen. Bland sammen i stekepanne og hell over pastasaus og kok opp. Kyllingwok Biffwok Anonymkode: daf53...0d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå