AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #1 Skrevet 2. januar 2017 Etter samlivsbrudd får jeg nå, to år etter, et pengekrav på nærmere en halv million fra min tidligere samboer. Han har gjennom advokat formulert et kravbrev hvor han krever disse pengene på et fullstendig feil grunnlag. Det er masse løgn i brevet og tall som ikke har noe rot i virkeligheten. Han bodde gratis hos meg i flere år og ble så forsmådd da det ble slutt. "Takken" jeg får er dette. Er ikke det ulovlig å lyve sånn? Beskylde meg for noe jeg ikke har gjort? Hva slags konsekvenser kan det få for ham? Må legge til at jeg har alt mitt på det tørre. Har avklart med min advokat at jeg ikke skylder han noe. Han skylder meg penger men jeg har valgt å la det ligge. Anonymkode: 38448...d8d
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #2 Skrevet 2. januar 2017 Send ett motkrav Anonymkode: 104e8...6b0 8
Rubus Skrevet 2. januar 2017 #3 Skrevet 2. januar 2017 Konsekvensen blir nok at han må betale for advokaten sin + eventuell rettsak som det høres ut som han klmmer til å tape så det synger etter. Utover det tror jeg ikke det har noen særlige konsekvenser, men karma har en tendens til å vinne på sikt. Forøvrig nok et bevis på at man ALLTID skal skrive samboerkontrakt 9
Pinkee Skrevet 2. januar 2017 #4 Skrevet 2. januar 2017 Det lureste du gjør, er å diskutere dette og med advokaten din. Han kjenner Norsk lov, får vi håpe. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #5 Skrevet 2. januar 2017 Det får ingen konsekvenser for han utöver det Rubus skriver. Vi fikk et ugyldig krav fra en huskjøper/ nabo. Det var en skikkelig påkjenning, selv om vi hadde vårt på det tørre. Vi setter vår lit til karma! Anonymkode: 67068...c5d 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #6 Skrevet 2. januar 2017 Har du advokat og avklart saken med advokaten som kjenner saken, så kan vel ingen fremmede mennesker på et nettforum drive å synes i øst og vest for å rådgi deg? Bortkastet tid, denne tråden. Anonymkode: 70cc6...291 8
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #7 Skrevet 3. januar 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter samlivsbrudd får jeg nå, to år etter, et pengekrav på nærmere en halv million fra min tidligere samboer. Han har gjennom advokat formulert et kravbrev hvor han krever disse pengene på et fullstendig feil grunnlag. Det er masse løgn i brevet og tall som ikke har noe rot i virkeligheten. Han bodde gratis hos meg i flere år og ble så forsmådd da det ble slutt. "Takken" jeg får er dette. Er ikke det ulovlig å lyve sånn? Beskylde meg for noe jeg ikke har gjort? Hva slags konsekvenser kan det få for ham? Må legge til at jeg har alt mitt på det tørre. Har avklart med min advokat at jeg ikke skylder han noe. Han skylder meg penger men jeg har valgt å la det ligge. Anonymkode: 38448...d8d Ikke svar på brev. Ikke hent it rekommandert brev. La advokaten hans jobbe.....det vil koste han dyrt. Anonymkode: 61177...0aa 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #9 Skrevet 3. januar 2017 Du må jo gå inn i deg selv og tenke på hvorfor en person som egentlig skylder deg penger vil ha 500.000kr fra deg. Jeg føler du ikke sier noe til oss. Man sender da ikke et brev å krever 500.000kr uten at man har noe på hånden sin. Enhver advokat har sin egen oppfatning av saken, og det kan være din advokat som har feil i dette synet. Så her må du ut med mer informasjon enn bare si at du har alt på ditt tørre. Anonymkode: 52c6e...538 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #11 Skrevet 4. januar 2017 Har han gått glipp av verdiøkning på eiendom mens han har bidratt likt til husholdningen som det du har? Anonymkode: e554a...6c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå