AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #1 Skrevet 2. januar 2017 Hva er det som skjer for tiden med alle disse trådene om sykemelding fordi det er litt tøft på jobben? En skulle tro at folk hadde større moral enn og løpe og sykemelde deg med en gang det ble litt tungt. Jeg håper at alle de som får innvilget sykemelding pga noe kjedelige greier på jobben får de avvist, Sykemelding er fot folk som er for syke til å arbeide, ikke for folk som har litt vondt i viljen etter at sjefen har vært slem mot deg. Fortsetter det slik så har vi jo snart ikke noe velferdssystem igjenn i dete landet. Anonymkode: 3fc42...d39 6
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #2 Skrevet 2. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva er det som skjer for tiden med alle disse trådene om sykemelding fordi det er litt tøft på jobben? En skulle tro at folk hadde større moral enn og løpe og sykemelde deg med en gang det ble litt tungt. Jeg håper at alle de som får innvilget sykemelding pga noe kjedelige greier på jobben får de avvist, Sykemelding er fot folk som er for syke til å arbeide, ikke for folk som har litt vondt i viljen etter at sjefen har vært slem mot deg. Fortsetter det slik så har vi jo snart ikke noe velferdssystem igjenn i dete landet. Anonymkode: 3fc42...d39 Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv. Når sjefen er direkte slem er det vanskelig å unngå å bli så syk at man blir yrkeshemmet av det. Anonymkode: d2664...01f 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #3 Skrevet 2. januar 2017 mange grunner man ikke "bær" sykemelde seg for..men man vet aldri hvordan folk opplever det. men hvis sjefen/kollega er stygg eller slem, absolutt! man skal ikke tåle "psykisk vold" eller kall det trakassering verken på jobb eller hjemme. Anonymkode: f7f7d...6ba 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #4 Skrevet 2. januar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: mange grunner man ikke "bær" sykemelde seg for..men man vet aldri hvordan folk opplever det. men hvis sjefen/kollega er stygg eller slem, absolutt! man skal ikke tåle "psykisk vold" eller kall det trakassering verken på jobb eller hjemme. Anonymkode: f7f7d...6ba Hvis sjefen er stygg og slem mot deg, så er det en sak for arbeidstilsynet, ikke NAV Anonymkode: 3fc42...d39 6
applestories Skrevet 2. januar 2017 #5 Skrevet 2. januar 2017 Folk takler slik ulikt - noen fortsetter til de treffer veggen, andre gir seg litt før. Men det er jo det samme med fysisk sykdom - noen er hjemme bare de hoster litt, mens andre går på jobb med influensa. Noen blir sykmeldt i et år om de brekker beinet, andre er tilbake etter noen dager. Mye kommer an på hvordan sykdommen arter seg, hva slags jobb man har, hvordan arbeidsmiljøet er, hvor villig sjefen er til å tilpasse arbeidet. Jeg skjønner godt at man kan bli syk av arbeidskonflikter, men det kribler litt i skrivefingrene når folk skriver ting som at "jeg skal sykmelde meg". Dette er da ikke noe vi selv bestemmer, selv om det virker å være bare å gå til lege så er man sykmeldt.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #6 Skrevet 2. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis sjefen er stygg og slem mot deg, så er det en sak for arbeidstilsynet, ikke NAV Anonymkode: 3fc42...d39 det er mangen som ikke tør å ta det videre, det er ingen lett ting! å være på jobb mens man skal i "mekling" osv. er heller ikke lett. man vet heller aldri hvordan en person har taklet å ha det fælt på jobben, noen tåler det andre ikke-vi er ikke alle like godt utrustet. har heldigvis selv aldri opplevd mobbing eller noe lignende på arb.plassen, men jeg selv hadde heller meldt meg syk å byttet jobb hvis det var min sjef som var slem.. jeg hadde bare ikke vert tøff nok til å gjøre noe med det, det vet jeg. Hadde det vert en kollega derimot hadde jeg klart det. Anonymkode: f7f7d...6ba
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #7 Skrevet 2. januar 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det som skjer for tiden med alle disse trådene om sykemelding fordi det er litt tøft på jobben? En skulle tro at folk hadde større moral enn og løpe og sykemelde deg med en gang det ble litt tungt. Jeg håper at alle de som får innvilget sykemelding pga noe kjedelige greier på jobben får de avvist, Sykemelding er fot folk som er for syke til å arbeide, ikke for folk som har litt vondt i viljen etter at sjefen har vært slem mot deg. Fortsetter det slik så har vi jo snart ikke noe velferdssystem igjenn i dete landet. Anonymkode: 3fc42...d39 Tror du på alt du leser på nettet? Det gjør ikke jeg, jeg har lært etter å ha vært på kg, en stund. Nå er det sykemeldte og sykemeldinger. Vi har hatt og delvis har samme typen tråder knyttet til uføretrygdede personer og personer på andre stønader. Jeg anser de fleste tråder av denne typen som forsøk på å provosere og å lage aktive tråder. Noe de ts lykkes med. Anonymkode: d814a...74b 1
Gjest Dizzy3 Skrevet 2. januar 2017 #8 Skrevet 2. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva er det som skjer for tiden med alle disse trådene om sykemelding fordi det er litt tøft på jobben? En skulle tro at folk hadde større moral enn og løpe og sykemelde deg med en gang det ble litt tungt. Jeg håper at alle de som får innvilget sykemelding pga noe kjedelige greier på jobben får de avvist, Sykemelding er fot folk som er for syke til å arbeide, ikke for folk som har litt vondt i viljen etter at sjefen har vært slem mot deg. Fortsetter det slik så har vi jo snart ikke noe velferdssystem igjenn i dete landet. Anonymkode: 3fc42...d39 Selv om du ikke har det tøft på jobb, så har muligens andre det. Selv om du ikke sliter med noe, så gjør gjerne andre det. Heldigvis er det legen som bestemmer hva som er sykemeldingsgrunn og ikke du. Tror også du skal huske at TS ikke forteller absolutt alt på KG av det som er saken Lurer litt på hvilken tråden du egentlig sikter til, da de aller fleste (selvsagt noen unntak er greie). Jeg er ikke sykemeldt selv nei, men hadde behov for det etter utbrenthet for en tid tilbake.
Knutsk Skrevet 2. januar 2017 #9 Skrevet 2. januar 2017 Då eg var ung, så sjukemeldte ikkje folk seg av slike grunnar. Før i tida så fekk ein ikkje pengar om ein ikkje ville møta på jobb fordi sjefen ikkje alltid gjorde som du ville. Men etter at ein faktisk fekk pengar for å vera heima, så er det stadig fleire som har valgt nettopp det.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #10 Skrevet 2. januar 2017 1 time siden, Knutsk skrev: Då eg var ung, så sjukemeldte ikkje folk seg av slike grunnar. Før i tida så fekk ein ikkje pengar om ein ikkje ville møta på jobb fordi sjefen ikkje alltid gjorde som du ville. Men etter at ein faktisk fekk pengar for å vera heima, så er det stadig fleire som har valgt nettopp det. Tror det handler om mer enn at sjefen ikke vil gjøre som man vil da. Anonymkode: 02290...175 1
Knutsk Skrevet 2. januar 2017 #11 Skrevet 2. januar 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror det handler om mer enn at sjefen ikke vil gjøre som man vil da. Anonymkode: 02290...175 Alltid sjefen sin feil? Sjefar hev eit stort problem i dag: vanskelege arbeidstakarar.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #12 Skrevet 2. januar 2017 24 minutter siden, Knutsk skrev: Alltid sjefen sin feil? Sjefar hev eit stort problem i dag: vanskelege arbeidstakarar. Har ikke sagt det alltid er sjefen sin feil! Det fins mer enn nok vanskelige, urettferdige og dårlige sjefer, det er ikke alltid arbeidstakerne sin feil. Om noen blir sykemeldt pga jobb og konflikter er det nok en grunn til det. Anonymkode: 02290...175
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #13 Skrevet 2. januar 2017 6 timer siden, applestories skrev: Folk takler slik ulikt - noen fortsetter til de treffer veggen, andre gir seg litt før. Men det er jo det samme med fysisk sykdom - noen er hjemme bare de hoster litt, mens andre går på jobb med influensa. Noen blir sykmeldt i et år om de brekker beinet, andre er tilbake etter noen dager. Mye kommer an på hvordan sykdommen arter seg, hva slags jobb man har, hvordan arbeidsmiljøet er, hvor villig sjefen er til å tilpasse arbeidet. Jeg skjønner godt at man kan bli syk av arbeidskonflikter, men det kribler litt i skrivefingrene når folk skriver ting som at "jeg skal sykmelde meg". Dette er da ikke noe vi selv bestemmer, selv om det virker å være bare å gå til lege så er man sykmeldt. Slik ser ikke jeg det, det at noen går på jobb når de hoster litt, at noen går på jobb mens de har influensa, handler vel først og fremst om ting du har evnen til og gjøre noe med selv, at du selv vurderer hvor syk du faktisk er til og gå på jobb og faktisk jobbe. Det at noen kan være så uheldig og være hjemme 1 år pga brekt ben, da skal du være uheldig. Det er annerledes når du bevisst går til legen, legger på litt ekstra for ikke og komme tilbake til jobben at det blir ett problem. Jeg skjønner at i noen tilfeller er det klin umulig og tilpasse arbeidet, ta meg for eksempel, jeg jobber på lager, med ansvar for lossing og lasting av varer, har vært sykmeldt nå i 5 uker pga operasjon i benet. Og det er dritkjedelig og gå hjemme dag ut og dag inn, derfor skjønner jeg ikke hvorfor folk vil utnytte de fantastiske godene vi faktisk har. Anonymkode: 3fc42...d39
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #14 Skrevet 2. januar 2017 5 timer siden, Dizzy3 skrev: Selv om du ikke har det tøft på jobb, så har muligens andre det. Selv om du ikke sliter med noe, så gjør gjerne andre det. Heldigvis er det legen som bestemmer hva som er sykemeldingsgrunn og ikke du. Tror også du skal huske at TS ikke forteller absolutt alt på KG av det som er saken Lurer litt på hvilken tråden du egentlig sikter til, da de aller fleste (selvsagt noen unntak er greie). Jeg er ikke sykemeldt selv nei, men hadde behov for det etter utbrenthet for en tid tilbake. Og som jeg sa, hvis du har ett problem på arbeidsplassen så er arbeidstilsynet rette plassen og gå, ikke til Nav. Anonymkode: 3fc42...d39
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #15 Skrevet 3. januar 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og som jeg sa, hvis du har ett problem på arbeidsplassen så er arbeidstilsynet rette plassen og gå, ikke til Nav. Anonymkode: 3fc42...d39 Arbeidstilsynet også tenker jeg. Blir du syk av det så nytter det lite med Arbeidstilsynet der og da. Anonymkode: 02290...175
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #16 Skrevet 3. januar 2017 12 timer siden, applestories skrev: Folk takler slik ulikt - noen fortsetter til de treffer veggen, andre gir seg litt før. Men det er jo det samme med fysisk sykdom - noen er hjemme bare de hoster litt, mens andre går på jobb med influensa. Noen blir sykmeldt i et år om de brekker beinet, andre er tilbake etter noen dager. Mye kommer an på hvordan sykdommen arter seg, hva slags jobb man har, hvordan arbeidsmiljøet er, hvor villig sjefen er til å tilpasse arbeidet. Jeg skjønner godt at man kan bli syk av arbeidskonflikter, men det kribler litt i skrivefingrene når folk skriver ting som at "jeg skal sykmelde meg". Dette er da ikke noe vi selv bestemmer, selv om det virker å være bare å gå til lege så er man sykmeldt. Dessverre er vel dette i prasis slik det fungerer. Alt for lett å bli sykemeldt i dag, dessverre. Og som andre nevner her; det kommer tilslutt å ta knekken på velferdssystemet vårt. Det er kun én måte å få bukt med dette på, nemlig å kutte i sykelønna. Egenmeldinger bør få karensdager slik at man får mindre lønn de dagene man er syk, og tilsvarende for vanlig sykemelding. Synd for de som virkelig er syk ja, men man er nødt til å gjøre noe får få slutt på dette misbruket. Vi så jo nettopp i media hvor håpløst dette systemet er, når folk går og sykemelder seg når de er i ferd med å miste jobben, fordi man da får full lønn i stedet for dagpenger. http://stavrum.blogg.no/1482229478_lnnsomt__bli_syk_av_l.html Anonymkode: 94ba4...110
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #17 Skrevet 3. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dessverre er vel dette i prasis slik det fungerer. Alt for lett å bli sykemeldt i dag, dessverre. Og som andre nevner her; det kommer tilslutt å ta knekken på velferdssystemet vårt. Det er kun én måte å få bukt med dette på, nemlig å kutte i sykelønna. Egenmeldinger bør få karensdager slik at man får mindre lønn de dagene man er syk, og tilsvarende for vanlig sykemelding. Synd for de som virkelig er syk ja, men man er nødt til å gjøre noe får få slutt på dette misbruket. Vi så jo nettopp i media hvor håpløst dette systemet er, når folk går og sykemelder seg når de er i ferd med å miste jobben, fordi man da får full lønn i stedet for dagpenger. http://stavrum.blogg.no/1482229478_lnnsomt__bli_syk_av_l.html Anonymkode: 94ba4...110 Jeg er totalt uenig med deg. Det vil resultert i at syke mennesker tvinger seg selv på jobb og smitter andre, fordi de rett og slett ikke har råd til å få lavere lønn. Når vanlig lønn ikke strekker til, så vil mindre lønn gjøre det enda verre, og da tvinger man seg selv på jobb. Jeg er i 43 år gammel, og til dags dato har jeg kun èn gang "jugd" om å være syk, uten at jeg var det. Jeg vil ha gjort det igjen. Jeg var alene med min den gang 12 år gamle datter, som akkurat hadde fylt 12 år, og ble syk med høy feber. Da jeg våknet på morgen for å dra på jobb, så jeg at hun fortsatt lå i sengen, noe som var uvanlig, da hun reiser tidlig for å rekke bussen. Da jeg tok på henne for å vekke henne, kjente jeg at hun var veldig varm, og tempen under armen viste 40c. Hun orket ikke svare meg en gang, og jeg måtte holde henne opp, for å få i henne paracet, og da jeg slapp henne for å sette fra meg glasset, deiset hun flatt i sengen igjen. Jeg lagde to saftflasker klare (imsdalflasker) og sa hun måtte drikke gjennom dagen, og til svar fikk jeg kun ynk og stønn. Hun var helt borte. Jeg jobber som sykepleier på en barneavdeling, og fikk store problemer med å dra fra min febersyk 12 åring, som ikke gir kontakt, for å dra og hjelpe andres syke barn.Det kunne være noe så enkelt som to-dagers feber, eller influensa, og det kun ha vært blodforgiftning. Selv om jeg elsker jobben min og gjør det beste for pasientene mine, så vant mamma over arbeidstaker. Jeg ringte inn syk, og tok vare på min datter. Den eneste gangen gjennom arbeidslivet jeg har jugd om å være syk, og jeg vil ikke tenke at dette er misbruk. Anonymkode: a46c5...c5b 2
Mari Y Skrevet 3. januar 2017 #18 Skrevet 3. januar 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv. Når sjefen er direkte slem er det vanskelig å unngå å bli så syk at man blir yrkeshemmet av det. Anonymkode: d2664...01f Helt enig. Jeg har det bra på jobben, men sånn har det ikke alltid vært. Da jeg gikk på ungdomskolen var det rene helvete. Jeg kan ikke skjønne at noen skal gjøre uvel mot andre for å fremheve seg selv. Og å gå med den klumpen i magen fra dag til dag er helt forferdelig. I Sverige var det en eldre mann som tok sitt eget liv pga forholdene på jobben. Hva med å heller legge til rette for at arbeidsplassen skal være et bra sted, slik Arbeidstilsynet krever?! 1
makkapakka Skrevet 3. januar 2017 #19 Skrevet 3. januar 2017 En ting er i allefall sikkert, jeg er sjeleglad jeg ikke er sjef i dag med den arbeidsmoralen som florerer 1
Mari Y Skrevet 3. januar 2017 #20 Skrevet 3. januar 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror du på alt du leser på nettet? Det gjør ikke jeg, jeg har lært etter å ha vært på kg, en stund. Nå er det sykemeldte og sykemeldinger. Vi har hatt og delvis har samme typen tråder knyttet til uføretrygdede personer og personer på andre stønader. Jeg anser de fleste tråder av denne typen som forsøk på å provosere og å lage aktive tråder. Noe de ts lykkes med. Anonymkode: d814a...74b Men hva gjør deg så sikker på det? Det er jo ingen her som kjenner alle som skriver, inn og ut. Vi vet ikke alt om livshistorien til alle som skriver her inne, og hva de har vært igjennom. Derfor blir det pur spekulasjon, uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå