Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man nettdater, hva gjør man egentlig på første møte/date? Det er flere jeg kan være interessert i å treffe, men alle bor et godt stykke unna. Blir litt rart å kjøre to timer bare for å ta en kaffi sammen..? Er restaurant/lunsj/kino og sånne ting for mye for et første møte? 

Anonymkode: b9559...733

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man nettdater, hva gjør man egentlig på første møte/date? Det er flere jeg kan være interessert i å treffe, men alle bor et godt stykke unna. Blir litt rart å kjøre to timer bare for å ta en kaffi sammen..? Er restaurant/lunsj/kino og sånne ting for mye for et første møte? 

De beste førstedate jeg har hatt er turdater. De verste er når man sitter på kafe / resturant å spiser med en man ikke kjenner. Jeg går kun med på turdate på første date. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Sportysmile skrev:

De beste førstedate jeg har hatt er turdater. De verste er når man sitter på kafe / resturant å spiser med en man ikke kjenner. Jeg går kun med på turdate på første date. 

Turdate er nok dessverre ikke aktuelt akkurat i dette tilfellet, men jeg synes også at å møtes på kafé i en slik situasjon kan bli ganske kleint.. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Turdate er nok dessverre ikke aktuelt akkurat i dette tilfellet, men jeg synes også at å møtes på kafé i en slik situasjon kan bli ganske kleint.. 

De mest mislykkede datene jeg var på var kafé og resturant. Altså på første date med noen på nettet. Husker en gang så satt daten å så ut til å sovne. Han sa så mye merkelig at jeg tenkte : uff ..  dette må bli siste gang jeg orker å sitte å spise sammen med en fremmed person på en date. Mye bedre med turdate. Og det er lurt å ikke bruke for mye tid sammen på første date. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Sportysmile skrev:

Enig med dette. Det pleier jeg også å gjøre. Om man ikke finner noe å snakke om kan man alltids dra en "det var et stilig tre/hus/stein" og lignende :fnise:

Anonymkode: 47b7b...f47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men til TS som ikke kan gå på tur: Hva med et museum eller noe? Da kan man også tusle rundt og snakke om det man ser om det skulle bli litt kleint.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med dette. Det pleier jeg også å gjøre. Om man ikke finner noe å snakke om kan man alltids dra en "det var et stilig tre/hus/stein" og lignende :fnise:

Helt sant :fnise:. Det er hva jeg gjør og :)

Skrevet

Hockeykamp, konsert, teater, pubquiz, matkurs, vinsmaking. 

Skrevet
43 minutter siden, #frøken skrev:

Huff, det er noe av det verste jeg kan gjøre på en første date. Da får man ikke pratet på en grei måte... Foreks kinodate er også dumt på 1 date for da sitter man jo bare der uten å være sosiale med hveandre. Mener at alt det du nevner kan høre hjemme på en 2 date :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man puler seff:nordvesta::ninuskapus: D hadde j gjort Hihi 

Anonymkode: dc293...bff

• Liker 3
Skrevet
43 minutter siden, Sportysmile skrev:

Huff, det er noe av det verste jeg kan gjøre på en første date. Da får man ikke pratet på en grei måte... Foreks kinodate er også dumt på 1 date for da sitter man jo bare der uten å være sosiale med hveandre. Mener at alt det du nevner kan høre hjemme på en 2 date :) 

Du kan prate i vei under hockeykamp, men det er ikke kleint å ikke snakke sammen.

konsert og teater varer ikke så lenge, men praten går kanskje lettere over vin-/ ølglasset etterpå.

pubquiz, matkurs og vinsmaking står ikke i veien for samtaler.

Skrevet
26 minutter siden, #frøken skrev:

Du kan prate i vei under hockeykamp, men det er ikke kleint å ikke snakke sammen.

konsert og teater varer ikke så lenge, men praten går kanskje lettere over vin-/ ølglasset etterpå.

pubquiz, matkurs og vinsmaking står ikke i veien for samtaler.

Ja lettere å prate når man har tatt er glass øl/vin eller to. Det er også sant. Men synes slike dater er uansett best på treff nr 2  

Skrevet

Beste første daten jeg har hatt begynte med mat og øl et sted han kjente de som drev det. Etter maten gikk vi rundt i byen og satt oss ned på forskjellige steder og tok en øl til. Tror aldri jeg har hatt det så koselig med et fremmed menneske noen gang, vi kunne snakke om alt. Dette til tross for at vi ikke hadde snakket på tinder i det hele tatt omtrent (bare avtalt møtet). Holdt på til rundt 03:00. Da var det alt for sent til at han kom seg hjem (tydligvis planlagt fra hans side har jeg fått vite i ettertid, selvom han hadde en backup plan) så han ble med meg. Ble en fin avslutning på kvelden med frokost dagen derpå. Han ble til jeg måtte i familieselskap (som denne gangen ikke var en unnskyldning).

Det kan hende inntrykket mitt av denne daten er former av at alt gikk så bra. Vi er i dag samboere. Men jeg har hatt lignende dater med andre fyrer også, og jeg har alltid foretrekt denne typen date selvom ikke alt har funket i ettertid (tok ikke med meg alle hjem altså). 

• Liker 1
Skrevet

Kafe eller et glass vin eller en øl kan være en fin første date synes jeg. Tur er også bra. Middag blir for mye. Kino er dårlig plass å bli kjent på. 

Lykke til! 

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men til TS som ikke kan gå på tur: Hva med et museum eller noe? Da kan man også tusle rundt og snakke om det man ser om det skulle bli litt kleint.

Den var ikke så dum, takk for tips! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke kaffe/middagsdate og syns det ofte blir kleint. De mer vellykkede har vært gåtur i byen med cafė som avslutning (da har du valget ettersom daten egentlig var gåtur, og om kjemien er der kan dere gå på cafė eller lignende), piknik eller å møtes for å ta en øl.

Anonymkode: 95bf3...cb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...