Gå til innhold

Marsvinet mitt e drektig. Gi tips

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte en venn til den andre jentemsrsvinet mitt hinn leden. No merker jeg at hon jeg kjøpte har babyer i magen kjenner spark. Sparkene e på en måte noe spist som man kjenner som kan være foten eller noe. Men hon e bare 4 måneder. Overlever hon? Vil isje miste marsvinet mitt 10 dager etter jeg kjøpte hon

Anonymkode: 152d0...fe1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja hun overlever men hun er ung, men det går bra. Marsvin bør ikke bli drektige førte gang etter de har fylt 1 år, da gror bekkenet sammen og hun klarer ikke å føde. Marsvin som er drektige får og skal ha bekkenløsning. Du vil se at hun blir veldig stor( så stor at du tror hun skal sprekke) og pæreformet på slutten. Er som regel 2- 4 unger som kommer ut fullt utviklet. Marsvin bygger ikke rede, men hun trenger MASSE fri tilgang på godt høy. Gjerne så mye at hun kan gjemme seg i det. Fri tilgang på kraftfôr og masse friskt før. Fersk persille er bra og styrker livmora. Alle marsvin skal a c vitamin i vannet som skal byttes hver dag. Lykke til!

Anonymkode: ae70f...bb9

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja hun overlever men hun er ung, men det går bra. Marsvin bør ikke bli drektige førte gang etter de har fylt 1 år, da gror bekkenet sammen og hun klarer ikke å føde. Marsvin som er drektige får og skal ha bekkenløsning. Du vil se at hun blir veldig stor( så stor at du tror hun skal sprekke) og pæreformet på slutten. Er som regel 2- 4 unger som kommer ut fullt utviklet. Marsvin bygger ikke rede, men hun trenger MASSE fri tilgang på godt høy. Gjerne så mye at hun kan gjemme seg i det. Fri tilgang på kraftfôr og masse friskt før. Fersk persille er bra og styrker livmora. Alle marsvin skal a c vitamin i vannet som skal byttes hver dag. Lykke til!

Anonymkode: ae70f...bb9

Då marsvin nærmer seg for å føde, hva skjer? Går fostervannet? Gi detaljer

Skrevet (endret)

Kanskje du skulle skaffe deg en bok om marsvin.

Endret av Sukrin
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet (endret)
4 timer siden, Sukrin skrev:

Kanskje du skulle skaffe deg en bok om marsvin og lære deg om dyret FØR du skaffer deg et marsvin!

Ehhhh, vet ganske mye faktisk. Men e normalt å spørre spørsmål. Spurte om hva som skjer i begynnelse av fødsel om hvordan vi merker det. For om marsvin gjør sånn som mennesker at fostervannet går har marsvinet mitt sitt fostervann gått.

Endret av Sulosi
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehhhh, vet ganske mye faktisk. Men e normalt å spørre spørsmål. Spurte om hva som skjer i begynnelse av fødsel om hvordan vi merker det. For om marsvin gjør sånn som mennesker at fostervannet går har marsvinet mitt sitt fostervann gått.

Kaaanskje du skal snakke med en dyrlege om du er usikker på om dyret ditt vil dø under sånne omstendigheter? Bare en tanke... 

Anonymkode: a334e...1e9

• Liker 1
Skrevet

Da jeg var ung kjøpte vi et marsvin som viste seg å være drektig. Det går egentlig helt av seg selv, bare sørg for at buret er rent og at marsvinet har nok vann, mat og høy. Og marsvinbabyer er SÅ søte! 

Skrevet

Tråden er ryddet for krenkelser.

Sulosi, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...