Gå til innhold

Når politiet tuller i tweets....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er bare teit. Synes politiet kan kutte ut sine såkalte humortweets. Har sett mange desperate forsøk fra dem for å prøve å være morsomme.

Anonymkode: 25fbf...920

• Liker 1
Gjest Belle âme
Skrevet

Liker det eg :) Folk er så sure. Skulle tru dei var 90 år gamle heile gjengen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke problemet så lenge oppdraget gikk helt fint. Jeg kan skjønne at man ikke twitrer "Patrulje påtraff mann i hage, viste seg å være knivstukket i mage", akkurat, men dette kan jeg ikke skjønne hvorfor skulle støte noen. En ganske hverdagslig situasjon for politiet løste seg fint og de valgte å være litt morsomme i omtalen av det. Så kan man sikkert diskutere kvaliteten på en del humoristiske Twitter-meldinger fra politiet, men å bli provosert av dette skal man anstrenge seg voldsomt for å få til.

Anonymkode: 2ed77...0b5

• Liker 21
Skrevet

Pripne noen er.

• Liker 4
Gjest chisandra
Skrevet

Håper ikke 2017 skal nå nye høyder i hva vi furter og krenkes over - men jeg har mine tvil. :)

Skrevet (endret)

Har hittil ikke sett kommentarer av noen som føler seg krenket, eller er krenket på andres vegne. Kun kommentarer om hvor teite alle de som føler seg krenket (men hvor er de?) er. 

"Kritikken" går vel stort sett ut på at politiets humor er flaut, unødvendig/uprofesjonelt, lite morsomt, etc. Jeg bryr meg ikke selv, synes meldingene er litt morsomme i, andre ganger ikke - men ser ikke problemet med å mene slike ting heller. Det har blitt veldig vanlig å avfeie alle negative tilbakemeldinger med å hyle "du er så PK!!!!/hvordan greier man å leve når man blir så krenket av alt?!?!?" og så videre, og det synes jeg er minst like teit.

Endret av Gaea
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Gaea skrev:

Har hittil ikke sett kommentarer av noen som føler seg krenket, eller er krenket på andres vegne. Kun kommentarer om hvor teite alle de som føler seg krenket (men hvor er de?) er. 

"Kritikken" går vel stort sett ut på at politiets humor er flaut, unødvendig/uprofesjonelt, lite morsomt, etc. Jeg bryr meg ikke selv, synes meldingene er litt morsomt i blant, andre ganger ikke - men ser ikke problemet med å mene slike ting heller. Det har blitt veldig vanlig å avblåse alle negative tilbakemeldinger med å hyle "du er så PK!!!!/hvordan greier man å leve når man blir så krenket av alt?!?!?" og så videre, og det synes jeg er minst like teit.

Dette! 

Anonymkode: 25fbf...920

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Gaea skrev:

"Kritikken" går vel stort sett ut på at politiets humor er flaut, unødvendig/uprofesjonelt, lite morsomt, etc. Jeg bryr meg ikke selv, synes meldingene er litt morsomt i blant, andre ganger ikke - men ser ikke problemet med å mene slike ting heller. Det har blitt veldig vanlig å avblåse alle negative tilbakemeldinger med å hyle "du er så PK!!!!/hvordan greier man å leve når man blir så krenket av alt?!?!?" og så videre, og det synes jeg er minst like teit.

Kommentaren om det det var krenking av kinesere da?

Anonymkode: 645a7...87f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tulletweets er greit, til en viss grad. Å bruke rasistiske dikt som tweets derimot, syns jeg blir feil.
Blir som om de skulle arrestere en mørk mann og siterer "en liten negergutt" diktet. Syns det virker respektløst.

Anonymkode: bd8d2...39b

• Liker 1
Skrevet

Haha, den var faktisk morsom! Men sånn generelt sett synes jeg politiet skal vise autoritet og profesjonalitet, så alle slike instanser som politi, rettsvesen osv kunne gjerne droppet limerickene. 

Gjest chisandra
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tulletweets er greit, til en viss grad. Å bruke rasistiske dikt som tweets derimot, syns jeg blir feil.
Blir som om de skulle arrestere en mørk mann og siterer "en liten negergutt" diktet. Syns det virker respektløst.

Anonymkode: bd8d2...39b

Wow! Vi trengte ikke å vente lenge. :P

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommentaren om det det var krenking av kinesere da?

Anonymkode: 645a7...87f

Hvor? Ser ikke en slik kommentar i artikkelen det er linket til.

For all del, det hender at folk blir "krenket" av årsaker som er uforståelige for mange. Men at det er så vanlig som mange liker å fremstille det som er jeg ikke med på, og det er irriterende å se at folk blir tillagt meninger de ikke har. Å synes at noe er teit eller uprofesjonelt er ikke det samme som å være krenket.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Gaea skrev:

Hvor? Ser ikke en slik kommentar i artikkelen det er linket til.

For all del, det hender at folk blir "krenket" av årsaker som er uforståelige for mange. Men at det er så vanlig som mange liker å fremstille det som er jeg ikke med på, og det er irriterende å se at folk blir tillagt meninger de ikke har. Å synes at noe er teit eller uprofesjonelt er ikke det samme som å være krenket.

Hva tenker du da om  Anonymkode: bd8d2...39b her i tråden?

Anonymkode: a4382...90c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ler alltid godt av politiet på twitter :laugh: 

Anonymkode: 1567e...355

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Gaea skrev:

Ikke her inne, nei, men i svarene på Twitter er det blant annet flere tilbakemeldinger om at dette er rasisme og et utslag av "white privilege". De aller fleste tar det selvfølgelig ikke ille opp, det er derfor jeg i innlegget mitt over her ikke skrev noe møl om "PK-samfunn" og også sa man godt kunne diskutere kvaliteten, men noen trakk det faktisk vesentlig lengre enn å bare synes det var lite morsomt eller uprofesjonelt.

Jeg er for ordens skyld ikke-vestlig selv og har en sjelden gang kjent rasisme på kroppen selv, men akkurat en fleipete referanse til en barnesang i politiets redegjørelse for et litt pussig oppdrag mener jeg oppriktig at man må anstrenge seg ordentlig for å klare å tolke som et utslag av at de Twitter-ansvarlige i Oslo-politiet er spesielt hvite og privilegerte.

Anonymkode: 2ed77...0b5

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes den var artig, jeg da. Befriende å se at selv politiet har humor. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noe som er ille, er hvis de ler av den som de arresterer midt foran ansiktet på den som de arresterer, og attpåtil filmer det og legger det ut på nett. Selv om ansiktet til den arresterte er sladdet, kan de som kjenner han kjenne han igjen.

Slike videoklipp finnes på nett.

Anonymkode: 7f238...6fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du da om  Anonymkode: bd8d2...39b her i tråden?

Anonymkode: a4382...90c

At man uttrykker en mening på et forum er ikke det samme som å kritisere mennesker åpent på for eks twitter. Jeg har mange meninger på kg som jeg aldri uttrykker noe annet sted

Anonymkode: d9034...abd

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe som er ille, er hvis de ler av den som de arresterer midt foran ansiktet på den som de arresterer, og attpåtil filmer det og legger det ut på nett. Selv om ansiktet til den arresterte er sladdet, kan de som kjenner han kjenne han igjen.

Slike videoklipp finnes på nett.

Anonymkode: 7f238...6fc

Av norsk politi?

Anonymkode: bcb6a...785

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...