Gå til innhold

Alle maser om at jeg bør dele hotellrom - hvordan få de til å forstå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Venninnegjengen skal reise på ferie sammen til sommeren og vi har alle bestilt hotell og fly hver for oss (samme fly og samme hotell). Jeg bestilte eget rom, mens de andre har bestilt to og to. Nå maser flere av venninnene mine på meg om at jeg bør dele rom med en annen venninne av oss som også skal reise slik det blir billigere for henne. Joda, jeg forstår det er billigere, men når jeg reiser på tur med mange så har jeg behov for å kunne trekke meg litt tilbake. Da er det ok å ha et eget rom. Vi skal tross alt være sammen i 2 uker. Det betyr likevel ikke at jeg kommer til å være usosial, men jeg ønsker å trekke meg tilbake når jeg selv vil, feks for å ta en hvil. Jeg vet at dersom jeg deler rom med andre så kommer det til å bli mye "rek" frem og tilbake fra rommene. Jeg ønsker også å kunne legge meg når jeg vil da jeg ikke er tidenes festløve som er oppe hele natten. 

Hvordan skal jeg få venninnene mine til å forstå dette?

Anonymkode: 0e3ae...f4c

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om de ikke forstår, bør de i alle fall respektere ditt valg.

Du bare forklarer det slik det er og det burde være nok. Du skal ikke unnskylde deg og ditt valg.

Jeg hadde nok valgt som du.

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du ikke hadde noen avtale med denne venninna om at dere skulle dele rom før dere bestilte hver for dere, så kan du stå på ditt selvsagt, for om hun syntes det var viktig å senke prisen litt, så burde hun jo strengt tatt ha kommet til en av dere før alle bestillinger var i boks. 

Og jeg skjønner deg godt. Noen dager sammen med gode venner på samme rom kan være veldig hyggelig, men for to uker hadde jeg også ønsket litt privatliv. 

Anonymkode: 3058c...4ef

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Noen kan bo 3 på rom så ordner det seg for venninna di. Du har valgt enerom, og det står du for (og betaler for...). 

Anonymkode: a3758...f4f

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Synes du skal dele rom.

Faktisk er det litt overraskende at du ikke er helt inneforstått med de uskrevne "jentereglene" når du selv er jente. Når jenter deler rom er det ikke først og fremst fordi det blir billigere, men fordi det skaper og styrker båndene mellom dere. 

Å dele rom og seng, særlig når dere spooner om natten, så er det ikke bare for å holde varmen, men det utløser feromoner som knytter dere tettere sammen. Kanskje for livet. 

Anonymkode: 171f5...db0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du skal dele rom.

Faktisk er det litt overraskende at du ikke er helt inneforstått med de uskrevne "jentereglene" når du selv er jente. Når jenter deler rom er det ikke først og fremst fordi det blir billigere, men fordi det skaper og styrker båndene mellom dere. 

Å dele rom og seng, særlig når dere spooner om natten, så er det ikke bare for å holde varmen, men det utløser feromoner som knytter dere tettere sammen. Kanskje for livet. 

Hei, kåt gutt på 20 år...

Ts, stå på ditt! Jeg er helt lik. Jeg sover også dårlig med andre mennesker tilstedet.

Anonymkode: be445...311

• Liker 40
AnonymBruker
Skrevet

For noen  (meg inkludert ) er det omtrent livsviktig å ha muligheten til å trekke seg tilbake litt for seg selv om man er på tur eller i andre sosiale sammenhenger over tid.  Vanskelig å forstå for de som ikke har det slik.  Stå på ditt ts. Det er viktig for at du skalha en fin tur! 

Anonymkode: 1ca4f...b2f

• Liker 12
Skrevet

Bare si bestemt at du ønsker å ha eget rom slik som du har bestilt. Ikke rot deg inn i lange utgreiinger om hvorfor, da bare fôrer du maset, de vil prøve å motsi dine argumenter. Det over kan ikke motsies. Enkelt!

• Liker 6
Skrevet

Vi forsøker alltid å finne leiligheter når vi reiser på tur, B&B eller leilighetshotell. Heldigvis foretrekker de fleste litt privatliv. 

Jeg ville sagt det rett ut. Men mistenker du manglende forståelse for dette kan du jo si at du sliter mye med nattesøvnen, og ofte ser på TV om natten. Eller at du snakker i søvne og er umulig å sove på rom med. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er det du går glipp av TS

images?q=tbn:ANd9GcQzkfqwtSumsRZwq3j-p8T

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Si du har bestemt deg og avslutt diskusjonen på en hyggelig måte :).  

Anonymkode: 56a9b...6e2

• Liker 1
Skrevet

Jeg er slik som deg TS, og har faktisk droppet noen venneturer og studieturer fordi det har vært lagt opp til å dele rom med andre.

Jeg tror folk bare ikke forstår det med mindre de har kjent på følelsen selv. Du må bare stå på ditt, og gi en kort forklaring på hvorfor. Ikke begynn med noen langt forklaring om tanker og følelser.

• Liker 3
Gjest Newroz
Skrevet

Forslå at hun kan bo på rom med to andre, om det er viktig for henne at det blir billigst mulig. Tror ikke du får dem til å forstå hvorfor det er viktig for deg, så best å bare komme med alternative forslag så det blir stille :)

Skrevet

Forstår deg utrolig godt ts, jeg hadde gjort akkurat det samme! Er helt avhengig av å være helt alene av og til. De kommer nok ikke til å forstå, men du må stå på ditt :) du betaler sikkert mer enn dem for å få bo alene regner jeg med. Det burde den andre venninnen ha tenkt på tidligere.

• Liker 2
Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Venninnegjengen skal reise på ferie sammen til sommeren og vi har alle bestilt hotell og fly hver for oss (samme fly og samme hotell). Jeg bestilte eget rom, mens de andre har bestilt to og to. Nå maser flere av venninnene mine på meg om at jeg bør dele rom med en annen venninne av oss som også skal reise slik det blir billigere for henne. Joda, jeg forstår det er billigere, men når jeg reiser på tur med mange så har jeg behov for å kunne trekke meg litt tilbake. Da er det ok å ha et eget rom. Vi skal tross alt være sammen i 2 uker. Det betyr likevel ikke at jeg kommer til å være usosial, men jeg ønsker å trekke meg tilbake når jeg selv vil, feks for å ta en hvil. Jeg vet at dersom jeg deler rom med andre så kommer det til å bli mye "rek" frem og tilbake fra rommene. Jeg ønsker også å kunne legge meg når jeg vil da jeg ikke er tidenes festløve som er oppe hele natten. 

Hvordan skal jeg få venninnene mine til å forstå dette?

Anonymkode: 0e3ae...f4c

Jeg hadde unngått å dra på denne turen, for det virker ikke som om at du får det noe hyggelig der. Du må jo gå på akkord med deg selv hele tiden.

Endret av fuglekvitter__
AnonymBruker
Skrevet

Si at du snorker. Kjeempehøyt.

Anonymkode: bbd8b...487

• Liker 2
Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt, men samtidig så hadde jeg nok bare bitt det i meg og delt rom. Virker veldig "ufint" å ikke gjøre det samme som de andre når det resulterer i en annen må sove alene.

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Nuttery skrev:

Jeg forstår deg veldig godt, men samtidig så hadde jeg nok bare bitt det i meg og delt rom. Virker veldig "ufint" å ikke gjøre det samme som de andre når det resulterer i en annen må sove alene.

Med ett tremannsrom er saken løst, og TS kan sove alene. 

• Liker 15
Gjest Blondie65
Skrevet

Stå på ditt TS.

Jeg har vært på ferier med venninner der vi delte rom. Og jeg har vært på ferier med venninner der vi ikke delte rom. Ikke dele rom er det som fungerer best for meg. Jo lenger ferie, jo mer vil jeg insistere på den ordningen.

Ikke gi deg - sørg for å gjøre det klart på en høflig måte at debatten om temaet er avsluttet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...