AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #1 Skrevet 2. januar 2017 Når jeg søker på jobb får jeg beskjed om å oppgi referanse, jeg gjør det, men har ikke sendt melding til mine referanser om at jeg har søkt på jobb og oppgir dem, syns dette er så ekkelt, fordi, hvis jeg ikke er aktuell til å gå videre hvorfor skal jeg da oppgi referansene. Dermed har jeg sagt at jeg oppgir referanser hvis det er blir aktuelt å kontakte dem, men får da beskjed om at dette må være klart før jeg sender inn søknaden, eller arbeidsgiver har sagt at dette burde du ha klart på forhånd. Jeg syns ikke det.. Hva kan jeg svare til dette når ev. arbeidsgiver spør? Anonymkode: dd9f1...b51
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #2 Skrevet 2. januar 2017 "Referanser oppgis på forespørsel". Ikke gidd å spørre referanser før du har et varmt jobbtilbud! Pass deg for de referansene som ikke har tenkt til å si noe bra om deg,,det kan ødelegge for deg dersom det var en leder som du ikke hadde god personkjemi med. Anonymkode: b0aab...f75
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #3 Skrevet 3. januar 2017 Gir ikke opp referansene mine uten at interesse er meldt. Det kan jo ende opp med at referansene blir lei av å bli plaget. Er redd for å forstyrre referansene mine for mye når jeg er ute i en søke-fase. Anonymkode: 8831f...b35 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå