AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #1 Del Skrevet 2. januar 2017 Vi skal ha noen til mat i dåpen, og noen til kaffe. Hva skrev dere i innbydelsen? Skal bestille på nett. Anonymkode: 6155e...2a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkehjerte Skrevet 2. januar 2017 #2 Del Skrevet 2. januar 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi skal ha noen til mat i dåpen, og noen til kaffe. Hva skrev dere i innbydelsen? Skal bestille på nett. Anonymkode: 6155e...2a9 Ville ha bestilt to forskjellige invitasjoner, en med invitasjon til dåp med mat og kaffe, og en med invitasjon til kaffen! Ellers kan du jo faktisk skrive likt på alle med åpen plass der du skriver for hånd om de er invitert til mat eller kun kaffe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #3 Del Skrevet 2. januar 2017 Gurimalla så teit. Hvor stor dåp skal dere egentlig ha? Å forventes det at de som kun er bedt til kaffe går i kirken og overværer seremonien? Anonymkode: c3b15...85a 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #4 Del Skrevet 2. januar 2017 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gurimalla så teit. Hvor stor dåp skal dere egentlig ha? Å forventes det at de som kun er bedt til kaffe går i kirken og overværer seremonien? Anonymkode: c3b15...85a Det er helt normalt og det er ikke teit. Og nei de som kommer på kaffe pleier ikke møte i kirka. Anonymkode: 7b04d...60b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #5 Del Skrevet 2. januar 2017 Det er det dummeste, gjerrigste selv opptatte ting jeg har hørt på lenge. Du forventer nok de som kommer til kun kaffeen å ta med sølvskjeer eller grisedyre smykker til dine gullungen og. Ja, ikke alle som kommer til kirken, men fæn invitere de som skal inviteres til mat da. Jaysus. Anonymkode: cee18...380 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #6 Del Skrevet 2. januar 2017 DET kan du skrive på invitasjonen da! "Velkommen til dåp! Vi liker ikke deg god nok å invitere til mat, men kom gjerne til en kopp instant nescafe som koster 2kr og passe på du bruker minst 500kr på dåpsgaven!" Blir helt utmattet lol. Anonymkode: cee18...380 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #7 Del Skrevet 2. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: DET kan du skrive på invitasjonen da! "Velkommen til dåp! Vi liker ikke deg god nok å invitere til mat, men kom gjerne til en kopp instant nescafe som koster 2kr og passe på du bruker minst 500kr på dåpsgaven!" Blir helt utmattet lol. Anonymkode: cee18...380 Slapp nå av. Dette er ikke så uvanlig Har vært på mange "kaffe og kake"-dåper, helt ok synes jeg. Jeg er ikke så jævlig opptatt av å måtte få med meg maten dersom jeg ikke er nærmeste familie Anonymkode: 498d9...ca3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #8 Del Skrevet 2. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Slapp nå av. Dette er ikke så uvanlig Har vært på mange "kaffe og kake"-dåper, helt ok synes jeg. Jeg er ikke så jævlig opptatt av å måtte få med meg maten dersom jeg ikke er nærmeste familie Anonymkode: 498d9...ca3 Dåpen er ikke en "fritt for alle" fest hvor du invitere alle du kjenner - det er faktisk et religiøs seremoni - men ja, dette er Norge- mange som bare gjør det slik at de kan få noe gaver. Synnes det er fortsatt hårreisende at dere er så jævlig gjerrig at dere vil invitere folk til "dåpskaffe" - igjen, folk gjør dette kun for å få flere gaver. Anonymkode: cee18...380 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #9 Del Skrevet 2. januar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dåpen er ikke en "fritt for alle" fest hvor du invitere alle du kjenner - det er faktisk et religiøs seremoni - men ja, dette er Norge- mange som bare gjør det slik at de kan få noe gaver. Synnes det er fortsatt hårreisende at dere er så jævlig gjerrig at dere vil invitere folk til "dåpskaffe" - igjen, folk gjør dette kun for å få flere gaver. Anonymkode: cee18...380 Da lar du enkelt være å møte opp til en slik dåpskaffe da. Er ikke alle som ergrer seg like mye over dette som deg eller finner det gjerrig og hårreisende for den saks skyld. Dåp i Norge handler ikke mye om religion lenger, mer tradisjon. Anonymkode: 498d9...ca3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #10 Del Skrevet 2. januar 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da lar du enkelt være å møte opp til en slik dåpskaffe da. Er ikke alle som ergrer seg like mye over dette som deg eller finner det gjerrig og hårreisende for den saks skyld. Dåp i Norge handler ikke mye om religion lenger, mer tradisjon. Anonymkode: 498d9...ca3 så....folk døpes barn i KIRKEN - og det er ikke noe big deal? Latterlig. Så dere melder uskyldige barn i kirken i en kristne seremoni bare for kos? Mer som gave hysteri. Men nei, jeg har oppegående folk rundt meg som ikke invitere folk til dåpmiddag og dåpkaffe, så må ikke tenke på det. Anonymkode: cee18...380 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #11 Del Skrevet 2. januar 2017 De som er så nære at de "bare" blir invitert til kaffi og kaker, er vel uansett så nære at de gir gave til barnet selv om de ikke er invitert? Altså, jeg klarer ikke å se hvordan dette blir gjort for å få flere gaver..? Jeg har aldri vært invitert i dåp, men jeg gir da gaver til de som er nære nok til at det er naturlig - selv om jeg ikke får komme. Anonymkode: fee1b...468 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #12 Del Skrevet 2. januar 2017 Syntes det er merkelig å kun invitere til kaffe i en dåp.. i bryllup, OK.. men det er en betydelig større begivenhet/selskap med større gjesteliste å ta av. Man inviterer ikke perifere folk til dåp der har man nær familie. Ferdig snakka. Legger dere ved ønskeliste også, eller? Anonymkode: 04fa6...997 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #13 Del Skrevet 3. januar 2017 Kaffegjester i dåp har jeg aldri hørt om. Har ikke hørt om noen som har invitert noe annet enn familie, faddere og evt noen få nære venner. Jeg har heller ikke vært borti at det gis dåpsgaver hvis man ikke er invitert Men men, folk får gjøre som de vil. Lag to forskjellige invitasjoner. En hvor det står tidspunkt for selve såpen og at det inviteres til middag/lunch og kaker etter seremonien i den andre ville jeg laget en litt mer uformell invitasjon hvor jeg ikke hadde skrevet noe om seremonien, men kun at dere inviterer til kaffe og kaker. Anonymkode: 16137...7f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #14 Del Skrevet 3. januar 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: De som er så nære at de "bare" blir invitert til kaffi og kaker, er vel uansett så nære at de gir gave til barnet selv om de ikke er invitert? Altså, jeg klarer ikke å se hvordan dette blir gjort for å få flere gaver..? Jeg har aldri vært invitert i dåp, men jeg gir da gaver til de som er nære nok til at det er naturlig - selv om jeg ikke får komme. Anonymkode: fee1b...468 Det er da ikke vanlig å gi gaver når man ikke er bedt i dåpen. Anonymkode: c3b15...85a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #15 Del Skrevet 3. januar 2017 Haha, så klart måtte det bli diskusjoner av noe så simpelt som invitasjoner til dåp. Vi som foreldre har dobbelt opp med familie, skal vi be alle tanter, onkler og søskenbarn, blir vi totalt 70 til mat. 70 stk er i overkant mange, derfor velger vi å be de nærmeste til maten og testen til kaffe og kake. Her er det helt normalt. Og du/dere som skriver at det ikke er normalt å gi gave hvis man ikke er bedt.. Da jeg konfirmerte meg, fikk jeg gaver av besteforeldrene mine sine venner. Men de var selvsagt ikke bedt, så det er vel ikke veldig uvanlig. Anonymkode: 6155e...2a9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #16 Del Skrevet 3. januar 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: så....folk døpes barn i KIRKEN - og det er ikke noe big deal? Latterlig. Så dere melder uskyldige barn i kirken i en kristne seremoni bare for kos? Mer som gave hysteri. Men nei, jeg har oppegående folk rundt meg som ikke invitere folk til dåpmiddag og dåpkaffe, så må ikke tenke på det. Anonymkode: cee18...380 Jeg har ikke døpt mitt barn og kommer ikke til å gjøre det ved eventuelle flere barn heller Jeg vet ikke hvilke folk du har rundt deg, men har aldri opplevd noe gavehysteri i en dåp. Folk gir det de har lyst til. Anonymkode: 498d9...ca3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #17 Del Skrevet 3. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha, så klart måtte det bli diskusjoner av noe så simpelt som invitasjoner til dåp. Vi som foreldre har dobbelt opp med familie, skal vi be alle tanter, onkler og søskenbarn, blir vi totalt 70 til mat. 70 stk er i overkant mange, derfor velger vi å be de nærmeste til maten og testen til kaffe og kake. Her er det helt normalt. Og du/dere som skriver at det ikke er normalt å gi gave hvis man ikke er bedt.. Da jeg konfirmerte meg, fikk jeg gaver av besteforeldrene mine sine venner. Men de var selvsagt ikke bedt, så det er vel ikke veldig uvanlig. Anonymkode: 6155e...2a9 Vet om flere som gjør det slik når gjestelisten er lang, så det er ikke så hårreisende som enkelte her skal ha det til. 70 til middag i en dåp er ganske mange ja. Når jeg selv har blitt bedt som kaffegjest så har jeg forstått at de som ber ikke har anledning til å ha alle til middag, men ønsker å kunne ha flere til kaffe etterpå. Jeg har aldri vurdert det dit hen at det er kun fordi de vil ha flere gaver, men at man ønsker å kunne ha alle med seg på den store dagen selv m budsjettet begrenser. Anonymkode: 498d9...ca3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet 3. januar 2017 #18 Del Skrevet 3. januar 2017 Jeg har heller aldri hørt om kaffegjester i dåp. Synes det er en uting i bryllup, men enda verre i dåp. Da har man jo ikke en fest å be til heller, men kun kaffe og kake. Da hadde jeg heller kuttet i gjestelisten. Hadde glatt droppet egne søskenbarn, tanter og onkler, og kun bedt barnets. Skulle jeg nå likevel invitert til noe sånt ville jeg droppet formell invitasjon, og kun slått på tråden og spurte om de ville komme til kaffe etter middag ifbm dåpen til "Marius". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #19 Del Skrevet 3. januar 2017 7 timer siden, Glitnir skrev: Jeg har heller aldri hørt om kaffegjester i dåp. Synes det er en uting i bryllup, men enda verre i dåp. Da har man jo ikke en fest å be til heller, men kun kaffe og kake. Da hadde jeg heller kuttet i gjestelisten. Hadde glatt droppet egne søskenbarn, tanter og onkler, og kun bedt barnets. Skulle jeg nå likevel invitert til noe sånt ville jeg droppet formell invitasjon, og kun slått på tråden og spurte om de ville komme til kaffe etter middag ifbm dåpen til "Marius". Du har ikke barn selv, forstår jeg. Anonymkode: 6155e...2a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet 3. januar 2017 #20 Del Skrevet 3. januar 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har ikke barn selv, forstår jeg. Anonymkode: 6155e...2a9 Hvorfor sier du det? Har to barn, og har arrangert dåp for begge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå