Gå til innhold

Trenger tips ang skapdører. gjerne billige og kreative løsninger.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

På gjesterommet har vi et hjemmebygd skap. Skapdørene er av formpresset spon tror jeg. Jeg finner ikke slike skapdører noen steder. Problemet er at vi mangler en dør. Den var ikke der når vi flyttet inn. Vet noen hvor man får tak I slike? Eller en annen løsning for å få like dører? Får man kjøpt bare skapdører et sted???

Anonymkode: f7d11...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

På gjesterommet har vi et hjemmebygd skap. Skapdørene er av formpresset spon tror jeg. Jeg finner ikke slike skapdører noen steder. Problemet er at vi mangler en dør. Den var ikke der når vi flyttet inn. Vet noen hvor man får tak I slike? Eller en annen løsning for å få like dører? Får man kjøpt bare skapdører et sted???

Er det skap fra 60-tallet?

Mange kaster slike skap med dører. Om du annonserer på Finn.no eller her, med bilde og mål av skapdørene, kan du være så heldig at noen har skapdører å gi gratis til deg :)

Man får kjøpt bare skapdører (uten å måtte kjøpe skap) bl.a på Ikea.

Anonymkode: 7ee27...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om det er vanskelig å få tak i skapdører i rett str, så kan jo noen av de tilpasses ved å kappe de til rett lengde.

Ellers ville jeg gått for skyvedører, noe som også er rimelig på Ikea. Akkurat nå har de familytilbud (kjøp for 2000 og få gavekort på 200).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du går for skyvedør, så kan det hende at du finner også det billig på Finn.no.

Men sjekk først på Ikea, da de er svært rimelige i prisene i forhold til andre møbelbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bor du nær en Ikea, kan du finne skapdører/ skyvedører til sterkt reduserte priser i billigkroken på Ikea.

Utgående modeller selges også av og til direkte fra den avdelingen på Ikea som har skap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilke mål er det på skapet, og hvilket mål er det på den eksisterende skapdøren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du kan også lage skapdører selv av heltre sidevegger til skap, som selges på Ikea. Ekstra billig blir det om du velger slike fra billigkroken. (dersom du ikke finner skapdører som passer).

Hobbyplank i heltre er også ganske rimelig, og fås kjøp hos diverse trelasthandlere og på Obs bygg. Dette kan du også lage skapdører av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det slike skapdører? Bilderesultat for skap 60-tall

Ja slike er det! :nori:Vet du hvor man får tak I slike? Huset er fra 1980, men Skapdørene kan godt være fra 1960 som noen spør om. Finn har jeg jo ikke tenkt på! Kan legge ut annonse der så klart! Jeg er så klart mest glad i skyvedørsgarderober. Men vil ikke bruke masse penger på det rommet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja slike er det! :nori:Vet du hvor man får tak I slike? Huset er fra 1980, men Skapdørene kan godt være fra 1960 som noen spør om. Finn har jeg jo ikke tenkt på! Kan legge ut annonse der så klart! Jeg er så klart mest glad i skyvedørsgarderober. Men vil ikke bruke masse penger på det rommet. 

Ingen butikker selger nok slike nå, da dette er standard skapdører som var på soveromsskap på 60-tallet. Prøv på Finn ja :)

Se også gjennom gies bort- og selges-annonsene på Finn.no.

De fleste kaster nok disse skapene + skapdører når de pusser opp.

Har renholdsverket gjenbruksstasjon der du bor, kan du også være heldig å finne slike skapdører der.

Mange borettslag har høst- og våropprydning (ca april og oktober), der borettslagene leier container slik at beboere kan kaste møbler/ annet. Er du heldig kan du finne skapdører også der.

Finn.no og evt annonse på Facebook er nok det mest fruktbare for å greie å skaffe likedan skapdør som du har.

Kanskje til og med naboer av deg (om du bor i blokk) har slike skapdører i boden som skal kastes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EkteMannen

Hvis du er litt handy så er det enkelt å lage.. Er bare å kutte en plate i rett størrelse og frese ut false på baksiden. Mdf plater er fint til slikt da de er enkle å male 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
49 minutter siden, EkteMannen skrev:

Hvis du er litt handy så er det enkelt å lage.. Er bare å kutte en plate i rett størrelse og frese ut false på baksiden. Mdf plater er fint til slikt da de er enkle å male 

Jeg er desverre ikke så handy😉 ikke har jeg så mye verktøy heller...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen butikker selger nok slike nå, da dette er standard skapdører som var på soveromsskap på 60-tallet. Prøv på Finn ja :)

Se også gjennom gies bort- og selges-annonsene på Finn.no.

De fleste kaster nok disse skapene + skapdører når de pusser opp.

Har renholdsverket gjenbruksstasjon der du bor, kan du også være heldig å finne slike skapdører der.

Mange borettslag har høst- og våropprydning (ca april og oktober), der borettslagene leier container slik at beboere kan kaste møbler/ annet. Er du heldig kan du finne skapdører også der.

Finn.no og evt annonse på Facebook er nok det mest fruktbare for å greie å skaffe likedan skapdør som du har.

Kanskje til og med naboer av deg (om du bor i blokk) har slike skapdører i boden som skal kastes.

Takk! Da blir det finn.annonse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest EkteMannen
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er desverre ikke så handy😉 ikke har jeg så mye verktøy heller...

Ok 😀 med gammelt hus kan det være lurt å bli litt handy. Er bare å øve seg, ser ut som et enkelt og greit første prosjekt. Jeg har en fres fra jula som kostet 350 kr, har lagd utrolig mye med den... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 timer siden, EkteMannen skrev:

Ok 😀 med gammelt hus kan det være lurt å bli litt handy. Er bare å øve seg, ser ut som et enkelt og greit første prosjekt. Jeg har en fres fra jula som kostet 350 kr, har lagd utrolig mye med den... 

Alt er moderne og oppussing utenom det rommet så er ikke så mye gammelt eller noe som må pusses opp nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...