AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #1 Skrevet 2. januar 2017 Jeg trenger bare å lufte tankene mine. Jeg har vært sykemeldt i 3 uker pga jeg er totalt utslitt av nattevakter, 1,5 år med lite søvn. Sykemeldingen gikk ut idag og jeg har fått beskjed om å ringa om jeg trengte mer. Jeg føler meg litt bedre, men er fremdeles utslitt. Kroppen er på høygir, jeg merker godt at den er stresset. Jeg begynne å gråte når jeg tenker på å gå tilbake til jobb. Jeg føler meg så svak og som verdens verste sutrepaver. Jeg har i utgangspunktet høy arbeidsmoral, som er grunnen til at jeg har slitt meg på jobb med lite søvn både mellom vakter og fri perioder. Jeg føler meg dum, og samvittigheten min stopper meg fra å ringe legen mens kroppen roper etter at jeg skal. Jeg gråter ikke ofte men nå er jeg så sliten. Noen som har solskinnshistorier fra å komme seg ovenpå igjen? Anonymkode: 7235e...d3e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #2 Skrevet 2. januar 2017 Nattevakter er ikke bra for kroppen. Har slitt med dette selv. Søk deg på dagtid. Anonymkode: 9f959...1d1
boblevann Skrevet 2. januar 2017 #3 Skrevet 2. januar 2017 Prøv å få deg en jobb på dagtid ja... Mange takler bare ikke nattevaktsarbeid! Det er ingen skam. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #4 Skrevet 2. januar 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nattevakter er ikke bra for kroppen. Har slitt med dette selv. Søk deg på dagtid. Anonymkode: 9f959...1d1 8 minutter siden, boblevann skrev: Prøv å få deg en jobb på dagtid ja... Mange takler bare ikke nattevaktsarbeid! Det er ingen skam. Dette skulle jeg nok skrevet. Jeg er på villjakt etter dagjobb, men dessverre så er det mange søkere på få stillinger for tiden og jeg var ferdig utdannet i 2011 så mange som går foran. Kommunen skulle gjøre det de kunne for å få meg på dagtid, og jeg søker på det som er. Jeg er på grensen til å søke utenfor mitt fagfelt bare for å komme meg bort. Til og med vært inne på å si opp å gå på dagpenger til noe dukker opp, bare for å slippe samvittigheten med sykemelding og tanken på jobb. Det hjelper ikke når kommentarer som "du er jo ung og sprek, lite søvn skader da ikke" hagler mot meg. Jeg fungerer fint etter lite søvn på natten, men lite søvn etter nattevakt er ikke det samme (for meg). Anonymkode: 7235e...d3e
boblevann Skrevet 2. januar 2017 #5 Skrevet 2. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette skulle jeg nok skrevet. Jeg er på villjakt etter dagjobb, men dessverre så er det mange søkere på få stillinger for tiden og jeg var ferdig utdannet i 2011 så mange som går foran. Kommunen skulle gjøre det de kunne for å få meg på dagtid, og jeg søker på det som er. Jeg er på grensen til å søke utenfor mitt fagfelt bare for å komme meg bort. Til og med vært inne på å si opp å gå på dagpenger til noe dukker opp, bare for å slippe samvittigheten med sykemelding og tanken på jobb. Det hjelper ikke når kommentarer som "du er jo ung og sprek, lite søvn skader da ikke" hagler mot meg. Jeg fungerer fint etter lite søvn på natten, men lite søvn etter nattevakt er ikke det samme (for meg). Anonymkode: 7235e...d3e Jo lite søvn skader! Bra at du søker andre jobber, for takler du ikke nattejobbing, så takler du det ikke.. Om du blir 'frisk' nå, vil det bare gå en periode før du er på randen igjen og blir sykmeldt. Lite søvn skader selv om du er ung! Noen kropper får det bare ikke til å fungere, så disse kommentarene må du aldri ta til deg. Det er gjort mange store studier på at nattevakt faktisk er skadelig for kroppen. Det er ikke bare lite søvn så er problemet, men feil søvn. Man får ikke en skikkelig, dyp søvn når man legger seg på dagtid - uansett hvor ung og sprek man er.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #6 Skrevet 2. januar 2017 9 minutter siden, boblevann skrev: Jo lite søvn skader! Bra at du søker andre jobber, for takler du ikke nattejobbing, så takler du det ikke.. Om du blir 'frisk' nå, vil det bare gå en periode før du er på randen igjen og blir sykmeldt. Lite søvn skader selv om du er ung! Noen kropper får det bare ikke til å fungere, så disse kommentarene må du aldri ta til deg. Det er gjort mange store studier på at nattevakt faktisk er skadelig for kroppen. Det er ikke bare lite søvn så er problemet, men feil søvn. Man får ikke en skikkelig, dyp søvn når man legger seg på dagtid - uansett hvor ung og sprek man er. Takk for gode ord. Ja jeg merker veldig godt at dette er feil søvn, for som alle andre hadde jeg jo perioder med lite søvn når jeg gikk dag/kveld også men da taklet jeg det bedre. Kunne sove 5 timer og gå på 12 timers vakt, selvsagt var jeg forferdelig trøtt og det er ikke bra men min kropp takler bedre den type lite søvn. Alle opplever jo også dette forskjellig. Jeg har løyet for meg selv lenge "dette går bra" men etter en legetime etter å ha blitt anbefalt melatonin sovetablett ble jeg jo tvunget til å innrømme hvordan jeg egentlig hadde det. Jeg har rettferdiggjort å gråte for det ikke var flere rene tallerkner igjen, gråte for jeg ikke orket å rydde osv i lange tider. Jeg føler meg desperat og når jeg hadde legetime var jeg livredd han ikke skulle tro på meg. Anonymkode: 7235e...d3e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #7 Skrevet 2. januar 2017 Hva med å få legen og arbeidsgiver til å samarbeide om at du får tilrettelagt. Tror du kan gå forbi mange hvis du må flyttes på av helsemessige årsaker. Du har sikkert både ansinitet og fast stilling. Er du organisert? Anonymkode: f2ee8...980 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #8 Skrevet 2. januar 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å få legen og arbeidsgiver til å samarbeide om at du får tilrettelagt. Tror du kan gå forbi mange hvis du må flyttes på av helsemessige årsaker. Du har sikkert både ansinitet og fast stilling. Er du organisert? Anonymkode: f2ee8...980 Jeg har vært hos bedriftslegen i kommunen, og de skal ordne dette men som alt annet i kommunen tar dette fryktelig lang tid derfor søker jeg i mellomtiden. Først må man nå ha en oppfølgningssamtale med legen og leder, men så er leder borte også pga personlige problemer (sykt barn som venter på operasjons så absolutt gyldig fravær). Men ting tar tid, var i møte når jeg begynte å slite i november. Anonymkode: 7235e...d3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå