Gå til innhold

Får frisørene provisjon

Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det varierar nok! Har etpar venninde som er frisør, den eine får provisjon, den andre gjer det ikkje..

Og det er et kjent faktum at dei på den salongen med provsjon er meir "på" mht salg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Min forrige frisør fikk garantert det; hun var veldig nøye da jeg kjøpte rettetang til 1100 at det skulle være hun og ingen andre som betjente meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja da! De får kanskje ikke penger, men reiser, produkter og diverse frynsegoder etter hvro mye de selger av bestemte produkter.

Har ei vennine som var hemmelig spion for Kerastase. Hun fikk penger for å gå på noen frisøresalonger og ta hårkur for å sjekke at de anbefalte Kerastase :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest happyending

Ei venninne av meg er frisør, og hun fikk ca 9000 utbetalt i mnd som grunnlønn.. Det fikk hun liksom uansett.. Men så regnte de sammen alt hun hadde tjent inn på klipp, farge, produkter osv og så fikk hun provisjoner av det, så hun kunne tjene veldig mye, og hun kunne tjene veldig lite..

Jeg syns dog det er skummelt å gå til en frisør som selger på provisjon og har kampanjer på enkelte produkter.. For det er ikke nødvendigvis det merket de har kampanje på som er det beste, men det er det de er satt til å promotere.. Det er teit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Åja da! De får kanskje ikke penger, men reiser, produkter og diverse frynsegoder etter hvro mye de selger av bestemte produkter.  

jeg er frisør og får ikke reiser, produkter eller div. frynsegoder etter hvor mye jeg selger av hva. provisjon er en del av lønna vår, vi er jo også selgere, og en stor del av jobben vår er å anbefale deg produkter til ditt hår. om jeg farger håret ditt, og anbefaler produkter til farget hår, gjør jeg jobben min. anbefaler jeg ikke produkter gjør jeg ikke jobben min.

å være frisør er endel mer enn å klippe hår.

alle frisører får produkter fra leverandøren, fordi vi skal prøve ut hva vi selger og vite hva vi prater om.

ja, selvfølgelig har vi kampanjer på visse produkter og setter fokus på disse, det er noe leverandøren krever, men det betyr ikke at vi (jeg) selger for enhver pris, vi (jeg) anbefaler alltid produkter som passer ditt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...