Gå til innhold

Skal flytte - alene hjemme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå hatt unghunden i et avgrenset område i stuen (avgrenset med kompostbinger) uten tilgang på møbler annet enn hans egen seng. Den ene gangen han kom seg løs spiste han halve sofaen. I dette avgrensede området sover han gjennom hele arbeidsdagen.

Nå flytter jeg snart i et nytt hus. Har lyst å ha hunden i gangen når jeg er vekke, uten masse kompostbinger.

Hvordan gjør jeg overgangen så bra som mulig? Har bare en flyttedag fri fra jobb...

Anonymkode: a7086...96c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kanskje alliert meg med noen som kunne passe ham litt så han rekker å bli trygg på nytt sted. Vi har nettopp flytta med en tre år gammel hund, og vi tok overgangen veldig rolig. Hadde en uke med hjemmekontor hver pluss at samboer tok tredje uka med halve dagen hjemme. Men det er jo ikke alle jobber som er så fleksible. Har du god rutine på å gå ifra? Vi sier noe fast og gir ham noe fast hver gang, så han vet det betyr at vi kommer igjen. Ville prøve å gjøre prosessen så lik som mulig. Derfor ville jeg nok beholdt grinder i starten, siden det gjør han tryggere. 

Hva med å sette dem i et rom, og så etter hvert ha grinder, men åpen dør i det rommet, og så gradvis flytte dem vekk? Da vi begynte treningen da vår var liten starta vi med å ha ham i gangen, så gang og stue, så hele leiligheten. Nå får han være i hele huset her, men vi mistenker at han ikke går opp ila dagen. 

Jeg tenker at tiden det tar å gjøre hunden trygg på nytt sted avhenger av hvor trygg han er på å være alene og hvor lang tid du brukte på det i utgangspunktet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...