Blomsterenka Skrevet 3. desember 2004 #21 Skrevet 3. desember 2004 Sidespor: Om du får beskjed på nettesten til mensa at du burde ha gode muligheter til å klare den overvåkede testen også, er ikke det samme som at du ville klart den, ei heller at du ville være blant de 2 % som faktisk kan søke opptak i klubben. Det er nemlig bare de 2% beste som blir tatt opp. Mensamedlemmer er forøvrig akkurat som andre folk. Verken høye på pære (de fleste) eller spesielt opptatt av å fortelle at de er medlemmer i mensa. Ikke har de runde briller og ser nerdete ut heller. Høres betryggende ut, takker og bukker. Jeg regner med at du mulig er mensamedlem, men det blir et sidespor...
Gjest Ninakanin Skrevet 4. desember 2004 #22 Skrevet 4. desember 2004 iqtester betyr jo heller ingenting og det vet dere jo. Jeg tok en slik, og kunne søke medlemskap i mensa men hva har jeg der å gjøre? Er nerdete fra før, og enda mer nerd, ser for meg mensa som en haug med kommunister med runde briller... osv. Hehe sorri altså, ble bare så fascinert over denne trangen til å kverulere og diskutere om "feil" emne i denne tråden..
Gjest Ninakanin Skrevet 4. desember 2004 #23 Skrevet 4. desember 2004 Og en ting til.. Ser man nøye på de forrige innleggene jeg siterte, ser man jo at olga først sier at slank sexy dame skal ta iq-testen og bli ferdig med det. Og SÅ sier hun at iq-tester ikke betyr noe og at det er teit. Eeehhe...selvmotsigelse sa hvem sa du? Hehe huffameg! Jeg har avogtil trang til å gjøre noe helt sprøtt, hoppe ut av høye bygninger eller noe sånn. Men jeg hopper ikke altså! Og så må jeg ofte helle ut vannet som først fylles i glasset når jeg henter vann i springen, og så ta nytt vann. Det smaker liksom ikke godt det første "skyllevannet"...selv om det er akkurat det samme vannet.
Samantha Skrevet 4. desember 2004 #24 Skrevet 4. desember 2004 Eg har ganske mange tvangstankar egentlig. Fortalte det til storesøstra mi en gang og ho vart litt bekymra for meg Vanskelig å forklare, men eg må gjere alt fire gangar. Liksom høgre-venstre-venstre-høgre, eller evt høgre-venstre-venstre-høgre. F.eks viss eg sparkar borti en stol med høgre foten må eg gjere det to gongar med venstre og en gang til med høgre. Og då må eg ofte gjere det enda meir, altså 4 sett. Sånn: Høgre- venstre-venstre- høgre Venstre- høgre- høgre- venstre Venstre- høgre- høgre- venstre Høgre- venstre- venstre- høgre Altså... Eg gjer ikkje det heile tida, berre når eg blir veldig obs på ting. Og som regel gjer eg ting med så små bevegelsar at ingen ser det. Det der er den verste tvangstanken min, ganske irriterande i periodar!
Gjest seroxata Skrevet 7. desember 2004 #25 Skrevet 7. desember 2004 Jeg kan ikke dusje uten å tenke "Nå er du i dusjen, og du vet at dusjhodet kan gjøre deg en fin ting, så gjør det! ta deg en orgasme, du vet du liker det".. Men noen ganger føler jeg slett ikke for dette her i det hele tatt, og da begynner jeg å krangle med meg selv! Fryktelig plagsomt, ettersom jeg dusjer ganske ofte og før kunne jeg ikke gå over 40-talls kumlokk! Trodde seriøst det ville skje noe forferdelig! nå klarer jeg å gå over de, men hender jeg er litt nervøs enda..
Gjest Anonymous Skrevet 7. desember 2004 #26 Skrevet 7. desember 2004 Alle mennesker har tvangstanker/tvangshandlinger, men i ulik grad. Det er først når det hindrer deg i å gjennomføre dagen uten besvær at man bør oppsøke litt hjelp hos psykologen. Mine tvangshandlinger er (mine er ganske milde): - går på "annenhver" rute på fortau og gulv med rutemønster - sjekker at klokken virkelig er stilt på - rette ut frynser - at det er partall eller at det går opp i femgangen - at bildet må henge slik og slik i forhold til det... og boken/pyntetingen må ligge slik og slik i forhold til det osv.
ildtopp Skrevet 7. desember 2004 #28 Skrevet 7. desember 2004 Jeg har også noen. Har en greie med at høyre og tallet tre er bra. Derfor må jeg tråkke med høyre fot på tredje trinn i trapper. Og i perioder må jeg gjøre alt tre ganger. F. eks å åpne skapdører osv. Ganske irriterende, men er jo glad jeg har hengt meg opp i et såpass lavt tall da I tillegg må jeg gå på høyre side av folk, så det oppstår nok problemer hvis jeg treffer deg på gata jordbær
Hunky Dory Skrevet 7. desember 2004 #29 Skrevet 7. desember 2004 Jeg MÅ gå på venstre side av folk.. I tillegg må jeg gå på høyre side av folk, så det oppstår nok problemer hvis jeg treffer deg på gata jordbær Dere vil vel heller passe heeeeelt perfekt for hverandre :klem2: Hverfall om dere går samme vei.
Gjest GreenSky Skrevet 7. desember 2004 #30 Skrevet 7. desember 2004 Jeg tråkker ikke på kumlokk, og fikser ikke å sove med soveromsdøra åpen. (Det siste skal visstnok bety at en har blitt kidnappa av en UFO.)
Gjest Milah Skrevet 7. desember 2004 #31 Skrevet 7. desember 2004 Jeg må sjekke at ting jeg har lagt i veska fremdeles ligger der. Dette sjekker jeg gjerne 5-6 ganger med få sekunders mellomrom. Og jeg sjekker også om vekkerklokka er riktig innstillt mange ganger. Og jeg prøver å unngå å tråkke på streker på gulv/veier!
Nick Etmitt Skrevet 7. desember 2004 #32 Skrevet 7. desember 2004 Jeg har en trang til å hoppe/løpe gjennom glassvegger. Kun den mektige selvbeherskelsen redder meg. Du må ha sett for mye på amerikanske actionfilmer :-) Der hopper de gjerne gjennom glassruter, og de blir ikke engang skadet. Kjekt! Ellers må jeg si jeg føler meg veldig mentalt frisk etter å ha lest om deres små psykoser. Artig lesning!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå