Gå til innhold

Hvor lang tid tok det å trekke dine visdomstenner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har trekt både oppe og nede. Iflg en tannlege så måtte de opereres ut, mens en annen tannlege bare vippet de ut på 2 minutter.

Gikl rett på jobb etter alle gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Oppe tok det ca 15 min fra bedøvelsen satt til tanna var ute, det gjaldt begge tennene. Nå var mine såvidt oppe med hele flaten, så det gikk veldig greit å rugge de slik at de ble løse også dra de ut.

Nede tok 1.5 timer. Og da hadde jeg skikkelig vondt etterpå. Det gjaldt begge tennene. Oppe hadde jeg ikke smerter i det hele tatt etterpå. Det er som regel lettere å trekke oppe.

Anonymkode: c4cc7...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, EvaLena skrev:

Jeg har trekt både oppe og nede. Iflg en tannlege så måtte de opereres ut, mens en annen tannlege bare vippet de ut på 2 minutter.

Gikl rett på jobb etter alle gangene.

Lurt å be tannlegen om god bedøvelse. Det spørs hvordan tannen er. Er ulikt hvor komplisert det er. Men det er ikke noe smerte å kjenne om man er bedøvet. Kun etterpå ;). Derfor lovpriser jeg resepten han ga meg på smertestillnde i etterkant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen anelse. Var så dopet under inngrepet at jeg var i en helt annen verden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har trukket to. En i overkjeven og en i underkjeven. Begge var operasjoner. Forskjellen er at man da skjærer opp tannkjøttet og eventuelt fjerner litt av beinet rundt for å komme til. Den i underkjeven tok 5 min å få ut og sy igjen. Den i overkjeven tok vel rundt 30-45 minutter å få ut og sy igjen. Den var gjemt mye mer så tok lenger tid. Ingen komplikasjoner, ingen store smerter. Tok det bare med ro i et par dager. Fikk ikke lov til å være aktiv eller løfte ting.

Anonymkode: 2f5a9...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er så varierende at jeg ikke ville hatt noen planer den dagen. Første gang gikk det lett, tannlegen trakk tannen ut på 5 min og jeg hadde ikke vondt etter bedøvelsen gikk ut. Andre gangen måtte jeg operere de to nede ut. Det tok nærmere en time og jeg fikk infeksjon i kjevebeinet etterpå og hadde to uker på penicillin og paralgin forte og suppe. Verste smerten jeg har opplevd. 

Anonymkode: 8ec3a...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Sportysmile skrev:

Lurt å be tannlegen om god bedøvelse. Det spørs hvordan tannen er. Er ulikt hvor komplisert det er. Men det er ikke noe smerte å kjenne om man er bedøvet. Kun etterpå ;). Derfor lovpriser jeg resepten han ga meg på smertestillnde i etterkant. 

Det er ikke helt sant. Jeg kjente smerte med den ene tanna, men det var fordi den lå veldig nærme nerven og jeg hadde rikelig med bedøvelse. Det behøver dog ikke å bety at alle føler smerte under inngrepet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Brimi skrev:

Det er ikke helt sant. Jeg kjente smerte med den ene tanna, men det var fordi den lå veldig nærme nerven og jeg hadde rikelig med bedøvelse. Det behøver dog ikke å bety at alle føler smerte under inngrepet :)

Jeg følte ikke smerte under inngrepet fordi jeg var bedøvet men har hatt helt jævlige smerter etterpå så jeg går på smertestillende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...