AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #1 Del Skrevet 2. januar 2017 Skal trekke visdomstann tirsdag, og ble litt stresset nå fordi jeg kom på at jeg har en avtale 2 timer etter planlagt tannlegetime. Tror dere jeg rekker det såfremt det ikke blir komplikasjoner? og kan man snakke normalt da også? hehe. Dette varierer nok veldig, men spør likevel... er forresten en av tennene oppe. Anonymkode: 9ad4f...190 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #2 Del Skrevet 2. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skal trekke visdomstann tirsdag, og ble litt stresset nå fordi jeg kom på at jeg har en avtale 2 timer etter planlagt tannlegetime. Tror dere jeg rekker det såfremt det ikke blir komplikasjoner? og kan man snakke normalt da også? hehe. Dette varierer nok veldig, men spør likevel... er forresten en av tennene oppe. Anonymkode: 9ad4f...190 Det går nok bra, det var null komplikasjoner da jeg trakk mine. Tok to i gangen, oppe og nede på samme side. Bedøvelsen virket fint og gikk ut etter en stund. Anonymkode: 0c4a3...b7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #3 Del Skrevet 2. januar 2017 Så lenge de skal trekkes går det vel greit. Skal de opereres ut derimot ville jeg ikke ha lagt noen planer for timene i etterkant. Anonymkode: 5cf84...df3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #4 Del Skrevet 2. januar 2017 Det er stor skilnad på oppe og nede. Dette går fint. Men om du seinare skal trekkje i underkjeven, er det fornuftig å krysse ut resten av dagen for møte, iallfall. I verste fall varer bedøvelsen 5-6-7 timar, og du føler deg litt handikappa imens. Anonymkode: ac49c...096 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #5 Del Skrevet 2. januar 2017 Har kun trukket nede. Tok 1-1,5 time per gang. Et helvete! Ville ikke vært istand til å ha noen avtaler rett etterpå. Smertene jeg hadde i ettertid (et par uker etter hver gang) var verre enn å føde uten bedøvelse! Anonymkode: bdc89...519 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #6 Del Skrevet 2. januar 2017 Visdomstenner sitter vanligvis mye løsere enn vanlige jeksler. Jeg tok ut en nede,og den var det bare å plukke ut, brukte lengre tid på å vente på at bedøvelsen skulle virke enn å få ut tanna. Tok en vanlig jeksel på motsatt side samtidig, den måtte opereres ut, og tok mye lengre tid. Anonymkode: 68fe8...a1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #7 Del Skrevet 2. januar 2017 Jeg har trukket de to oppe hos tannlegen, og operert ut de nede på sykehus. Å trekke de oppe er null stress, de kan egentlig lett vippes rett ut. Jeg brukte ca 30 min fra jeg gikk inn, til jeg gikk ut igjen. Da var det mest ta bilde, avklare røttene og venting på bedøvelse. Å få ut selve tannen gikk raskt. Etterpå skulle jeg tygge på en bomullsrull i ca 30 min. Jeg gikk rett på jobb, og det gikk helt fint. Jeg skulle ikke spise/ drikke på et par timer etterpå. Lykke til Anonymkode: 70f54...8c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #8 Del Skrevet 2. januar 2017 Oppe går fint. Ene var ute på 2 minutter og bedøvelsen varte en halvtime så var jeg tilbake på jobb uten problemer. Den andre tok litt lengere.. Kanskje 10 minutter. Den gnagde seg inn på muskelen bak, så fikk ikke åpnet munnen godt nok, og måtte ta det i rykk og napp. Bedøvelsen varte i en times tid og jeg var på jobb etterpå nesten uten problemer. Anonymkode: bfdb6...fc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snooks Skrevet 2. januar 2017 #9 Del Skrevet 2. januar 2017 Har opplevd både å være ferdig på fem minutter og at tannlegen vurderte å gi opp etter nærmere to timer, men hun klarte det heldigvis til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canacas Skrevet 2. januar 2017 #10 Del Skrevet 2. januar 2017 Ikke for å skremme, men den ene min tok fire timer og jeg endte med sykemelding og kjevelås Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #11 Del Skrevet 2. januar 2017 Stor forskjell på om du skal trekke oppe eller nede. Har selv trukket oppe, tok vel et kvarter fra jeg gikk inn på tannlegekontoret til jeg hadde betalt og var på vei ut igjen 1000 kr fattigere Anonymkode: e5e3b...274 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 2. januar 2017 #12 Del Skrevet 2. januar 2017 Opererte ut nede, da var jeg satt ut i nesten to døgn, eneste næringen jeg fikk i meg var litt saft med hjelp av sugerør... Trakk de andre tre helt vanlig, og var "oppegående" etter noen timer, og klarte snakke/spise skikkelig dagen etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #13 Del Skrevet 2. januar 2017 Takk for svar! Har bestemt meg for å satse på at det går fint å møte opp til avtalen, så da får jeg bare håpe på det beste Anonymkode: 9ad4f...190 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #14 Del Skrevet 2. januar 2017 Her var det mye ekspertise av type "Jeg fikk noen til å gjøre noe lignende en gang, og da gikk det slik" (underforstått: sånn går det alltid). Finnes det ingen begrensninger på hva folk mener seg kompetente til å uttale seg om? Selv har jeg foretatt 25000 trekkinger opp gjennom åra, men er fremdeles forsiktig med å spå. Anonymkode: ac49c...096 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #15 Del Skrevet 3. januar 2017 Kan meddele at dette tok under 10 sekunder. Nesten kjedelig, hadde satt opp spilleliste og greier Anonymkode: 9ad4f...190 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 3. januar 2017 #16 Del Skrevet 3. januar 2017 Tok svært kort tid. Men har bare trukket en og har bare en til, så ikke det store erfaringsgrunnlaget. Snakket derimot rart i mange timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 3. januar 2017 #17 Del Skrevet 3. januar 2017 Jeg har tatt alle 4. Det lengste jeg satt i stolen var vel 1-1½ time og det korteste 10 minutter, fikk til og med avslag i prisen fordi det tok så kort tid Dog, bedøvelsen satt i lenge hos meg. Mellom 3 og 6 timer. Antakeligvis fordi han måtte sette i mer bedøvelse. Jeg slet med å prate, spise og drikke i flere timer etterpå, men det behøver jo ikke å bety at du kommer til å få samme problemer Jeg gikk til oral kirurg pga tennene lå så nærme nervene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportysmile Skrevet 3. januar 2017 #18 Del Skrevet 3. januar 2017 På Monday, January 02, 2017 den 3.30, AnonymBruker skrev: Skal trekke visdomstann tirsdag, og ble litt stresset nå fordi jeg kom på at jeg har en avtale 2 timer etter planlagt tannlegetime. Tror dere jeg rekker det såfremt det ikke blir komplikasjoner? og kan man snakke normalt da også? hehe. Dette varierer nok veldig, men spør likevel... er forresten en av tennene oppe. Anonymkode: 9ad4f...190 Trakk en i går som var litt komplisert. Men jeg kjente ingenting. Bedøvet. Det gikk fort. Ikke ubehagelig. Derimot er det lurt å få smertestillende på resept. Jeg har ganske sterke smerter nå i ettertid. De smertestillende tar bort smertene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 3. januar 2017 #19 Del Skrevet 3. januar 2017 På 2.1.2017 den 3.30, AnonymBruker skrev: Skal trekke visdomstann tirsdag, og ble litt stresset nå fordi jeg kom på at jeg har en avtale 2 timer etter planlagt tannlegetime. Tror dere jeg rekker det såfremt det ikke blir komplikasjoner? og kan man snakke normalt da også? hehe. Dette varierer nok veldig, men spør likevel... er forresten en av tennene oppe. Anonymkode: 9ad4f...190 Jeg har trukket tre og operert ut en. Den første tok en time å få ut, og jeg var helt utslitt etterpå. Definitivt ikke i humør for å gjøre noe som helst annet enn å gå hjem og legge meg. Snakket ikke normalt før dagen etter, blødde som en gris og hadde så vondt at jeg holdt på å dø. Den andre datt ut nesten av seg selv på 30 sekunder. Bedøvelsen brukte tre-fire timer på å gå ut. Den tredje gikk på ti minutter eller så. Ikke spesielt vond og bedøvelsen satt i et par-tre timer. Den som ble operert ut ble plukket pent ut på et kvarters tid. Bedøvelsen satt i en stund, men det verste var stingene som gjorde at jeg følte at jeg ikke fikk åpnet kjeften ordentlig i en ukes tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 3. januar 2017 #20 Del Skrevet 3. januar 2017 Jeg har trukket alle fire, tok alt fra 30 sekunder til 1 minutt. Når jeg tok de oppe så hadde jeg det ikke ubehagelig en gang etterpå, smertefritt. Når jeg tok de nede så var det litt ubehagelig, litt blod og gangsperr i to dager, men vil ikke si det var vondt . V🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå