AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #1 Skrevet 2. januar 2017 Her har vi prøvd et år. Jeg ser ut til å ha eggløsning hver mnd og alle bortsett fra 1 mnd har jeg hatt regelmessige sykluser på 33 dager med 16 dager lutealfase. Jeg er frisk, normalvektig, har astma. Jeg er 24 år og samboer er 27. Vi drikker en gang i mnd og lager så og si all mat fra bunn av. Relativt sunne vil jeg si. Veldig ofte nå så får venner barn eller blir gravide, jeg gråter hver gang for selv sitter jeg med en følelse av at det ikke vil skje. Vi har prøvd 2 runder med enkel pergokur uten virkning. Vi skal til fertilitetsklinikk nå så jeg vet at jeg vil få svar, men hva kan det være når alt virker normalt men ingenting skjer.. Vet jo ikke hvor fruktbar samboer er eller noe heller, men føler det er meg det er noe galt med. Hvordan var det med deg? Fikk du et svar på hvorfor det ikke skjeddr eller tok det bare lang tid? Anonymkode: 41657...b93
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #2 Skrevet 2. januar 2017 Dere bør sjekke mannens sperm. Anonymkode: c989e...dd7
Hadena Skrevet 2. januar 2017 #3 Skrevet 2. januar 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Her har vi prøvd et år. Jeg ser ut til å ha eggløsning hver mnd og alle bortsett fra 1 mnd har jeg hatt regelmessige sykluser på 33 dager med 16 dager lutealfase. Jeg er frisk, normalvektig, har astma. Jeg er 24 år og samboer er 27. Vi drikker en gang i mnd og lager så og si all mat fra bunn av. Relativt sunne vil jeg si. Veldig ofte nå så får venner barn eller blir gravide, jeg gråter hver gang for selv sitter jeg med en følelse av at det ikke vil skje. Vi har prøvd 2 runder med enkel pergokur uten virkning. Vi skal til fertilitetsklinikk nå så jeg vet at jeg vil få svar, men hva kan det være når alt virker normalt men ingenting skjer.. Vet jo ikke hvor fruktbar samboer er eller noe heller, men føler det er meg det er noe galt med. Hvordan var det med deg? Fikk du et svar på hvorfor det ikke skjeddr eller tok det bare lang tid? Anonymkode: 41657...b93 Har legen satt deg på pergokur UTEN å sjekke mannens sperm? Og hvis det ser ut som du har regelmessige "normale" eggløsninger, HVORFOR har han satt deg på pergokur? Det er mye her jeg ikke skjønner, men dette er jo helt rart? Du kan føle hva du vil, men dette må jo påvises - altså ikke sikkert at det du tenker er riktig. Spermietelling bør (så vidt jeg vet, så blir det også) rekvirert når pasienter kommer med ufrivillig barnløshet, hvor de har prøvd en stund. Da sender bare partner en beholder med sperm til sykehuset så blir antall spermier telt. Helt vanlig. Da vet fastlege om problemet kan ligge hos vordende far. Kvinnen blir henvist til gynekolog og får oppfølging der. Ikke bare satt på en pergokur uten videre? Det skjer mye rart her ass, men dette henger jo ikke helt på greip? 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #4 Skrevet 2. januar 2017 13 minutter siden, Hadena skrev: Har legen satt deg på pergokur UTEN å sjekke mannens sperm? Og hvis det ser ut som du har regelmessige "normale" eggløsninger, HVORFOR har han satt deg på pergokur? Det er mye her jeg ikke skjønner, men dette er jo helt rart? Du kan føle hva du vil, men dette må jo påvises - altså ikke sikkert at det du tenker er riktig. Spermietelling bør (så vidt jeg vet, så blir det også) rekvirert når pasienter kommer med ufrivillig barnløshet, hvor de har prøvd en stund. Da sender bare partner en beholder med sperm til sykehuset så blir antall spermier telt. Helt vanlig. Da vet fastlege om problemet kan ligge hos vordende far. Kvinnen blir henvist til gynekolog og får oppfølging der. Ikke bare satt på en pergokur uten videre? Det skjer mye rart her ass, men dette henger jo ikke helt på greip? Ja, jeg fikk resept på pergo på første menstruasjon men valgte å ikke bruke den før det hadde gått 6 mnd. Derfor har jeg også bestilt time hos privatklinikk fordi jeg ikke føler tillit til den gynekologen jeg var hos, vet mange jenter/kvinner her i byen reagerer på denne gynekologen. Han er i tillegg veldig hardhendt så håper ikke jeg må dit igjen. Anonymkode: 41657...b93
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #5 Skrevet 2. januar 2017 Jeg har pco så det gjør det litt vanskeligere. Fikk det til etterhvert. Anonymkode: 2b8ed...b42
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #6 Skrevet 2. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har pco så det gjør det litt vanskeligere. Fikk det til etterhvert. Anonymkode: 2b8ed...b42 Jeg har ingen symptomer på noe slikt. Anonymkode: 41657...b93
Hadena Skrevet 2. januar 2017 #7 Skrevet 2. januar 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg fikk resept på pergo på første menstruasjon men valgte å ikke bruke den før det hadde gått 6 mnd. Derfor har jeg også bestilt time hos privatklinikk fordi jeg ikke føler tillit til den gynekologen jeg var hos, vet mange jenter/kvinner her i byen reagerer på denne gynekologen. Han er i tillegg veldig hardhendt så håper ikke jeg må dit igjen. Anonymkode: 41657...b93 Kjære vene. Denne gynekologen kan umulig være skikkelig utdannet. Bra, kom deg til en skikkelig en! Lykke til! Har ingen erfaringer eller noe selv, men håper det går bra !!
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #8 Skrevet 2. januar 2017 2 minutter siden, Hadena skrev: Kjære vene. Denne gynekologen kan umulig være skikkelig utdannet. Bra, kom deg til en skikkelig en! Lykke til! Har ingen erfaringer eller noe selv, men håper det går bra !! Gikk 6 mnd før første mensen kom, men følte det var naturlig. Så skulle jeg til gynekolog og fikk timen akkurat ved første mens. Så får jeg svar at alt ser ok ut, men får pergokuren. Og etter det følte jeg at jeg kommer til å slite med å bli gravid. Følelsen har jo blitt sterkere for hver måned. Nå er det 12 mnd siden første mens. Anonymkode: 41657...b93
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #9 Skrevet 2. januar 2017 Vi har prøvd i snart 1 år. Har vært å sjekket oss begge to å finner ingenting galt så langt. Alt tilsier at vi skal klare bli gravide sammen, mannen hadde noe redusert sædprøve selv om han er innenfor normalen på skjema. Vi har utredning på sykehuset om 1 mnd. Anonymkode: 7111d...6e0
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #10 Skrevet 3. januar 2017 Vi har barn med hjelp av ivf. Prøvde lenge selv før vi fikk hjelp og utredning. Men vi har aldri fått svar på hva som kan være feil. De fant vel egentlig ingen årsak, alt så fint ut hos oss begge. Kanskje det bare er miksen mellom oss to 😄Men som sagt, ivf fungerte likevel. Lykke til, håper det ordner seg ☺️👍🏼 Anonymkode: 0dab1...08c
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #11 Skrevet 3. januar 2017 For meg var det overvekt. Vi prøvde i mange år og ville søke hjelp men jeg hdde for høy bmi. Jeg ble da veldig motivert til å endre livsstil og og gikk ned. Og ble gravid. To barn. Anonymkode: e7fc9...3d7 3
frk.Sanna Skrevet 3. januar 2017 #12 Skrevet 3. januar 2017 Vet ikke. Ingenting galt med oss etter utredning på privarklinikk, men jeg har ikke sjekket egglederene med alderen. Jeg har barn fra før som jeg ble rask gravid med.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #13 Skrevet 3. januar 2017 På 2.1.2017 den 19.04, AnonymBruker skrev: Vi har prøvd i snart 1 år. Har vært å sjekket oss begge to å finner ingenting galt så langt. Alt tilsier at vi skal klare bli gravide sammen, mannen hadde noe redusert sædprøve selv om han er innenfor normalen på skjema. Vi har utredning på sykehuset om 1 mnd. Anonymkode: 7111d...6e0 Jeg er ikke TS - men jeg lurer på om du kan og vil skrive litt om hva slags sjekk og hvor dere har fått utført sjekken henne? Vi er nemlig et par som har prøvd i ett år straks, uten hell. Jeg har ikke hatt mensen siden begynnelsen av august, så vi tenker at vi må få det utredet, men vet ikke hvordan gå frem/hvem vi skal kontakte. Håper på svar! Anonymkode: 916c6...9d2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #14 Skrevet 3. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke TS - men jeg lurer på om du kan og vil skrive litt om hva slags sjekk og hvor dere har fått utført sjekken henne? Vi er nemlig et par som har prøvd i ett år straks, uten hell. Jeg har ikke hatt mensen siden begynnelsen av august, så vi tenker at vi må få det utredet, men vet ikke hvordan gå frem/hvem vi skal kontakte. Håper på svar! Anonymkode: 916c6...9d2 Vi gav beskjed til fastlege som sendte henvisning til sykehuset. Ble kalt inn det og ble begge to sjekket og hadde utredning før vi så startet med prøverørsforsøk. Men du kan og gå direkte til privatklinikker eller gynekologer å få undersøkelser også (kan bare koste mer). Anonymkode: 0dab1...08c
fuglekvitter__ Skrevet 3. januar 2017 #15 Skrevet 3. januar 2017 På 2.1.2017 den 2.16, AnonymBruker skrev: Her har vi prøvd et år. Jeg ser ut til å ha eggløsning hver mnd og alle bortsett fra 1 mnd har jeg hatt regelmessige sykluser på 33 dager med 16 dager lutealfase. Jeg er frisk, normalvektig, har astma. Jeg er 24 år og samboer er 27. Vi drikker en gang i mnd og lager så og si all mat fra bunn av. Relativt sunne vil jeg si. Veldig ofte nå så får venner barn eller blir gravide, jeg gråter hver gang for selv sitter jeg med en følelse av at det ikke vil skje. Vi har prøvd 2 runder med enkel pergokur uten virkning. Vi skal til fertilitetsklinikk nå så jeg vet at jeg vil få svar, men hva kan det være når alt virker normalt men ingenting skjer.. Vet jo ikke hvor fruktbar samboer er eller noe heller, men føler det er meg det er noe galt med. Hvordan var det med deg? Fikk du et svar på hvorfor det ikke skjeddr eller tok det bare lang tid? Anonymkode: 41657...b93 Jeg vet ikke, jeg har aldri forsøkt å bli det, men det skal visst ikke være så vanskelig.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #16 Skrevet 3. januar 2017 Jeg fant rette mannen da jeg hadde passert 30, og da forholdet var etablert og vi var klare til å prøve, ble en stor muskelknute på livmoren min oppdaget. Da jeg nektet å fjerne livmoren ble det brukt 3 år på å prøve forskjellige behandlinger for å bli kvitt dritten. Jeg ble fra første stund frarådet å prøve å bli gravid med muskelknuten. Noen av medikamentene var heller ikke kompatible med graviditet da de fungerte nesten som p-piller. Til slutt opererte jeg ut muskelknuten og fikk beskjed på kontrollen at alt så bra ut og eggstokkene mine så normale og friske ut. Men jeg har siden vært plaget med enten småblødninger eller ingen blødninger i det hele tatt. I beste fall har jeg minimensen annen hver måned (bittesmå blødninger som varer noen få dager). Jeg er redd kroppen min er på tur inn i overgangsalderen på grunn av alt styret med muskelknuten, og på grunn av alderen min orker jeg ikke mase til meg hjelp til å bli gravid. Så vi har ubeskyttet sex og tar det som det kommer. Anonymkode: c816d...b6d
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #17 Skrevet 3. januar 2017 7 minutter siden, fuglekvitter__ skrev: Jeg vet ikke, jeg har aldri forsøkt å bli det, men det skal visst ikke være så vanskelig. Hva mener du egentlig? At det ikke skal være så vanskelig å bli gravid? Da tror jeg du vil få deg en grundig overraskelse om du noen gang skal prøve å bli gravid. Det er sjeldent gjort på første forsøk. Anonymkode: c816d...b6d 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #18 Skrevet 3. januar 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke TS - men jeg lurer på om du kan og vil skrive litt om hva slags sjekk og hvor dere har fått utført sjekken henne? Vi er nemlig et par som har prøvd i ett år straks, uten hell. Jeg har ikke hatt mensen siden begynnelsen av august, så vi tenker at vi må få det utredet, men vet ikke hvordan gå frem/hvem vi skal kontakte. Håper på svar! Anonymkode: 916c6...9d2 Vi var hos Hausken. Jeg var først hos fastlegen min og tok blodprøve å legen sendte henvisning til sykehuset. Hos Hausken tok de innvendig ultralyd av meg, gikk gjennom blodprøve resultatet, hadde en samtale ang min helse historie, tidligere graviditeter, syklusen etc. Mannen har kun tatt sædprøve. Jeg er spennt på hvordan det blir i det offentlige og hvor lang tid ting tar da jeg snart er 37 år... Anonymkode: 7111d...6e0
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #19 Skrevet 4. januar 2017 Har ikke det problemet. Blitt gravid på første forsøk alle fire gangene jeg har vært gravid (ene endte i SA), men venninna mi sliter med å bli gravid. Hun begynte å prøve like før jeg begynte å prøve på min første, og hun er nå inne i sitt fjerde år. Begynte med IVF i fjor, der ingen har vært suksessfulle. Hun har også fått beskjed om at alle prøver er fine, men mannes sædprøve var noe lav, dog innenfor normalen. De finner ingen forklaring, rett og slett. Hun skal i gang med sitt tredje IVF-forsøk denne mnd. Anonymkode: 3eb11...1b6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #20 Skrevet 4. januar 2017 Samboer er steril, så derfor må vi bruke donorsæd. Til tross for 9 behandlinger med donorsæd har jeg ennå ikke klart å beholde. Mitt problem er ikke å bli gravid, men å altså beholde. Tar progesteron for å øke sjansene for å beholde. Har til nå hatt 2 spontanaborter og 7 kjemiske graviditeter. Ingenting galt med meg, har en meget stabil og fin syklus, får alltid eggløsning. Så hvorfor? Nei, det kan ikke svare på. Anonymkode: 1537e...97d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå