Gå til innhold

Pc vil ikke kobles til internett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en pc som ser ut til å ikke virke ved noe som helst slags internett. Jeg prøvde hjemmenettet her hjemme, det koblet seg jo til, men det stod at internettet ikke var tilknyttet eller noe sånt. Også prøvde jeg å dele mobilnettet mitt, noe jeg har gjort før som det var virket helt fint. Men da hadde jeg det samme problemet, på pcn virket det ikke. Prøvde også med usb-tilkobling mellom mobil og pc, men det fungerte fortsatt ikke. Likevel fungerer både hjemmenett og mobilnett helt fint på mobilen. Og akkurat nå så står det "tilkoblet" på pcn, men jeg kommer fortsatt ikke inn på noen nettsider. 

Nå har jeg ikke brukt pcn siden rundt midten av desember, så jeg vet ikke egentlig hvor lenge dette har vært et problem. Ruteren til hjemmenettet ble forresten skrudd av og på, og det samme har jeg gjort med pcn, uten suksess. Jeg har ingen brannmur, og lurer på om det kanskje kan være virus som forårsaker det. 

Det jeg lurer på er om noen har opplevd noe lignende, og om noen da har noe råd eller tips til meg. Jeg blir jo ganske frustrert av dette problemet, pcn er heller ikke mer enn ett år gammel. Så jeg setter pris på om noen har noe erfaring eller kunnskap på området som kan gi noen råd. 

Det er forresten windows 10, som var den programvaren som var på den da den ble kjøpt, dersom det er relevant. 

Anonymkode: 6b040...7b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Windows 10 har en feil i en oppdatering som gjør at DHCP (gjør at datamaskinen automatisk får internettadresse) ikke fungerer som det skal. Løsningen er å sette IP-adresse manuelt og la Windows hente ned nye oppdateringer. Du kan finne informasjon om hvordan du gjør det på nettet, men akkurat hvilke verdier du må sette avhenger av hvordan ruteren din er konfigurert.

Det burde være gode sjanser for at du får det til hvis du følger denne siden: https://portforward.com/networking/static-ip-windows-10.htm

Vær obs på at steg 1-3 forutsetter at nettet virker fra før, så du kan neppe bruke dem til noe nyttig. Du kan sannsynligvis få den samme informasjonen fra telefonen eller en annen datamaskin som fungerer på det samme nettet. Si ifra hvilke telefon (Android/Iphone), ruter og internettleverandør du har hvis ikke du får det til.

Anonymkode: 68b6a...07e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...