Gå til innhold

Vente eller ikke vente, med sex

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal på date denne uka. Vi er begge voksne mennesker, 40+, og har langvarige forhold bak oss. En date er en date, det er helt uproblematisk. Men jeg kjenner meg stadig i personlig tvil om hva som er "riktigst" for meg - og selvsagt daten selv -om følgende:

Hvis det skulle utvikle seg til noe mer, og vi møtes flere ganger fordi vi begge vil - hvor lenge bør man da vente med sex? Jeg tenker da ikke på lyst vs ikke-lyst. Jeg tenker rent prinsippielt nå:

En gryende forelskelse er jo håpløst dersom det viser seg at sex'en ikke var slik man ønsker det. Jeg vet nøyaktig hva jeg vil ha (slow sex, med fokus på nytelse og null stress/prestasjon) og viser det seg da at jeg istedet kun får heftig pumpesex fordi partneren rett og slett  ikke får til noe annet, da er det kveld og goodbye. Da er det jo trasig å allerede ha blitt involvert og forelsket i hverandre, mener jeg.., siden det likevel blir bortkastet tid for begge.  Hva tenker menn og kvinner her inne om dette? 

Jeg er kvinne, men det skjønte dere sikkert. Jeg har allerede et slikt tilfelle bak meg I fjor, fyren var flott på mange måter, men det seksuelle var dessverre en vits. 

Anonymkode: aec76...707

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tenker på det samme om dagen. Jeg har vært på en førstedate med en mann. Han spurte om vi kunne treffes igjen så fort vi begge har mulighet. Jeg tenker at han kan prøve seg sexuellt på andre daten. Og det er gjerne litt tidlig. Denne mannen er tiltrekkende og jeg synes faktisk at han er finere enn de fleste menn i vår alderskatogori men .. jeg vil ikke gå på en bommert med å ha sex for tidlig for så å bli dumpet heller... Uansett : man kan bli dumpet når som helst... etter et års forhold og. 

Endret av Sportysmile
Skrevet

Herregud, jeg ser ikke noe problem med å ha sex på første daten. Dere er begge voksne mennesker, og hvis en mann synes det diskvalifiserer deg automatisk til et forhold, ville det i hvert fall ikke vært en mann jeg ville vært interessert i. Klarer de ikke å se forbi hore-madonna stereotypiene, vil de være en type ukompatibel for meg. Seksuell kompabilitet er også for meg såpass viktig at en tut-og-kjør mann ville vært uaktuelt. 

Men her må du jo se an hva som passer for deg. 

Skrevet
1 time siden, Sheherasade skrev:

Herregud, jeg ser ikke noe problem med å ha sex på første daten. Dere er begge voksne mennesker, og hvis en mann synes det diskvalifiserer deg automatisk til et forhold, ville det i hvert fall ikke vært en mann jeg ville vært interessert i. Klarer de ikke å se forbi hore-madonna stereotypiene, vil de være en type ukompatibel for meg. Seksuell kompabilitet er også for meg såpass viktig at en tut-og-kjør mann ville vært uaktuelt. 

Men her må du jo se an hva som passer for deg. 

Jeg mener at det bør skje i naturlig setting. Synes egentlig 2 date er tidlig og men er mulig. Spørs situasjon. 

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. 

Jeg er enig med dere alle egentlig, og derfor i tvil. Det blir jo til at det får skje naturlig, of course, men det er veldig ok å høre hvordan andre voksne tenker rundt dette. 

Jeg veksler mellom å mene at blir man for dypt involvert i forkant, er det jo kjipt å si sorry, men det går ikke likevel. Sånn sett bedre å teste ut ganske tidlig, kanskje. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Jeg er enig med dere alle egentlig, og derfor i tvil. Det blir jo til at det får skje naturlig, of course, men det er veldig ok å høre hvordan andre voksne tenker rundt dette. 

Jeg veksler mellom å mene at blir man for dypt involvert i forkant, er det jo kjipt å si sorry, men det går ikke likevel. Sånn sett bedre å teste ut ganske tidlig, kanskje. 

Jeg tenker at det også kommer an på hvor mye dere har chattet, hvor godt du føler dere kjenner hverandre.

Har dere snakket om sex? Preferanser og sånt? Jeg ville faktisk ikke ventet for lenge av samme grunn som deg. Kjipt å bli skikkelig forelska og så er man på hver sin planet seksuelt sett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg handler det om når jeg er komfortabel, og det ta ren stund. Synes kvinner generelt bør tenke på når det er greit for de å ha sex uten at de blir såret for at det ender med det, og da mener jeg ordentlig såret.
Mange kommer etterpå å sier de egentlig ikke var så giret på sex, men de trodde mannen var oppriktig interessert. Etter å kun gått på 2. dater. Er du slik, vent. Nyter du sex og ikke legger like mye i det, hopp i det og test kjemien. Analyser deg selv litt, tenk over hvordan du reagerer og hva følelsene dine rundt sex er :) Føler du deg bedre om det skjer etter 5. date?

Jeg legger nok litt mer i sex enn andre og hadde følt meg litt verre hvis han stakk etter 2. date for jeg hadde ikke følt han noen gang var interessert i mer enn sex og aldri gav meg personligheten min en sjanse. Siden jeg venter en stund faller jo de som ikke er interessert eller kjemien ikke stemmer med bort, så det er en måte som fungerer veldig bra for meg :)

Gjør det du er komfortabel med! Lykke til!

Anonymkode: 1234f...561

Skrevet

Jeg foretrekker selv å ha sex tidlig i relasjonen. Rett og slett fordi det er kjedelig å finne ut at man ikke fungerer i senga om alt annet er på plass. Eller det at fyren bare er ute etter sex og dater deg frem til de får det, mye verre å bli dumpa etter 5 date. 

Hender man risikerer å bli dumpet før man rekker å bli kjent, men andre ganger fungerer det. Jeg lå med samboeren min på første date. Andre har jeg ventet lenger med. Jeg ligger ikke med de om jeg ikke er nysgjerrig på om det kan bli noe mer og det kan ta alt fra 1 til 5 dater (etter det føler jeg jeg bør kjenne noe).

AnonymBruker
Skrevet

Ha sex når det føles naturlig for dere. Men personlig ville jeg alrdi hatt sex på første date, trenger å kjenne personen litt først, vite at det er noe å evt bygge et forhold på der. Derfor legger jeg aldri opp til en første date som kan ende med sex. Første date er for å bli litt kjent. Type en gåtur og en kopp kaffe e.l. Hvis alt føles riktig og begge er interessert i en ny date, så kan man heller vurdere hva man vil være åpen for da.

Siste fyr jeg datet kysset jeg på 2. date, og vi hadde sex på 3. date (og på 4. date ville han at vi skulle være eklusiv ;)). Vi var også voksne mennesker på deres alder. Nå varte det forholdet bare 5 mnd før jeg avsluttet det, men jeg angrer ikke på et sekund jeg hadde sammen med han. Avsluttet det absolutt ikke pga sexen.;)

Anonymkode: 6943a...a23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...