Gå til innhold

Hva er rettferdig pris for å leie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg skal leie ut huset mitt i vår for langtidsleie. Er usikker på hva som er rettferdig pris. Jeg vil forsøke å finne noen som trives og som er fornøyd og som blir boende en stund, samtidig som at jeg får dekket lån og årlige avgifter og tjener litt utenom. Jeg tillater dyrehold.

Det er vertikalt delt tomannsbolig på 130 kvadrat, 4 soverom, to bad med dusj og badekar. Spisestue, stue og kjøkken. Stor hage og halvveis åpen hagestue. 3 etasjer. Nyoppussa bad og kjøkken fra i fjor, resten er i god kvalitet men ikke helt nytt. Stor garasje, varmepumpe, peis, 5 min gange til stranda. Stort vaskerom og en stor bod.

Ligger utenfor en større by, ca 20 min. 5 min i bil til et lite sentrum med mange butikker. 

Noen som aner råd?:)

Anonymkode: 7a379...b18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nesten du må lete etter sammenlignbare boliger på finn. Selv om beskrivelsen er god så blir det nesten bare å gjette om man ikke vet nøyaktig hvor det er og hva boliger i området leies ut for.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Rettferdig pris er din subjektive vurdering av pris. Vi andre leier ut til markedspris, og vet hva vi gjør når vi leier ut. 

Anonymkode: ae873...db9

• Liker 5
Skrevet

Husk at du må skatte av denne leieinntekten også. Det må du ta med i beregningen, og legge på tilsvarende, for ikke å gå i minus.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg skal leie ut huset mitt i vår for langtidsleie. Er usikker på hva som er rettferdig pris. Jeg vil forsøke å finne noen som trives og som er fornøyd og som blir boende en stund, samtidig som at jeg får dekket lån og årlige avgifter og tjener litt utenom. Jeg tillater dyrehold.

Det er vertikalt delt tomannsbolig på 130 kvadrat, 4 soverom, to bad med dusj og badekar. Spisestue, stue og kjøkken. Stor hage og halvveis åpen hagestue. 3 etasjer. Nyoppussa bad og kjøkken fra i fjor, resten er i god kvalitet men ikke helt nytt. Stor garasje, varmepumpe, peis, 5 min gange til stranda. Stort vaskerom og en stor bod.

Ligger utenfor en større by, ca 20 min. 5 min i bil til et lite sentrum med mange butikker. 

Noen som aner råd?:)

Anonymkode: 7a379...b18

Beliggenhet. Beliggenhet. Beliggenhet. 

At det er ca. 20 minutter fra en "større by" er for lite info for å vurdere pris. En "større by" i Norge kan være flere steder. 

Tips: Sjekk hva andre boliger i området blir leid ut for, på Finn.no. 

Anonymkode: f3911...f61

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tipper rundt 10-12000. 

Anonymkode: 62788...dfa

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper rundt 10-12000. 

Anonymkode: 62788...dfa

mindre by da.

her utfor bergen leies de ut for 20000-25000 lett

Anonymkode: fab60...bd8

Skrevet

Beliggenhet, beliggenhet, beliggenhet. Helt umulig å svare på uten mer info om beliggenhet...

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, ArtyFarty skrev:

Husk at du må skatte av denne leieinntekten også. Det må du ta med i beregningen, og legge på tilsvarende, for ikke å gå i minus.

Man finner da ikke leiepris og legger så på 25%.

Man finner leiepris og tar høyde for at 25% går til skatt. Stor forskjell.

Anonymkode: 27a5b...f69

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Same, same.

Anonymkode: f664e...dcb

• Liker 2
Skrevet
På 2.1.2017 den 3.20, AnonymBruker skrev:

Kjempestor forskjell :fnise: 

• Liker 1
Skrevet

25000kr i leie i mnd for et hus. Det er å flå folk det. 

AnonymBruker
Skrevet
På Sunday, January 01, 2017 den 22.32, AnonymBruker skrev:

Beliggenhet. Beliggenhet. Beliggenhet. 

At det er ca. 20 minutter fra en "større by" er for lite info for å vurdere pris. En "større by" i Norge kan være flere steder. 

Tips: Sjekk hva andre boliger i området blir leid ut for, på Finn.no. 

Anonymkode: f3911...f61

Hva er større by? Her vil du få 5000 i mnd,mens der vil du få 9000. Du må jo sammenligne boliger det du bor. Se på utleiemarkedet på Finn. 

Anonymkode: 94515...de0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...