AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #1 Del Skrevet 1. januar 2017 Har havnet i en ufortjent kjedelig situasjon på jobb. Lang historie kort; en av småsjefene ytrer ønske om at jeg skal si opp. Uansett, jeg blir ødelagt av å være på jobb, vet ikke om jeg klarer å møte opp over helga. Jeg kommer sannsynligvis til å sykemelde meg, hvor lenge kan jeg være sykemeldt? Søker konstant arbeid altså, jeg ønsker å fortsette å jobbe, bare ikke der jeg jobber nå. Anonymkode: cba77...cb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 1. januar 2017 #2 Del Skrevet 1. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har havnet i en ufortjent kjedelig situasjon på jobb. Lang historie kort; en av småsjefene ytrer ønske om at jeg skal si opp. Uansett, jeg blir ødelagt av å være på jobb, vet ikke om jeg klarer å møte opp over helga. Jeg kommer sannsynligvis til å sykemelde meg, hvor lenge kan jeg være sykemeldt? Søker konstant arbeid altså, jeg ønsker å fortsette å jobbe, bare ikke der jeg jobber nå. Anonymkode: cba77...cb6 Sykemelding er for folk som er syke ikke for folk som har kranglet med sjefen. Det er misbruk av stønaden. Hvis du mistrives så bør du si opp og søke dagpenger. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 1. januar 2017 #3 Del Skrevet 1. januar 2017 Legen bestemmer om du i det hele tatt har grunnlag for å bli sykemeldt. At du er I en konflikt med jobben er nok ikke grunnlag. Beste er nok å se etter ny jobb. Sier du opp selv så er du i "karantene" i 6(?) uker før du får arbeidsledighetspenger fra nav inntil du får ny jobb, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knutsk Skrevet 1. januar 2017 #4 Del Skrevet 1. januar 2017 (endret) Ein kan vera sjukemeld i eitt år. Endret 1. januar 2017 av Knutsk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #5 Del Skrevet 1. januar 2017 12 minutter siden, Runforit skrev: Legen bestemmer om du i det hele tatt har grunnlag for å bli sykemeldt. At du er I en konflikt med jobben er nok ikke grunnlag. Beste er nok å se etter ny jobb. Sier du opp selv så er du i "karantene" i 6(?) uker før du får arbeidsledighetspenger fra nav inntil du får ny jobb, Tvert imot. Konflikter på arbeidsplassen er en helt vanlig grunn til sykemelding. Legen vurderer ikke ting som om det er fortjent eller ikke, legen vurderer bare om konflikten er/kan være skadelig for psyken. Og med "vurderer" mener jeg at vedkommende tror blindt på pasienten og fullstendig ukritisk skriver ut sykemelding. Det er en grunn til at nav overprøver leger... Anonymkode: 594b9...1f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #6 Del Skrevet 1. januar 2017 Jeg er sykemeldt på samme grunnlag. Det sliter meg ut. Sover ikke er svimmel og psykisk nede. ikke dårlig samvittighet for at jeg tok det. 6 uker før nav kommer på banen tror jeg. Anonymkode: cec5d...8d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #7 Del Skrevet 1. januar 2017 Problemet ditt blir ikke fikset med en sykemelding. Nav kan faktisk avvise en sykmelding bare så du er klar over det. Kan du ikke gå i dialog med sjefer på høyere plan? Har vært i konflikt selv og vet at det er veldig kjipt. Men jeg gikk på jobb og lot som ingenting og fant meg en advokat. Jeg kom godt ut av det for og si det sånn. For all del ikke si opp selv da får du karantene på dagpengene. Anonymkode: 3bb60...16d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 1. januar 2017 #8 Del Skrevet 1. januar 2017 Du kan være sykmeldt i 52 uker. Arbeidskonflikt kan være sykmeldingsgrunn, men ikke diagnose. Hvor tidlig i sykmeldingsløpet NAV kommer inn varierer, men rundt seks til åtte uker. Senest innen åtte. Du kan bli sykmeldt, men friskmeldes til arbeidsformidling. Da skal du ikke tilbake til arbeidsgiveren din, men søker ny jobb. Da kan du ha sykepenger i tre måneder før du går over på dagpenger. Sier du opp selv uten gyldig grunn er det 12 uker karantene før du har rett på dagpenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 2. januar 2017 #9 Del Skrevet 2. januar 2017 (endret) 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Tvert imot. Konflikter på arbeidsplassen er en helt vanlig grunn til sykemelding. Legen vurderer ikke ting som om det er fortjent eller ikke, legen vurderer bare om konflikten er/kan være skadelig for psyken. Og med "vurderer" mener jeg at vedkommende tror blindt på pasienten og fullstendig ukritisk skriver ut sykemelding. Det er en grunn til at nav overprøver leger... Anonymkode: 594b9...1f7 Joda, blir det fordi man blir deprimert og får en psykisk knekk så kan legen gi en sykemelding, men kun for en kortere periode. Nav vil fort kreve tiltak i form av dialog med arbeidsplass og arbeidsgiver eller evt oppfordre til å finne en ny jobb asap. Du får ikke sykemelding for 1 år fordi du krangler med sjefen. Endret 2. januar 2017 av Runforit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #10 Del Skrevet 2. januar 2017 Dersom du går til legen og griner deg til en sykemelding, har du latt arbeidsgiver vinne. Kom deg på jobb. Få deg støttespillere. Involver verneombud og fagforening. Vis at du ikke går stille i dørene og at du ikke er en person som vil la seg presse ut. Hilsen hun som nå venter på arbeidsrettssak etter et par år i konflikt med nærmeste leder. Hadde jeg gått til legen og blitt sykemeldt da det stormet som verst, hadde jeg aldri kommet tilbake. Anonymkode: 48c7a...4cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #11 Del Skrevet 2. januar 2017 Vanligvis kan man være sykemeldt opptil 52 uker, men det kommer an på lokale avtaler. NAV kan nekte deg sykepenger dersom sykemelding skyldes konflikt på arbeidsplass. Vær forberedt på spørsmål fra potensielle nye arbeidsgivere på intervju "hvor lenge er du sykemeldt?" Kan du ikke svare en helt konkret dato, så kan du nok drømme videre om jobb. Jo lengre du er sykemeldt, jo mindre attraktiv blir du på arbeidsmarkedet. og søke jobb når man er sykemeldt = relativt liten sjanse for ansettelse. Anonymkode: ed38e...709 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå