Cajsa Skrevet 2. desember 2004 #1 Skrevet 2. desember 2004 Hva velger dere? Finner ingen som peker seg ut som et godt valg.. Nysgjerrig på dere har valgt! Gjerne noe originalt..
Gjest gjest1 Skrevet 2. desember 2004 #2 Skrevet 2. desember 2004 Vi skal ha ein bruremarsj som heiter "Sølvbrura". Den er nydeleg!
Gjest Betty Boop Skrevet 2. desember 2004 #3 Skrevet 2. desember 2004 Ettersom forloveden min er engelsk og jeg er norsk (vi gifter oss i England), vil vi kombinere litt det som er vanlig her og der... Så jeg tror jeg skal gå inn til Wagner's bryllupsmarsj (den klassiske engelske) og vi går ut til Mendelssohns (den "vanlige" norske). Forslag til andre: Grand March fra Aida Fantasia
Arwen Skrevet 2. desember 2004 #4 Skrevet 2. desember 2004 Jeg har litt lyst på Nordraak med purpose ut jeg.. Tror jeg må spørre sambo hva han synes
Maxine Grey Skrevet 2. desember 2004 #5 Skrevet 2. desember 2004 mange fine å høre her... http://www.kollandsrud.tk/
Gjest MrsL Skrevet 2. desember 2004 #6 Skrevet 2. desember 2004 Jeg har litt lyst på Nordraak med purpose ut jeg.. Denne hadde vi som utgangsmarsj :-)
Gjest gjest1 Skrevet 2. desember 2004 #7 Skrevet 2. desember 2004 Jeg var i et bryllup i sommer hvor brudgommen var Liverpool fan, og de hadde Liverpoolsangen "You'll never walk alone" som utgangsmarsj. Det var veldig fint for det er en ganske fin melodi på den sangen. Om det er noen vordende bruder som vil overraske mannen på den store dagen så er jo dette et godt tips
Gjest Helene R T Skrevet 2. desember 2004 #8 Skrevet 2. desember 2004 Hei! Jeg er mastergradsstudent i kulturhistorie ved UiO, og skal skrive om valget av inngangsmusikk (i kirker eller borgelige vielser.. ) og musikk til brudevalsen. Jeg skal forsøke å finne ut hvorfor brudeparene velger som de gjør og om det har vært noen forandring fra 1900 og frem til idag. Derfor trenger jeg informanter; altså gifte som kan fortelle meg hva de har brukt, og hvorfor? Hva gjorde at dere valgte akkuratt som dere gjorde? (Tradisjon i familien, fordi dere liker denne musikken selv osv. ) Dessuten er det fint hvis dere kan fortell hvor i landet dere kommer fra, hva dere jobber med til daglig, alder, og når dere giftet dere. Si gjerne ifra til andre som kunne være interessert også! Jeg er veldig takknemlig for alle som vil sende meg en e-post til [email protected]. Med vennlig hilsen, Helene Ring Teppan.
Gjest HeleneRT Skrevet 2. desember 2004 #9 Skrevet 2. desember 2004 Etter å ha lest det dere skrev, ble jeg fristet til å ta med utgangsmarsj også, siden det virker som om det har vært mer varriasjon i den. Skriv gjerne om den også, hvis dere vil. Takk igjen! Helene
smilepia Skrevet 3. desember 2004 #10 Skrevet 3. desember 2004 Jeg var i et bryllup i sommer hvor brudgommen var Liverpool fan, og de hadde Liverpoolsangen "You'll never walk alone" som utgangsmarsj. Det var veldig fint for det er en ganske fin melodi på den sangen. Om det er noen vordende bruder som vil overraske mannen på den store dagen så er jo dette et godt tips For en gøy idè!! Min forlovede er Liverpool fan - og det samme er broren hans, og hans beste venn - og min pappa! (hjelp - jeg er omringet av dem ;-)) Tro om han hadde likt den overraskelsen??? Skal definitivt huske på det. Men ble den spillt på orgel av organisten, eller hvordan ble den fremført egentli?? -Smilepia-
Lullu Skrevet 3. desember 2004 #11 Skrevet 3. desember 2004 Trumpet Volantary hadde vi :-) Ikke orginal, men kjent melodi som jeg alltid har likt.
Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2004 #12 Skrevet 10. desember 2004 Vi hadde Elsas prosesjon til katedralen av Wagner inn, og mars fra Sigurd Jorsalfar ut. :-) Ikke HELT tradisjonellt altså, men veldig fint !! hilsen brura
Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2004 #13 Skrevet 10. desember 2004 Kan jeg finne noen av disse inn- og utgangsmarsj på net? isåfall.. hvilke sider? er stort sett bare jeg som planlegger her i huset, så er litt stressa for og få med alt..
Coria Skrevet 10. desember 2004 #14 Skrevet 10. desember 2004 Noe av musikken ligger her http://www.orkdalsmenighetene.no/vigsel/. Men de høres ikke kjempebra ut. Ellers finnes det cder med de vanligste marsjene.
Christinamor Skrevet 10. desember 2004 #15 Skrevet 10. desember 2004 Vi hadde Widors "Toccata" på vei ut da vi giftet oss i 2001. Det er samme marsjen som Märtha og Ari, samt det danske kronprinsparet hadde , og den er bare SÅ mektig og fin - skikkelig JUBELmarsj!
eliassen Skrevet 10. desember 2004 #16 Skrevet 10. desember 2004 Noen som vet om et sted hvor man kan høre marsjen Toccata, evnt. en cd?
Gjest Soon Mrs S Skrevet 10. desember 2004 #17 Skrevet 10. desember 2004 Er det denne du mener? J.S.Bach:Toccata & Fuga. Simax classics PSC 1152. Innspillingen ble gjort i Oslo Domkirke september 1999 av Arne Akselberg. Kåre Nordstoga spiller på hovedorgelet bygget av Ryde & Berg i 1998. I så fall finner du lydklipp her: http://www.afontibus.no/Norsk/3_2_recordin...ngs_norsk.html#
eliassen Skrevet 10. desember 2004 #18 Skrevet 10. desember 2004 Jeg mener den som Christinamor hadde. Vet ikke om det var den du skrev.
Gjest Soon Mrs S Skrevet 10. desember 2004 #19 Skrevet 10. desember 2004 Hun mente nok Widors "Toccata", Martha og ari hadde den i sin bryllup i trondheim.
Gjest gjest1 Skrevet 10. desember 2004 #20 Skrevet 10. desember 2004 Min kjære og meg har nå blitt enige om å velge Wagner's Lohengrin som inngangsmarsj og Mendelsohns bryllupsmarsj som utgangsmars.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå