Gå til innhold

Pjuskens prøverier

Pjusk

Anbefalte innlegg

5+2 og kvalmen har sånn smått begynt å komme snikende. Er ikke veldig kvalm, men mer litt småuggen, spesielt på morgenen. Håper bare formen holder seg ut neste uke, så slipper jeg å være spykvalm på jobb! 

Selv om gleden over å endelig være gravid igjen er stor, så har frykten for at noe skal gå galt blitt verre også. De siste dagene har jeg hatt en (egentlig ganske mild/moderat) smerte nede i høyre side på magen. Jeg har jo en litt økt risiko for svangerskap utenfor livmoren, og jeg er nå livredd for at de smertene er tegn på nettopp det. Det kommer og går, men når det er som verst så er det vondt å trykke på magen der smerten sitter også. Noen som har opplevd det samme? :vetikke:

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Pjusk skrev:

5+2 og kvalmen har sånn smått begynt å komme snikende. Er ikke veldig kvalm, men mer litt småuggen, spesielt på morgenen. Håper bare formen holder seg ut neste uke, så slipper jeg å være spykvalm på jobb! 

Selv om gleden over å endelig være gravid igjen er stor, så har frykten for at noe skal gå galt blitt verre også. De siste dagene har jeg hatt en (egentlig ganske mild/moderat) smerte nede i høyre side på magen. Jeg har jo en litt økt risiko for svangerskap utenfor livmoren, og jeg er nå livredd for at de smertene er tegn på nettopp det. Det kommer og går, men når det er som verst så er det vondt å trykke på magen der smerten sitter også. Noen som har opplevd det samme? :vetikke:

Du kan jo få sjekket hcg hos legen om du er bekymret for exu? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Jill skrev:

Du kan jo få sjekket hcg hos legen om du er bekymret for exu? 

Vil det slå ut der om det er exu? Trodde hcg-en ville stige uansett jeg? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har forstått øker hCG ved exu, men mye saktere. Tror dobling tar rundt en uke. :)

Krysser fingrene for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What she said. ⬆️😊 Smerten kommer gjerne ikke før om noen uker i følge Google, så satser på det er grunnløse bekymringer du har. 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Tonio og Jill ❤️

Exu eller ikke, tror dette svangerskapet ble kortvarig. Begynte å blø nå i tillegg til konstante mensmurringer/menssmerter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Pjusk skrev:

Takk for svar Tonio og Jill ❤️

Exu eller ikke, tror dette svangerskapet ble kortvarig. Begynte å blø nå i tillegg til konstante mensmurringer/menssmerter. 

Så trist å høre @Pjusk :sad: Håper det er en ufarlig blødning :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tyah skrev:

Så trist å høre @Pjusk :sad: Håper det er en ufarlig blødning :hjerte: 

Det håper jeg også, men tviler. Her snakker vi mye blod og menssmerter 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TMI og leses på eget ansvar! 

Jeg blør mye, friskt blod. Det kom helt plutselig, men jeg skjønte med en gang at det måtte være blod, for det bare rant ut. Til å begynne med var det noen få klumper også, men så ble det bare "utvannet" blod uten klumper. Hver gang jeg reiser meg så kommer det, men når jeg sitter i ro merker jeg ingenting annet enn menssmertene.

Det føles så urettferdig akkurat nå. Fredag den 13 bringer aldri lykke med seg for meg, og det skulle den visst ikke gjøre denne gangen heller 💔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tweet skrev:

❤️❤️❤️❤️❤️

❤️❤️❤️

21 minutter siden, tutta23 skrev:

Vil bare gi deg en god klem ❤❤

Tusen takk ❤️

17 minutter siden, Meley skrev:

❤❤❤❤❤❤❤❤❤

❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

❤❤

Æsj, krysser selvfølgelig alt for at det er en ufarlig blødning, men skjønner at du kanskje ikke er full av håp nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
16 timer siden, blomst12 skrev:

❤❤

Æsj, krysser selvfølgelig alt for at det er en ufarlig blødning, men skjønner at du kanskje ikke er full av håp nå. 

Takk ❤️

Nei, har ikke mye håp nå. Hvis spiren enda er der, så kan jeg ikke skjønne hva det i går var. 

16 timer siden, kaffemor skrev:

Ånei!! 😢

😢

15 timer siden, Aryamili skrev:

Nei :( åå.. 

:hjerte:

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg helt tom. Går ut i ferie på fredag, noe jeg har gledet meg til lenge.. Nå er det eneste jeg gleder meg til å slippe og gå ut av huset, slippe å stå på jobb å smile og late som ingenting. 

TMI her igjen. Jeg blødde mye i går, så mye at jeg måtte løpe på do hver gang jeg reiste meg. Det kom to store klumper og jeg hadde menssmerter. I dag blør jeg relativt lite og har ingen smerter. Litt murringer innimellom. 

Kommer til å ringe legen på mandag, så får jeg kanskje sjekket hcg-en om ikke annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt grusom situasjon, kjenner meg godt igjen ❤️ det viktigste er å få noen svar, håper du får sjekket hcg på mandag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2018 den 20.17, Kaiaermeg skrev:

Helt grusom situasjon, kjenner meg godt igjen ❤️ det viktigste er å få noen svar, håper du får sjekket hcg på mandag! 

Ja, det er grusomt. Håper de vil ta meg inn for en hcg-prøve i morgen. Det er så utrolig vondt og ikke vite, selv om jeg føler meg ganske sikker på at det er en SA. Det verste er egentlig at kvalmen fremdeles er på plass. Dersom jeg ikke er gravid lenger så vil jeg heller ikke være kvalm :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...