Gå til innhold

Hva hadde du gjort om din beste venn...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

.......sakte men sikkert skle vekk fra deg, uten at du ville det? I en periode hvor du kanskje har det litt vanskelig.

Svarer når du ringer, men virker uinteressert, skylder på mye jobbing..

Tar aldri kontakt lenger, glemmer å svare på meldinger.

Glemmer bursdagen din, glemmer å svare på bursdagshilsenen du sendte henne. 

Hadde du da bare droppet vedkommende? Eller snakket med henne for å finne ut av ting/hvorfor hun er slik?

Anonymkode: fce89...8e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville sluttet ta kontakt. Jeg kan ikke presse eller mase noen til å være venn med meg.

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg hadde et inntrykk av at hun ikke var interessert i opprettholde vennskapet så hadde jeg nok bare latt det skli ut. Som regel når et vennskap tar slutt så vokser man bare fra hverandre. Noen vokser raskere enn andre.🤗

AnonymBruker
Skrevet

1 minutt siden, FrøkenMånestråle skrev:

Hvis jeg hadde et inntrykk av at hun ikke var interessert i opprettholde vennskapet så hadde jeg nok bare latt det skli ut. Som regel når et vennskap tar slutt så vokser man bare fra hverandre. Noen vokser raskere enn andre.🤗

Jeg bare savner henne så inderlig. Jeg har ingen andre enn henne. Gråter mye når jeg tenker på dette her, og håper hun har det bra. Det føles helt grusomt å skulle bestemme seg for å bare la noen gå uten å ha sagt noe. Jeg vet jo ikke hva hun tenker..

Syns du det ikke hadde vært bedre å ringe å avtale å møtes, og så kan jeg heller spørre henne?

• Liker 1
Skrevet (endret)
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

.......sakte men sikkert skle vekk fra deg, uten at du ville det? I en periode hvor du kanskje har det litt vanskelig.

Hadde du da bare droppet vedkommende? Eller snakket med henne for å finne ut av ting/hvorfor hun er slik?

Det gjorde ikke meg noe, men jeg anså oss ikke som bestevenner akkurat. :)
Jeg hadde det jo bra i den perioden også, så jeg la ikke merke til det egentlig... Det gikk helt naturlig, og det hadde en naturlig forklaring også, men hvis det er bestevennen din ville jeg nok reagert, ja. Det kan jo hende det er for en periode og at det går over. :) 

Endret av fuglekvitter__
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare savner henne så inderlig. Jeg har ingen andre enn henne. Gråter mye når jeg tenker på dette her, og håper hun har det bra. Det føles helt grusomt å skulle bestemme seg for å bare la noen gå uten å ha sagt noe. Jeg vet jo ikke hva hun tenker..

Syns du det ikke hadde vært bedre å ringe å avtale å møtes, og så kan jeg heller spørre henne?

Du må jo gjøre det du mener/føler er best. Jeg svarte bare på hva jeg hadde gjort.🤗

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og bestevenninnen min sklir fra herandre i perioder der en av oss, eller begge, har mye å gjøre, f.eks.ved mye jobbing. Sånn har det vært i alle år, og vi trives godt med å ha det sånn. Vennskapet vårt er så sterkt at det består selv om vi ikke pleier det i travle perioder, dermed kan vi slippe det, for så å ta det opp igjen senere. Kan fort bli til at den ene tar lite initiativ i en periode, og kanskje også glemmer å svare på noen meldinger, uten at noen av oss ville lagt noe i det. Hverandres bursdager har vi alltid husket på da, og selv om den ene skulle være i en travel periode, så ville vi begge selvfølgelig tatt oss tid dersom den andre hadde det vanskelig! Vet venninnen din at du har det tøft om dagen?

Jeg synes du skal snakke med venninnen din før du lar vennskapet fade ut. Det er ikke sikkert du oppnår noe med det, som en over her skriver, så kan man ikke presse eller mase noen til å være venn med seg. Men uten at du har snakket med henne vet du jo ikke hva hun tenker. Du sier at du savner henne. Dette er et vennskap som du egentlig ønsker at skal fortsette, dermed synes jeg du skylder deg selv å finne ut hva som skjer før du eventuelt avslutter det.

Kanskje føler hun at dere har vokst fra hverandre, og prøver å fade ut vennskapet, i så fall bør hun kunne si det på et direkte spørsmål, så vet du vertfall hva du har å forholde deg til. Kanskje jobber hun faktisk så mye nå at hun rett og slett ikke har kapasitet til mer? I perioder med mye jobbing, unger, jule og nyttårsfeiring, familieselskaper, skoleavsluttninger, juletrefest, julefrokost osv, osv osv, kan det hende hun rett og slett har nok med å holde hodet over vannet. Kanskje har hun egentlig dårlig samvittighet for at hun har så lite tid til deg, men vet ikke hvordan hun skal gjøre noe med det? Kanskje hun også har det vanskelig for tiden? Hvis hun sliter med noe selv, satidig som hun vet (?) at du har det vanskelig, kan det hende at hun er redd for å legge sten til din byrde ved å vise deg sine problemer. Eller omvendt, at hun sliter segl, vet at du også sliter, og kjenner at hun ikke har kapasitet til å være der for deg akuratt nå pga hennes egne greier.

Anonymkode: 8be7e...86c

Skrevet

Hvis hun er en god venn, så ville jeg tenkt over hva det kan skyldes at hun trekker seg unna. Har du vært en krevende venninne, med behov for mye støtte, en å gråte på skulderen til, og hyppig kontakt? Kanskje det har blitt litt mye, og så får ikke venninnen din seg til å si i fra, og i stede trekker hun seg unna.  Særlig hvis hun er den enenste du har, så kan ansvaret føles tungt.

Jeg ville, uansett grunn, gitt  henne litt pause. Send gjerne melding, eller ta kontakt, men ikke så hyppig, og vær hyggelig og støttende ovenfor henne.  Forhåpentligvis ordner det seg.  Klem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og bestevenninnen min sklir fra herandre i perioder der en av oss, eller begge, har mye å gjøre, f.eks.ved mye jobbing. Sånn har det vært i alle år, og vi trives godt med å ha det sånn. Vennskapet vårt er så sterkt at det består selv om vi ikke pleier det i travle perioder, dermed kan vi slippe det, for så å ta det opp igjen senere. Kan fort bli til at den ene tar lite initiativ i en periode, og kanskje også glemmer å svare på noen meldinger, uten at noen av oss ville lagt noe i det. Hverandres bursdager har vi alltid husket på da, og selv om den ene skulle være i en travel periode, så ville vi begge selvfølgelig tatt oss tid dersom den andre hadde det vanskelig! Vet venninnen din at du har det tøft om dagen?

Jeg synes du skal snakke med venninnen din før du lar vennskapet fade ut. Det er ikke sikkert du oppnår noe med det, som en over her skriver, så kan man ikke presse eller mase noen til å være venn med seg. Men uten at du har snakket med henne vet du jo ikke hva hun tenker. Du sier at du savner henne. Dette er et vennskap som du egentlig ønsker at skal fortsette, dermed synes jeg du skylder deg selv å finne ut hva som skjer før du eventuelt avslutter det.

Kanskje føler hun at dere har vokst fra hverandre, og prøver å fade ut vennskapet, i så fall bør hun kunne si det på et direkte spørsmål, så vet du vertfall hva du har å forholde deg til. Kanskje jobber hun faktisk så mye nå at hun rett og slett ikke har kapasitet til mer? I perioder med mye jobbing, unger, jule og nyttårsfeiring, familieselskaper, skoleavsluttninger, juletrefest, julefrokost osv, osv osv, kan det hende hun rett og slett har nok med å holde hodet over vannet. Kanskje har hun egentlig dårlig samvittighet for at hun har så lite tid til deg, men vet ikke hvordan hun skal gjøre noe med det? Kanskje hun også har det vanskelig for tiden? Hvis hun sliter med noe selv, satidig som hun vet (?) at du har det vanskelig, kan det hende at hun er redd for å legge sten til din byrde ved å vise deg sine problemer. Eller omvendt, at hun sliter segl, vet at du også sliter, og kjenner at hun ikke har kapasitet til å være der for deg akuratt nå pga hennes egne greier.

Anonymkode: 8be7e...86c

Tusen takk for utftyllende og langt svar. Jeg håper det er det første du sier. At det bare er en fase...

Men jeg tror jeg skal spørre henne om vi kan ta en prat. Det du nevner om at hun kanskje har det like vondt selv med sine problemer og sitt liv er nemlig noe jeg har tenkt mye på selv også. 

Det kan også godt hende at hun er lei/sliten/vil ha avstand fra meg. For jeg er veldig klar over at jeg kan være krevende, siden jeg stort sett bare har hatt henne å støtte meg på. Men jeg håper og tror hun synes jeg har gitt like mye tilbake til henne og.

Nå har det gått såpass lang tid siden jeg så henne sist, og juletradisjoner vi har hatt sammen, høytidsdager og bursdager har passert uten at jeg har hørt fra henne eller hun har svart meg når jeg har tatt kontakt, så jeg vet at hvis jeg ikke inviterer henne til prat nå så tror jeg helt ærlig aldri kommer til å høre fra henne igjen. 

Hvis det er sånn at hun ikke vil lenger, så skal jeg være den første til å akseptere det.. Jeg bare trenger å vite, sånn at jeg kan legge dette bak meg.

Uff.... Stigråter mens jeg skriver dette:( 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for utftyllende og langt svar. Jeg håper det er det første du sier. At det bare er en fase...

Men jeg tror jeg skal spørre henne om vi kan ta en prat. Det du nevner om at hun kanskje har det like vondt selv med sine problemer og sitt liv er nemlig noe jeg har tenkt mye på selv også. 

Det kan også godt hende at hun er lei/sliten/vil ha avstand fra meg. For jeg er veldig klar over at jeg kan være krevende, siden jeg stort sett bare har hatt henne å støtte meg på. Men jeg håper og tror hun synes jeg har gitt like mye tilbake til henne og.

Nå har det gått såpass lang tid siden jeg så henne sist, og juletradisjoner vi har hatt sammen, høytidsdager og bursdager har passert uten at jeg har hørt fra henne eller hun har svart meg når jeg har tatt kontakt, så jeg vet at hvis jeg ikke inviterer henne til prat nå så tror jeg helt ærlig aldri kommer til å høre fra henne igjen. 

Hvis det er sånn at hun ikke vil lenger, så skal jeg være den første til å akseptere det.. Jeg bare trenger å vite, sånn at jeg kan legge dette bak meg.

Uff.... Stigråter mens jeg skriver dette:( 

Fikk bare lyst til å sende deg en klem! Jeg tenker at vennskap kan være som kjærlighetsforhold: Man må kjempe for det man har kjært. Men også finne en balanse med å ikke mase. Kjenn litt på det selv, hvor "hardt" (finner ikke bedre ord) du vil insistere på å vite. Hvis venninna di opplever det som press, kan hun reagere med å trekke seg vekk. Så gi henne rom. Det kan jo faktisk hende at det bare er det at hun har mye jobb for tiden og at det ikke nødvendigvis har noe med deg å gjøre. Men skjønner godt at dette gjør veldig vondt! 

Anonymkode: 6258b...675

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville helt klart pratet med henne. Jeg syntes det høres ut som om du kun ser alt fra ditt perspektiv. Et vennskap uten kommunikasjon er et relativt dårlig vennskap. Det kan jo hende hun også har det vanskelig? 

Du bør absolutt prate med henne, fortell henne hvordan du føler det uten å angripe henne. Og lytt til hva hun svarer. 

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg fått snakket med henne. Jeg skrev til henne at jeg håpet hun hadde det bra og at jeg gjerne ville møte henne en dag hun har tid.

I går stod hun på døra her, og det var så godt å se henne. Som jeg nevnte tidligere i tråden har hun jobbet ekstremt mye, og hun har rett og slett ikke hatt tid. Vi hadde en fin samtale, hun sa hun hadde dårlig samvittighet for at hun hadde vært så dårlig på kommunikasjon i det siste. 

Jeg er bare utrolig glad for å få  besøk av venninna mi igjen! Få klemme henne og snakke. Det er nok riktig det en sa tidligere i tråden her om at vennskap går i bølgedaler uten at det nødvendigvis trenger å ligge noe drama bak.

Har selv en hektisk jobbperiode til tider og vet hvor tungt og slitsomt det kan være å liksom skulle være sosial etter en lang dag på jobb.

Jeg kommer til å fortsette å gi venninnen min space, jeg vil ikke at hun skal gå rundt med dårlig samvittighet fordi hun ikke får vært med meg. Nå vet jeg at alt er bra mellom oss, og det er så fint:)

Klem fra glad jente

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...