AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #1 Skrevet 1. januar 2017 Jeg ser etter deltidsjobb som jeg kan ha ved siden av studiene. Aller helst vil jeg jobbe kveld/natt i hverdager. Ser at nattevakt på bofellesskap el.l. kanskje hadde vært noe. Er det noen som vet om man kan ha en slik jobb uten utdanning? Har kun erfaring som butikksjef. Anonymkode: 034d2...f6b
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #2 Skrevet 1. januar 2017 Man kan fint ha en slik jobb, men det er ikke mange stedene du får mange nattevakter uten medisinkurs. Som oftest får en medisinkurs gjennom jobben/kommunen, men det er ingen garanti du som en helt ny vikar det. Ekstravakter dag og aften i både hverdag og helg er det derimot relativt lett å få seg innen helsesektoren generelt. Jeg har selv fast helg og mange ekstravakter i et bofellesskap som student uten utdanning innen det. Får også en del nattevakter nå i en endringsperiode, men det er fordi jeg har jobbet der så lenge at jeg kjenner de godt, samt resten jeg vanligvis konkurrerer med om nattevaktene ikke kan ta på seg mer. Anonymkode: 27ed8...991 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #3 Skrevet 1. januar 2017 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan fint ha en slik jobb, men det er ikke mange stedene du får mange nattevakter uten medisinkurs. Som oftest får en medisinkurs gjennom jobben/kommunen, men det er ingen garanti du som en helt ny vikar det. Ekstravakter dag og aften i både hverdag og helg er det derimot relativt lett å få seg innen helsesektoren generelt. Jeg har selv fast helg og mange ekstravakter i et bofellesskap som student uten utdanning innen det. Får også en del nattevakter nå i en endringsperiode, men det er fordi jeg har jobbet der så lenge at jeg kjenner de godt, samt resten jeg vanligvis konkurrerer med om nattevaktene ikke kan ta på seg mer. Anonymkode: 27ed8...991 Så flott! 😄 Kunne godt ha tatt et medisinkurs for å kunne jobbe natt. Tenkte å sende en åpen søknad rundt, for ser på Finn.no at de fleste jobbene som ligger der er for miljøarbeidere etc. Tjener du ok? Og MÅ man jobbe helg? Det varierer kanskje..? Takk for svaret ditt! 😊 Anonymkode: 034d2...f6b
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #4 Skrevet 1. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så flott! 😄 Kunne godt ha tatt et medisinkurs for å kunne jobbe natt. Tenkte å sende en åpen søknad rundt, for ser på Finn.no at de fleste jobbene som ligger der er for miljøarbeidere etc. Tjener du ok? Og MÅ man jobbe helg? Det varierer kanskje..? Takk for svaret ditt! 😊 Anonymkode: 034d2...f6b Skal du få en fot innenfor i helsevesenet som assistent, må du nok belage deg på å jobbe helg, helligdager og ferier. Det er stort sett der assistenter begynner, ja faglærte også. Man jobber seg opp til en stilling man vil ha, men som oftest så tar det flere år - hvis man ikke er så heldig at det er en stilling ledig. Der jeg jobber er nattevaktene svært populære fordi at det er godt betalt, også slipper vi de tunge stellene som på dag og kveld. Det er ikke bare å komme inn som ny og ufaglært å få disse vaktene, så der ville du ikke fått nattevakter. De går til de som er fast ansatt og assistenter som har jobbet en stund. Anonymkode: 2b015...e21 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #5 Skrevet 2. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så flott! 😄 Kunne godt ha tatt et medisinkurs for å kunne jobbe natt. Tenkte å sende en åpen søknad rundt, for ser på Finn.no at de fleste jobbene som ligger der er for miljøarbeidere etc. Tjener du ok? Og MÅ man jobbe helg? Det varierer kanskje..? Takk for svaret ditt! 😊 Anonymkode: 034d2...f6b Det er ikke bare å ta seg et medisinkurs heller. Det er ikke akkurat kurs du kan ta via Nav eller som står i en kursplan . Enten så tar man medisinkurs når man går på sykepleien, eller så arrangeres disse kursene mellom arbeidsgiver (kommunen) og apotek. Siden det er arbeidsgiver som betaler disse kursene så får selvsagt ikke alle kurs. Ihvertfall ikke nye assistenter. Anonymkode: 2b015...e21 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #6 Skrevet 2. januar 2017 Forsåvidt enig i det som er blitt sagt over her, men noen bofellesskap har mer enn bare en nattevakt. Der jeg jobber er det nok at den ene av f.eks. to stykker har medisinkurs. Når de likevel må ha to, så er det mye billigere at den ene er assistent, Anonymkode: d9899...b55
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #7 Skrevet 2. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forsåvidt enig i det som er blitt sagt over her, men noen bofellesskap har mer enn bare en nattevakt. Der jeg jobber er det nok at den ene av f.eks. to stykker har medisinkurs. Når de likevel må ha to, så er det mye billigere at den ene er assistent, Anonymkode: d9899...b55 Det er ikke bare medisinkurs som er avgjørende. På min arbeidsplass så skal alle vaktene være faglig forsvarlig, og da kreves det minst en fagarbeider. Arbeidsgiver tjener heller ikke på å stadig forbigå faste fagarbeidere. Det handler om å gi og ta - begge veier. Anonymkode: 2b015...e21 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #8 Skrevet 2. januar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal du få en fot innenfor i helsevesenet som assistent, må du nok belage deg på å jobbe helg, helligdager og ferier. Det er stort sett der assistenter begynner, ja faglærte også. Man jobber seg opp til en stilling man vil ha, men som oftest så tar det flere år - hvis man ikke er så heldig at det er en stilling ledig. Der jeg jobber er nattevaktene svært populære fordi at det er godt betalt, også slipper vi de tunge stellene som på dag og kveld. Det er ikke bare å komme inn som ny og ufaglært å få disse vaktene, så der ville du ikke fått nattevakter. De går til de som er fast ansatt og assistenter som har jobbet en stund. Anonymkode: 2b015...e21 Ok, det forstår jeg. Tenkte på å kunne kombinere dette med en annen jobb som bare er på lørdager, men da går vel kanskje ikke det😐 Anonymkode: 034d2...f6b
asterix Skrevet 2. januar 2017 #9 Skrevet 2. januar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke bare å ta seg et medisinkurs heller. Det er ikke akkurat kurs du kan ta via Nav eller som står i en kursplan . Enten så tar man medisinkurs når man går på sykepleien, eller så arrangeres disse kursene mellom arbeidsgiver (kommunen) og apotek. Siden det er arbeidsgiver som betaler disse kursene så får selvsagt ikke alle kurs. Ihvertfall ikke nye assistenter. Anonymkode: 2b015...e21 Ikke alle kommuner som er gjerrige på medisinkurs. Der jeg jobber som ekstravakt får alle nye vikarer medisinkurs så fort som mulig. Alle får også oppfriskningskurs jevnlig. Skjønner egentlig ikke hvorfor det skulle være noe å være gjerrig på. De tar jo inn vikarer fordi de har bruk for dem og for å få brukt vikaren mest mulig fornuftig er det jo viktig at de har medisinkurs.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #10 Skrevet 2. januar 2017 Mannen min omskolert seg til sykepleier og hadde to hvilende nattevakt stillinger. Tøft for familien da han jobbet to av fire helger. Var i snitt på jobb 14 netter av 28. Anonymkode: 2e2f4...2e5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #11 Skrevet 2. januar 2017 Vi har ufaglærte nattevakter der jeg er, det går en med og en uten medisinkurs sammen på helg tror jeg. De som jobber i uken har større stillinger men tror de og jobber 1 helg i mnd så det kommer du nok ikke utenom. Jobber du hver helg på den andre jobben? Kanskje hvis du får jobb i bofellesskap trenger du ikke begge, i alle fall der jeg jobber er det ofte ekstravakter Anonymkode: 87288...c95
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #12 Skrevet 2. januar 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Så flott! 😄 Kunne godt ha tatt et medisinkurs for å kunne jobbe natt. Tenkte å sende en åpen søknad rundt, for ser på Finn.no at de fleste jobbene som ligger der er for miljøarbeidere etc. Tjener du ok? Og MÅ man jobbe helg? Det varierer kanskje..? Takk for svaret ditt! 😊 Anonymkode: 034d2...f6b Ring og se om noentrenger flere ringevakter. Slik jeg kom til på jobbene mine. Medisinkurset har du som sagt flaks med om du får med en gang. Jeg er inne i mitt 3. år der jeg jobber, og får kurs først nå fordi jeg ikke har jobbet nok til at det har vært et behov for kurset før nå når jeg jobber der fast. Medisinkurs koster, og de fleste kommuner har bare et visst antall personer de får melde opp i året. Jeg tjener greitt. Har jo ikke så mange års ansiennitet, så lønnsnivået går etter ufaglært og alder. Jeg jobber iallefall færre timer enn de fleste andre av vennene mine, men tjener ca like mye som de på en dag. Får jo også en god del kvelds/natt/helgetillegg. Du må ikke jobbe helg, men det er de stillingene som er lettest å få fast/vikariat på. Viss ikke blir du ringevikar og tar de vaktene du kan. Jeg har fast hver 4.helg, men har i timer per måned mye mer pga ekstravakter. Anonymkode: 27ed8...991
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå