AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #81 Skrevet 1. januar 2017 For en sleip artikkel. Typisk TV2-propaganda for å lage et glansbilde av muslimer. Anonymkode: f1c9a...668 1
ops2 Skrevet 2. januar 2017 #82 Skrevet 2. januar 2017 (endret) Jeg hr aldri kritisert ahmadiyya-muslimer; jeg prøver så godt jeg kan å få fram at det er sunni som står for mesteparten av de onde handlingene til muslimer. Dessverre er 85-90 % av verdens muslimer sunni, og 10-15% shia, med ahmadiyya som en så liten del at den nesten ikke er merkbar. Hadde det vært omvendt, ville ikke islamistene gitt oss noen problemer. Det er sunni som er utgangspunktet for wahabisme og salafisme, hvor stort sett alle selvmordsbombere, terrorister, de som brenner fanger levende og kaster homofile fra hustak, kommer fra. Ahmadiyya er som Frans av Assisi var innen kristendommen, mens sunni og til en stor del shia, er lik de som brente hekser på bålet, torturerte, myrdet og forfulgte kjettere. Det er som å sammenligne de råtne grenene med markspist frukt på treet med den lille, friske grønne kvisten med et vakkert eple. Ahmadiyya vil leve i fred og sameksistens med alle. Jeg er ikke overrasket over at ahamadiyya gjør gode gjerninger. Det er alltid de som fordømmer terror uten forbehold. De møtte opp i begravelsen etter presten Jaques Hamel i Frankrike. Det var ikke en sunni å se. I Skottland ønsket en butikkeier som var ahmadiyya-muslim de kristne god påske på Facebook. Dette fikk han drept, av en annen muslim som ble så provosert over denne uskyldige hilsenen, at han ble en morder. Endret 2. januar 2017 av ops2 1
benonino Skrevet 2. januar 2017 #83 Skrevet 2. januar 2017 Jeg ble overrasket da jeg kom til å leve i Norge, i Oslo. Overalt full av søppel!! Gamle treet blader er overalt, hvorfor? 1
Gjest MadameDeRosa Skrevet 2. januar 2017 #84 Skrevet 2. januar 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: http://www.tv2.no/nyheter/8835259/ Er ikke dette bra? Anonymkode: d9871...024 Hadde det blitt skrevet en artikkel på den måten, om det var Jehovas Vitner eller Scientologere som hadde ryddet?
Leavemealone Skrevet 2. januar 2017 #85 Skrevet 2. januar 2017 (endret) Jo dette er bra, men hadde det vært noen nordmenn som gjorde dette så hadde det aldri blitt nevnt i media. Det blir litt som å si "Se, han klarer å være snill han der muslimen! Vi må klappe alle sammen for han!!!" eller enda bedre "Muslimer har følelser, se da!" Huff a huff, nivået på hva vi forventer av muslimer er blitt så gale at når de gjør noe nyttig så skal vi snakke om det i media med store overskrifter. I mine øyner så sier det mer om hvor gale det er enn omvendt. Endret 2. januar 2017 av Leavemealone
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #86 Skrevet 2. januar 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Så snart det er noe negativt som skjer, gjort av en muslim, er religionen det som står i fokus. Når gode ting gjøres, av muslimer, så spiller plutselig religionen ingen rolle, "det er jo bare noen som rydder, religion har ikke noe å si..." blablabla. Haters gonna hate, tydligvis, man kan ikke vinne.. Anonymkode: fba1a...e69 Hadde muslimer (i store antall) drevet med dugnad like aktivt som de sprenger seg selv (og andre) i luften så hadde det kunne sammenlignes ja. Anonymkode: 03549...7e4 1
Gjest Kim Skrevet 2. januar 2017 #87 Skrevet 2. januar 2017 Vel litt av poenget er at de finner behov for å påpeke at de er muslimer. Så denne oppryddingen er som en PR kampanje for Islam å regne, det gjøres altså ikke utfra godhet eller samfunnsansvar, men for å vise hvor snille muslimer kan være.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #88 Skrevet 2. januar 2017 Den her er litt morsom, synes jeg. Anonymkode: 3b54a...afa
Example Skrevet 2. januar 2017 #89 Skrevet 2. januar 2017 Bra de deltar og gjør dugnad. Kanskje det kan inspirere andre muslimer også til å delta litt
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #90 Skrevet 2. januar 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Om dette hadde vert nordmenn, hadde det aldri blitt nevnt. Tusenvis yter dugnad hver eneste dag, uten at et ord blir nevnt. Anonymkode: ac387...e12 Nordmenn er heller ikke forhatte her til lands og tillagt alle tenkelige dårlige egenskaper. Anonymkode: b13d6...22a
Lammelåret Skrevet 2. januar 2017 #91 Skrevet 2. januar 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi du omtaler deg som opptatt av å kjempe for likestilling? Anonymkode: 428d2...828 Ja, jeg er opptatt av likestilling, men ikke bare mellom menn og kvinner. Like så mye er jeg opptatt av likestilling i et større perspektiv, som mellom funksjonshemmede og funksjonsfriske på arbeidsmarkedet, diskriminering og mer. Jeg har flere ganger etterlyst feministers engasjement overfor mennesker med annen kulturell bakgrunn enn de selv har og synes norske feminister i det offentlige rom er altfor sneversynte. Så jeg er enig i kritikken du retter mot en del av den norske feminismen, men synes ikke kritikken gjelder meg selv.
A-nonym Skrevet 4. januar 2017 #92 Skrevet 4. januar 2017 På 1/2/2017 den 12.24, Leavemealone skrev: Jo dette er bra, men hadde det vært noen nordmenn som gjorde dette så hadde det aldri blitt nevnt i media. Det blir litt som å si "Se, han klarer å være snill han der muslimen! Vi må klappe alle sammen for han!!!" eller enda bedre "Muslimer har følelser, se da!" Huff a huff, nivået på hva vi forventer av muslimer er blitt så gale at når de gjør noe nyttig så skal vi snakke om det i media med store overskrifter. I mine øyner så sier det mer om hvor gale det er enn omvendt. På 1/2/2017 den 12.24, Leavemealone skrev: Jo dette er bra, men hadde det vært noen nordmenn som gjorde dette så hadde det aldri blitt nevnt i media. Det blir litt som å si "Se, han klarer å være snill han der muslimen! Vi må klappe alle sammen for han!!!" eller enda bedre "Muslimer har følelser, se da!" Huff a huff, nivået på hva vi forventer av muslimer er blitt så gale at når de gjør noe nyttig så skal vi snakke om det i media med store overskrifter. I mine øyner så sier det mer om hvor gale det er enn omvendt. Det blir nevnt i media fordi det gjøres av en minoritet som opplever mer hets enn den gjennomsnittlige borgeren. Hadde det blitt gjort av en barnehage, pensjonistgjeng, mennesker med utviklingshemming, en gjeng single gutter i midten av 20-årene, narkomane, kriminelle, ungdommer med med rusproblemer problemer etc kunne det like gjerne vært en sak. Noen rydder opp etter andres fest. Det fortjener uansett et klapp på skulderen uavhengig av hvem det er.
Gjest AnonymBrunkrem Skrevet 4. januar 2017 #93 Skrevet 4. januar 2017 7 minutter siden, A-nonym skrev: Det blir nevnt i media fordi det gjøres av en minoritet som opplever mer hets enn den gjennomsnittlige borgeren. Hadde det blitt gjort av en barnehage, pensjonistgjeng, mennesker med utviklingshemming, en gjeng single gutter i midten av 20-årene, narkomane, kriminelle, ungdommer med med rusproblemer problemer etc kunne det like gjerne vært en sak. Det er nettopp dette som gjør venstresidens "rasisme med positivt fortegn" så infantiliserende, nedverdigende og...vel, rasistisk. Det denne artikkelen - og de som hyller den - gjør er egentlig å lumpe muslimer og folk fra fremmede kulturer sammen med (du sa det selv) barn, narkomane, utviklingshemmede og demente. Når media og velmenende kulturmarxister hauser opp denne saken som noe vi alle skal hylle i grenseløs begeistring, er det bare med på å underbygge hvor uventet handlingen var i utgangspunktet, hvor lite vi vil (eller kan?) forvente av dem. Litt som når en profesjonell fotballspiller oppfører seg som et helt normalt, passe anstendig menneske. Da er han en "ekte hedersmann". Fordi vi forventer så lite.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #94 Skrevet 4. januar 2017 4 minutter siden, AnonymBrunkrem skrev: Det er nettopp dette som gjør venstresidens "rasisme med positivt fortegn" så infantiliserende, nedverdigende og...vel, rasistisk. Det denne artikkelen - og de som hyller den - gjør er egentlig å lumpe muslimer og folk fra fremmede kulturer sammen med (du sa det selv) barn, narkomane, utviklingshemmede og demente. Når media og velmenende kulturmarxister hauser opp denne saken som noe vi alle skal hylle i grenseløs begeistring, er det bare med på å underbygge hvor uventet handlingen var i utgangspunktet, hvor lite vi vil (eller kan?) forvente av dem. Litt som når en profesjonell fotballspiller oppfører seg som et helt normalt, passe anstendig menneske. Da er han en "ekte hedersmann". Fordi vi forventer så lite. +1 Ja dette hjelper ikke muslimer mye. Dette bare beviser hvor lite som forventes av muslimer i utgangspunktet når vi feirer at de gjør noe enhver annen nordmann hadde gjort uten mediadekning. Anonymkode: 69511...182 1
A-nonym Skrevet 4. januar 2017 #95 Skrevet 4. januar 2017 2 timer siden, AnonymBrunkrem skrev: Det er nettopp dette som gjør venstresidens "rasisme med positivt fortegn" så infantiliserende, nedverdigende og...vel, rasistisk. Det denne artikkelen - og de som hyller den - gjør er egentlig å lumpe muslimer og folk fra fremmede kulturer sammen med (du sa det selv) barn, narkomane, utviklingshemmede og demente. Når media og velmenende kulturmarxister hauser opp denne saken som noe vi alle skal hylle i grenseløs begeistring, er det bare med på å underbygge hvor uventet handlingen var i utgangspunktet, hvor lite vi vil (eller kan?) forvente av dem. Litt som når en profesjonell fotballspiller oppfører seg som et helt normalt, passe anstendig menneske. Da er han en "ekte hedersmann". Fordi vi forventer så lite. Forstår poenget ditt, og er enig i at ved å ikke stille krav og sette normale handlinger som en stor prestasjon også kan være skadelig. Nå mener jeg imidlertid at en privat dugnad for å rydde opp etter andre i offentlige rom på eget initiativ er mer enn hva folk flest gjør. Ergo, verdt er klapp på skulderen. PS: de gruppene jeg nevnte har til felles at de er nettopp det, en definerbar gruppe mennesker. Jeg gjorde på ingen måte en sammenligning, det var din tolkning. Kunne godt stått studenter, fiskere, langrennsløpere, meteorologer eller skuespillere der for mitt poeng sin skyld. Grunnen til at jeg valgte narkomane er at de som muslimer kanskje ikke er de nest populære. Årsaken til at jeg la inn barnehage og pensjonister (PS mange pensjonister som ikke er demente 😂) er at er er generelt godt likte "grupper" som få personer sier de misliker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå