Gjest PaN Skrevet 1. januar 2017 #61 Skrevet 1. januar 2017 2 timer siden, Loki Laufeyson skrev: Tviler på at det hadde stått kristne nordmenn, må liksom poengteres at det er muslimer. Men uansett bra at noen rydder uavhengig av religion.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #62 Skrevet 1. januar 2017 5 minutter siden, Newroz skrev: Ja, så får de ros, og så? Kanskje de fortjener det da. Så lenge motivet ikke er å gjøre noe vondt mot andre, så spiller det ingen rolle hva de tenker at de skulle få ut av dette. Det blir rent, og vi bør være glade for at noen faktisk stiller opp og gjør en innsats. Mange vil jo mene at religiøs hjernevask av barn er å gjøre vondt mot andre. Anonymkode: 428d2...828
Gjest Newroz Skrevet 1. januar 2017 #63 Skrevet 1. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mange vil jo mene at religiøs hjernevask av barn er å gjøre vondt mot andre. Anonymkode: 428d2...828 Ikke alle religiøse driver med hjernevasking.
Drizzt Skrevet 1. januar 2017 #64 Skrevet 1. januar 2017 Flott at noen rydder, men hva er poenget med å nevne religiøs tilhørighet? Er det en del av religionen å rydde etter nyttårsfest? Hva er så spesielt og relevant?
Gjest Newroz Skrevet 1. januar 2017 #65 Skrevet 1. januar 2017 1 minutt siden, Drizzt skrev: Flott at noen rydder, men hva er poenget med å nevne religiøs tilhørighet? Er det en del av religionen å rydde etter nyttårsfest? Hva er så spesielt og relevant? Jeg vet de har en søster organisasjon som har gjort det samme i mange år, i Danmark. Kan hende at det er i forbindelse med det, for å trekke noen linjer dit eller noe slikt. Det kan også hende at ettersom det er en gruppe fra denne menigheten, så vil det være naturlig å nevne at det er en muslimsk menighet. Ellers er jeg enig med deg, hva de måtte tro på er ikke relevant. Det blir litt sånn: "å, se en muslim rydder". Som det aldri kunne skjedd liksom.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #66 Skrevet 1. januar 2017 1 minutt siden, Newroz skrev: Ikke alle religiøse driver med hjernevasking. De aller fleste religiøse, spesielt fra Midt-Østen, gjør det. Å omtale et barn som religiøst i seg selv er å presse barna til en identitet de ikke har valgt eller forstår. Anonymkode: 428d2...828
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #67 Skrevet 1. januar 2017 2 minutter siden, Newroz skrev: Det er jo ingen handlinger som er totalt uten baktanker. De fleste vil vel ha en eller annen form for baktanke med slikt, men det betyr ikke at den baktanken er noe vi skal frykte, noe vi skal mene vi har krav på å vite eller at vi skal spekulere i. Legitimering av noe vi ikke kan stå innenfor? Hva er det du egentlig ser for deg at denne gruppa har som sitt skjulte motiv her? Du virker veldig mistenksom. Selvsagt er jeg mistenksom. Jeg er mistenksom til alle interesseorganisasjoner som driver veldedig arbeid. Det anser jeg som sunt. Og de som ikke har noe å "skjule" er åpne om sin motivasjon, så får det være opp til hver enkelt å gjøre en etisk bedømmelse etter sitt eget moralske kompass. Skrekkeksempler har vi mange av. I Afrika ble flere kristne hjelpeorganisasjoner kritisert for måten de drev nødhjelp på, hvor for eksempel mat kun ble delt ut inne i kirken, gjerne akkompagnert av et bibelvers. Det er fint at de trengende fikk mat, men motivasjonen deres var ikke først og fremst å hjelpe, men å spre kristendommen. Maten var bare et middel. Og det er i min bok uetisk. Men du er åpenbart uenig og mener motivasjon er irrelevant så lenge gjerningen er god. Anonymkode: 848c3...0e5 1
Gjest Newroz Skrevet 1. januar 2017 #68 Skrevet 1. januar 2017 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De aller fleste religiøse, spesielt fra Midt-Østen, gjør det. Å omtale et barn som religiøst i seg selv er å presse barna til en identitet de ikke har valgt eller forstår. Anonymkode: 428d2...828 Ser at jeg ikke kommer noe vei med å diskutere dette med deg. Jeg mener at det er helt bak mål at de må proklamere hvilke motiver de har, fordi noen er redd for at de driver med hjernevask. Hvis så skulle vært tilfelle, måtte alle religiøse gått ut med sin motivasjon for handlingen før de utfører feks dugnad, selger lodd osv. Det blir helt håpløst. Jeg mener vi får legge litt godvilja til og ikke tenke at alle er mørkemenn i denne verden. Ja, noen er ikke bra, men det er mye bra. Og det blir rent og fint. Du er ikke enig, men vi kommer ikke noen vei. Edit: Ser først nå har jeg har diskutert med to ulike brukere. Trodde det kun var en bruker, men det er visst to AB som jeg har diskutert med. Da er vi kanskje ikke SÅ uenige allikevel - bare halvparten så mye. Endret 1. januar 2017 av Newroz
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #69 Skrevet 1. januar 2017 3 minutter siden, Newroz skrev: Ser at jeg ikke kommer noe vei med å diskutere dette med deg. Jeg mener at det er helt bak mål at de må proklamere hvilke motiver de har, fordi noen er redd for at de driver med hjernevask. Hvis så skulle vært tilfelle, måtte alle religiøse gått ut med sin motivasjon for handlingen før de utfører feks dugnad, selger lodd osv. Det blir helt håpløst. Jeg mener vi får legge litt godvilja til og ikke tenke at alle er mørkemenn i denne verden. Ja, noen er ikke bra, men det er mye bra. Og det blir rent og fint. Du er ikke enig, men vi kommer ikke noen vei. Edit: Ser først nå har jeg har diskutert med to ulike brukere. Trodde det kun var en bruker, men det er visst to AB som jeg har diskutert med. Da er vi kanskje ikke SÅ uenige allikevel - bare halvparten så mye. Høres vel mer ut som du har andre og lavere forventninger til muslimske menigheter enn kristne fordi et kritisk blikk på muslimske menigheter ikke er ønskelig. Bare det faktum at det kun er muslimske menn som gjør dette bør jo få folk til å bli litt kritiske til motivene. Anonymkode: 428d2...828
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #70 Skrevet 1. januar 2017 Vi ryddet også opp etter nyttårsaftenen i boligområdet her. Tok oss fem timer å gå gjennom hele området, inkludert et par pauser med kvikklunsj og grilling. Vi er en norsk familie... Spiller det noen rolle? Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke kan ta ansvar for seg og sitt, søppel inkludert, uansett hvor man kommer fra. Anonymkode: c5b3b...de9
Gjest Newroz Skrevet 1. januar 2017 #71 Skrevet 1. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Høres vel mer ut som du har andre og lavere forventninger til muslimske menigheter enn kristne fordi et kritisk blikk på muslimske menigheter ikke er ønskelig. Bare det faktum at det kun er muslimske menn som gjør dette bør jo få folk til å bli litt kritiske til motivene. Anonymkode: 428d2...828 Nå tillegger du meg mye meninger som du ikke har forutsetning for å vite noe om. Nei, jeg er hverken naiv, dum, opptatt av å fremstå som politisk korrekt, sosialist eller alt det andre som du kanskje også måtte tro.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #72 Skrevet 1. januar 2017 Driver ikke Profetens Ummah også veldedig arbeid? Hvilke andre islamske organisasjoner gjør det og hva kan motivene være? Det er skremmende at så mange ikke mener kritisk sans er viktig. Anonymkode: 428d2...828
Gjest Zalo2 Skrevet 1. januar 2017 #73 Skrevet 1. januar 2017 Synes dette var bra. Men kan ikke veie opp for alt det andre muslimene tar med seg.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #74 Skrevet 1. januar 2017 1 minutt siden, Newroz skrev: Nå tillegger du meg mye meninger som du ikke har forutsetning for å vite noe om. Så fort man involverer kristne menigheter i debatten så er du jo enig i at man må være kritisk, men når man bare nevner islamske menigheter så mener du man må legge godvilja til og ikke bidra til mistenksomhet og heller være glade for at de rydder. Anonymkode: 428d2...828
Gjest Newroz Skrevet 1. januar 2017 #75 Skrevet 1. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Driver ikke Profetens Ummah også veldedig arbeid? Hvilke andre islamske organisasjoner gjør det og hva kan motivene være? Det er skremmende at så mange ikke mener kritisk sans er viktig. Anonymkode: 428d2...828 Hvorfor skal denne menigheten måtte lide for hva profetens Ummah driver med? De samla inn penger til Syria, og reiste i samme slenge ned for å krige... Også var det snakk om at de skulle lage en motpol til Odins soldater, men det vet jeg ikke helt om var tull eller ikke. Altså at noen tulla med Profens Ummah. Utover det har jeg ikke fått med meg noe mer "veldedig" arbeid fra den kanten (kan vel ikke kalles veldedighet).
Gjest Newroz Skrevet 1. januar 2017 #76 Skrevet 1. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så fort man involverer kristne menigheter i debatten så er du jo enig i at man må være kritisk, men når man bare nevner islamske menigheter så mener du man må legge godvilja til og ikke bidra til mistenksomhet og heller være glade for at de rydder. Anonymkode: 428d2...828 Jeg er ikke uenig at vi skal være kritiske (og har vel ikke diskutert kristendommen på evigheter...), men å være kritisk til at noen gidder å bruke morgen sin på å plukke søppel, og kreve at de skal offentliggjøre sin baktanke med denne søppelplukkinga blir både spekulativt og egentlig ganske latterlig. Det er masse å kritisere, og mye som vi bør være skeptisk til, men akkurat søppelplukking er faktisk så uskyldig at det bare blir dumt å spekulere i de mørke tankene til de som måtte ta den jobben.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #77 Skrevet 1. januar 2017 Akkurat nå, Newroz skrev: Hvorfor skal denne menigheten måtte lide for hva profetens Ummah driver med? De samla inn penger til Syria, og reiste i samme slenge ned for å krige... Også var det snakk om at de skulle lage en motpol til Odins soldater, men det vet jeg ikke helt om var tull eller ikke. Altså at noen tulla med Profens Ummah. Utover det har jeg ikke fått med meg noe mer "veldedig" arbeid fra den kanten (kan vel ikke kalles veldedighet). Alle islamistiske organisasjoner av en viss størrelse driver da veldedig arbeid, som er veldig effektivt for å rekruttere. I Midt-Østen er dette helt normalt. Det vil overraske meg om ikke de fleste islamistiske organisasjonene i Norge som har så sterke bånd til Midt-Østen ikke gjør det samme. Anonymkode: 428d2...828
QueenOfTheSidewalk Skrevet 1. januar 2017 #78 Skrevet 1. januar 2017 Herregud for en rasistisk artikkel "Muslimer rydder opp søpla til den fæle norske drittmann som ikke gjør det selv" Hva er vitsen med å nevne at de er muslimer i det hele tatt? Og at renslighet er del av troen, akkurat som om vi er griser som ikke har tro på renslighet. Se opp her kommer heltene! Nei, den artikkelen trengs å skrives om synes jeg! 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 1. januar 2017 #79 Skrevet 1. januar 2017 Mine tanker går ut til de i menigheten som turte å fyre opp, de fikk seg nok noen stygge blikk
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #80 Skrevet 1. januar 2017 4 minutter siden, Newroz skrev: Jeg er ikke uenig at vi skal være kritiske (og har vel ikke diskutert kristendommen på evigheter...), men å være kritisk til at noen gidder å bruke morgen sin på å plukke søppel, og kreve at de skal offentliggjøre sin baktanke med denne søppelplukkinga blir både spekulativt og egentlig ganske latterlig. Det er masse å kritisere, og mye som vi bør være skeptisk til, men akkurat søppelplukking er faktisk så uskyldig at det bare blir dumt å spekulere i de mørke tankene til de som måtte ta den jobben. Når de får gratisreklame i alle nasjonale medier hvert eneste år med denne søppelplukkinga så bør de gjøre det ja. Mediene selv har jo ingen interesse av å være noe annet enn et mikrofonstativ for denne menigheten. Anonymkode: 428d2...828
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå