cherry blossomed. gone. Skrevet 1. januar 2017 #1 Skrevet 1. januar 2017 Jeg brukte den rullen idag og jeg ble veldig rød, har brukt det av og på i 1 år eller noe, men aldri konsekvent. Er kjempenysgjerrig på hvilke erfaringer andre har gjort seg! Bruker dere 5 dager ganger 3 og så pause 3 uker? Og så ny runde året igjennom eller hvordan bruker dere deres? Jeg følte det ble forskjell i panna den tiden jeg brukte litt hyppigere.
Forundret.. Skrevet 1. januar 2017 #2 Skrevet 1. januar 2017 Hva gjør den, ruller ut rynker eller ? Gidder ikke google.
cherry blossomed. gone. Skrevet 1. januar 2017 Forfatter #3 Skrevet 1. januar 2017 Er masse nåler, ca 0.5 mm til bruk i ansiktet, dobbelt så lange minst til bruk på strekkmerker og arr og cellulitter på kropp. En rulle med nåler altså. Som skal skape ørsmå skader i huden for å booste kollagenproduksjon lik prinsippet ved sårtilheling. Høres for logisk ut til at det ikke kan fungere føler jeg. Hehe.
Ruccula Skrevet 1. januar 2017 #4 Skrevet 1. januar 2017 Dermarollering fungerte som bare rakkern for meg! Da jeg begynte å bruke rolleren hadde jeg masse små kviser i panna og var nødt til å bruke foundation hver dag på jobb. Etter kun noen uker var kvisene borte, arrene forsvant og jeg bruker nå aldri foundation lenger, kun maskara. Effekten er så stor at mange folk har lagt merke til det og kommenterer hvor fin huden min har blitt. Effekten har blitt værende, selv om jeg ikke har brukt den på 5 mnd. Jeg brukte den 3-4 dager i uken, annen hver dag...så en uke pause, så en uke annenhver dag osv.... Jeg ble sprut rød etter jeg hadde brukt den, men det gikk over innen neste dag.
cherry blossomed. gone. Skrevet 1. januar 2017 Forfatter #5 Skrevet 1. januar 2017 Da tester jeg din metode, annehver dag 1 uke så 1 ukes pause. Men hvor lenge holdt du på da, mange mndr?
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #6 Skrevet 1. januar 2017 2 timer siden, Ruccula skrev: Dermarollering fungerte som bare rakkern for meg! Da jeg begynte å bruke rolleren hadde jeg masse små kviser i panna og var nødt til å bruke foundation hver dag på jobb. Etter kun noen uker var kvisene borte, arrene forsvant og jeg bruker nå aldri foundation lenger, kun maskara. Effekten er så stor at mange folk har lagt merke til det og kommenterer hvor fin huden min har blitt. Effekten har blitt værende, selv om jeg ikke har brukt den på 5 mnd. Jeg brukte den 3-4 dager i uken, annen hver dag...så en uke pause, så en uke annenhver dag osv.... Jeg ble sprut rød etter jeg hadde brukt den, men det gikk over innen neste dag. Hvilken kjøpte du? Anonymkode: e0f11...a69
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #7 Skrevet 2. januar 2017 Du bør ikke bruke en rulle så ofte, det tar 14 dager før huden er ferdig helbredet etter en behandling. Her kommer et utklipp fra en guide i dermarolling, det er også ganske logisk at man trenger å bryte ned det gamle for å få plass til det nye. Sitat Hvor ofte skal man bruke en dermaroller? Dette er nok temaet som skaper mest forvirring på internett. For mange år siden anbefalte man å bruke en dermaroller hver dag for å få mest mulig effekt og øking av kollagen. Nyere studier har vist at å rulle oftere ikke har noen bedre effekt eller hensikt og at en behandling hver 14 dager er opptimalt. Altså en behandling vent 14 dager før du igjen utfører en behandling. I tillegg så vil mikro-nålene bryte hudbarrieren og litt av hudens egen fukt vil sive ut, dette er en del av prosessen og huden vil selv erstatte fukten men hvis du ruller for ofte så kan du bli veldig tørr i huden da du trigger prosessen igjen og igjen. I tillegg så er et enzym (Collagenases) som hjelper med å bryte ned gammel forskjøvet kollagen funnet i arrvevet på topp etter rundt 10 dager etter behandlingen. For et godt resultat er det ønskelig at huden kommer seg til denne prosessen før du utfører en ny behandling. En kur på 6 behandlinger i løpet av 3 måneder er å anbefale. Etter dette så kan du ta en mnd pause før du starter på en ny kur. De fleste andre websider snakker kun om å lage nye lag med kollagen som er en viktig del av behandlingen men det er ikke hele bildet. Du trenger også å bryte ned gammelt arrvev for å danne et nytt lag med frisk og glatt hud i det behandlede området. Ved å vente 2 uker mellom behandlingene så får disse enzymene sjansen til å komme på topp før de starter å avta før du igjen lager ny kollagen med en ny behandling. En annen vinkel man må ta til etteretning er at ved å rulle hver dag så vil huden konstant gå i betennelse noe som ikke vil gi bedre resultater og kan gjøre huden sensitiv. Dette er grunnene til at 2 uker imellom behandlingene er ideellt for å oppnå gode resultater med micro-needling. Anonymkode: 4c063...7b8
Ruccula Skrevet 2. januar 2017 #8 Skrevet 2. januar 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken kjøpte du? Anonymkode: e0f11...a69 Jeg tror at det er likegyldig hvilke merke du kjøper, mine nåler er 0,5 lange
Ruccula Skrevet 2. januar 2017 #9 Skrevet 2. januar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du bør ikke bruke en rulle så ofte, det tar 14 dager før huden er ferdig helbredet etter en behandling. Her kommer et utklipp fra en guide i dermarolling, det er også ganske logisk at man trenger å bryte ned det gamle for å få plass til det nye. Anonymkode: 4c063...7b8 Jo men her er det vel snakk om lengre nåler??? 0,5 nåler punkterer jo så vidt huden.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #10 Skrevet 2. januar 2017 Jeg bruker 0,75 eller 1 mm i ansiktet. 0,5 mm brukes vel omtrent aldri i salong. Så gå for litt lengre om noen skal kjøpe til hjemmebruk. Anonymkode: 50977...284
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #11 Skrevet 2. januar 2017 6 timer siden, Ruccula skrev: Jeg tror at det er likegyldig hvilke merke du kjøper, mine nåler er 0,5 lange Det er ikke det samme da kvalitetene på nålene varierer ganske mye. For ansiktet skal rullen ha 192 ikke mer (200 er også ok men det er ikke mange som lager dem med 200nåler). Det kan være færre antall nåler men ikke mer, da mellomromet mellom nålene er vektig for å få nålene ned i huden uten for hardt trykk, ruller med 540 nåler er ikke gode på å penetrere huden og kan også skade huden. Så gå for en rulle med 192 gode kvalitets nåler. Anonymkode: 4c063...7b8
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #12 Skrevet 2. januar 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker 0,75 eller 1 mm i ansiktet. 0,5 mm brukes vel omtrent aldri i salong. Så gå for litt lengre om noen skal kjøpe til hjemmebruk. Anonymkode: 50977...284 0.5 mm kan godt brukes i salong. Det er den korteste nål-lengden som gir hudforbedring. Men ofte så kombinerer man da med 0.5 mm på sensitive områder og kanskje 0.75 eller 1 mm på områder som trenger litt mer oppmerksomhet. Anonymkode: 4c063...7b8
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #13 Skrevet 2. januar 2017 6 timer siden, Ruccula skrev: Jo men her er det vel snakk om lengre nåler??? 0,5 nåler punkterer jo så vidt huden. Da har du feil rulle. For en ordentilig mikronål rulle på 0.5 mm penetrerer huden godt. Men noen ruller på markedet er ikke mikronål ruller, dette er ruller med 540 nåler. Du har helt rett i at disse rullene med 540 nåler ikke punkterer huden skikkelig, det er jo som en spikermatte altså for lite mellomrom mellom nålene til å punktere huden tilstrekkelig. Disse rullene må du da presse så hardt for at de skal komme ned i huden og dette utsetter huden for skade og rift. Det er mange ting som er feil med disse rullene så kunne skrevet side opp og side ned med informasjon rundt dette. Men kort fortalt de har for tette nåler så de penetrerer ikke godt så de gir ingen god effekt, det er ingen vitenskaplige bevis på dem da de rullene som er brukt i forskning har 200/192 nåler. Anonymkode: 4c063...7b8 1
Ruccula Skrevet 2. januar 2017 #14 Skrevet 2. januar 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da har du feil rulle. For en ordentilig mikronål rulle på 0.5 mm penetrerer huden godt. Men noen ruller på markedet er ikke mikronål ruller, dette er ruller med 540 nåler. Du har helt rett i at disse rullene med 540 nåler ikke punkterer huden skikkelig, det er jo som en spikermatte altså for lite mellomrom mellom nålene til å punktere huden tilstrekkelig. Disse rullene må du da presse så hardt for at de skal komme ned i huden og dette utsetter huden for skade og rift. Det er mange ting som er feil med disse rullene så kunne skrevet side opp og side ned med informasjon rundt dette. Men kort fortalt de har for tette nåler så de penetrerer ikke godt så de gir ingen god effekt, det er ingen vitenskaplige bevis på dem da de rullene som er brukt i forskning har 200/192 nåler. Anonymkode: 4c063...7b8 Ok, men jeg har fått kjempe god effekt ihvertfall. Er veldig fornøyd med mitt resultat. Jeg ser at rullen min er fra ame pure men jeg har også en fra derma spa. 0,5 cm
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #15 Skrevet 2. januar 2017 1 time siden, Ruccula skrev: Ok, men jeg har fått kjempe god effekt ihvertfall. Er veldig fornøyd med mitt resultat. Jeg ser at rullen min er fra ame pure men jeg har også en fra derma spa. 0,5 cm Da er det med 192 nåler (for ansiktsrulle), 540 selges ofte av firmaer som selger masse andre ting og ikke spesialiserer seg til dermaroller. Den ser da sånn ut: https://www.google.no/search?q=dermaroller+540&espv=2&biw=1229&bih=608&site=webhp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjti52b8aPRAhWE2ywKHf9DCe4Q_AUIBigB#imgrc=rGOsjpkKLqy2SM%3A 0.5 mm gir god stimulering til huden og er den korteste nål-lengden som øker kollagenet, de som trenger mer stimulering er de som trenger en enda sterkere anti aging effekt som en 0.75 mm gir eller har arr og kvise arr da er det 1 mm man normalt sett trenger. Anonymkode: 4c063...7b8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå