AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #1 Skrevet 1. januar 2017 Jeg har deaktivert FB, orker ikke mer tjas og idiotiske nyhetsoppdateringer. Oh, Leif-Ragnar har fått nytt profilbilde. Der kan jeg telle kvisene hans, interessant. Der var det en føflekk.. der var det ujevne øyenbryn.. Nei, vent? Skal jeg ikke heller skrive: "Verdens kjekkeste mann <3"? Og når Trine har fått et nytt (filtrert, det er jo obligatorisk) og til og med VINKLET profilbilde så hun ser ut som hun veier 70 kg istedet for 170 kg, så bør jeg vel kommentere. Allerede fått 50 likes. Lik først, kommenter så: "Pena <3". Eller "Du er så nydelig!". Ikke det at jeg gjør det, så jeg føler liksom at jeg ikke helt hører hjemme på Facebook. Jeg orker ikke å følge normen. Prøver noen, mot formodning, å legge ut et fornuftig innlegg eller vakkert bilde, blir det straks ignorert med mindre man er populær, da. Klasseskillet blir så stort på Facebook, og jeg orker ikke å være vitne til det; det gjør meg vondt å se på. Facebook provoserer meg. Men tar jeg sosialt selvmord ved å ikke være der mer? Dere som kuttet det HELT ut, hvordan ble dere kontaktet av øvrig familie f.eks? Alt foregår jo på FB disse dager... Blir stadig invitert med i gruppesamtaler f.eks. Anonymkode: 88e9b...558
Gjest Overrasket Skrevet 1. januar 2017 #2 Skrevet 1. januar 2017 Jeg har aldri opprettet en facebook-profil, og jeg klarer meg fortsatt.
Gjest Catalina Culès Skrevet 1. januar 2017 #3 Skrevet 1. januar 2017 1 minutt siden, Overrasket skrev: Jeg har aldri opprettet en facebook-profil, og jeg klarer meg fortsatt. Samme her
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #4 Skrevet 1. januar 2017 6 minutter siden, Overrasket skrev: Jeg har aldri opprettet en facebook-profil, og jeg klarer meg fortsatt. 3 minutter siden, Loki Laufeyson skrev: Samme her Det er jo logisk. Men spørsmålet var rettet til de som har VÆRT på Facebook. Det man ikke vet, har man ikke vondt av. Du vet ikke hva du går glipp av lizm Anonymkode: 88e9b...558
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #5 Skrevet 1. januar 2017 Så folk hadde lngen venner, før facebook dukket opp da liksom ? Anonymkode: 2946c...d8e
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #6 Skrevet 1. januar 2017 Blant oppegående er det vanlig å ikke ha FB, som et slags kvalitetsstempel. Noen har det i jobbsammenheng, blant annet. Anonymkode: e6f9e...cd0 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #7 Skrevet 2. januar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Blant oppegående er det vanlig å ikke ha FB, som et slags kvalitetsstempel. Noen har det i jobbsammenheng, blant annet. Anonymkode: e6f9e...cd0 Tøv Anonymkode: 51e6d...1d9 6
Søgni Skrevet 2. januar 2017 #8 Skrevet 2. januar 2017 Har ikke mye sosialt samspill blitt flyttet vekk fra Facebook uansett? De aktive på min feed er stort sett folk på 40-50+ som ikke bruker andre medier, ellers ser jeg at Snap og Instagram (og sikkert andre medier) har tatt over. Messenger er jo veldig greit, da. Man begår på ingen måte sosialt selvmord ved å ikke ha Facebook i dag, tenker jeg. Om du da tenker på å gå glipp av mye rent sosialt.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #9 Skrevet 2. januar 2017 Jeg silte ut 35 folk som nærmeste omgangskrets. Og slettet de 179 andre. Anonymkode: d51f0...71d
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #10 Skrevet 2. januar 2017 Hvis du er en veldig sosial person, vil det ikke spille noen rolle om du ikke har Facebook. Men da regner jeg med at du ikke hadde stilt spørsmålet heller. Kjæresten til søsteren min har ikke Facebook, og han er en av de mest sosiale personene jeg kjenner. Han holder kontakt via sms, whatsapp eller ved å ringe. Det har egentlig vært normen for ham og hans kamerater hele tiden. Anonymkode: f6687...2db
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #11 Skrevet 2. januar 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Så folk hadde lngen venner, før facebook dukket opp da liksom ? Anonymkode: 2946c...d8e Nei. Det var hele poenget med tråden min noen er bare... Anonymkode: 88e9b...558
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #12 Skrevet 2. januar 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Blant oppegående er det vanlig å ikke ha FB, som et slags kvalitetsstempel. Noen har det i jobbsammenheng, blant annet. Anonymkode: e6f9e...cd0 Ja vel. Anonymkode: 88e9b...558
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #13 Skrevet 2. januar 2017 11 timer siden, Søgni skrev: Har ikke mye sosialt samspill blitt flyttet vekk fra Facebook uansett? De aktive på min feed er stort sett folk på 40-50+ som ikke bruker andre medier, ellers ser jeg at Snap og Instagram (og sikkert andre medier) har tatt over. Messenger er jo veldig greit, da. Man begår på ingen måte sosialt selvmord ved å ikke ha Facebook i dag, tenker jeg. Om du da tenker på å gå glipp av mye rent sosialt. Ja nettopp. Men snapchat og instagram bruker jeg ikke. Kun sms. Anonymkode: 88e9b...558
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #14 Skrevet 2. januar 2017 Du kan deaktivere profilen din for en periode så hvis du angrer er det bare å aktivere igjen. Har gjort dette i perioder og savner ikke fb. Anonymkode: f0adc...169
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #15 Skrevet 2. januar 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har deaktivert FB, orker ikke mer tjas og idiotiske nyhetsoppdateringer. Oh, Leif-Ragnar har fått nytt profilbilde. Der kan jeg telle kvisene hans, interessant. Der var det en føflekk.. der var det ujevne øyenbryn.. Nei, vent? Skal jeg ikke heller skrive: "Verdens kjekkeste mann <3"? Og når Trine har fått et nytt (filtrert, det er jo obligatorisk) og til og med VINKLET profilbilde så hun ser ut som hun veier 70 kg istedet for 170 kg, så bør jeg vel kommentere. Allerede fått 50 likes. Lik først, kommenter så: "Pena <3". Eller "Du er så nydelig!". Ikke det at jeg gjør det, så jeg føler liksom at jeg ikke helt hører hjemme på Facebook. Jeg orker ikke å følge normen. Prøver noen, mot formodning, å legge ut et fornuftig innlegg eller vakkert bilde, blir det straks ignorert med mindre man er populær, da. Klasseskillet blir så stort på Facebook, og jeg orker ikke å være vitne til det; det gjør meg vondt å se på. Facebook provoserer meg. Men tar jeg sosialt selvmord ved å ikke være der mer? Dere som kuttet det HELT ut, hvordan ble dere kontaktet av øvrig familie f.eks? Alt foregår jo på FB disse dager... Blir stadig invitert med i gruppesamtaler f.eks. Anonymkode: 88e9b...558 Helt ok å ikke ha FB. Jeg har FB, men mest for å holde kontakt med gamle venner og noe familie, ettersom jeg bor langt unna. Da ser jeg hva som skjer i livene deres. Og de kan se hva jeg gjør. Det er en fin måte å oppdatere hverandre på når det gjelder bilder og annet av tantebarn osv. Eller gamle venner en ikke har så nær kontakt med lenger, men heller ikke vil miste kontakt med. Da ser jeg hva som foregår hos dem, og det er faktisk lettere å holde kontakt, og delta i deres liv med å trykke "liker" eller komme med en kommentar. Da er man faktisk i kontakt med hverandre, selv om det er lett å trykke på "like"-knappen. Da ser de at du er tilstede, kanskje mer enn en tlf samtale i året, eller knapt nok det. Jeg synes det er fint å ha kontakt med de jeg gikk på skole med for 30 år siden via Facebook. Og mine ungdomsvenner. Det har kanskje mer betydning for meg enn mange andre, ettersom jeg bor så langt unna hjemstedet mitt. For meg er det viktig å ha en viss kontakt med dem, selv om det ofte blir noen "likes" i løpet av året. Jeg reagerte forresten på et bilde av ei dame i slekta. Det er ikke lenge siden jeg møtte henne, og da hadde hun masse rynker, så mye at hun vurderte botox. Nå postet hun et bilde med ei helt glatt panne. Det hadde hun ikke for noen dager siden, og da blir det litt latterlig! Anonymkode: 5e93a...5ff
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #16 Skrevet 2. januar 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja nettopp. Men snapchat og instagram bruker jeg ikke. Kun sms. Anonymkode: 88e9b...558 SMS koster. Facebook er gratis Anonymkode: 51e6d...1d9
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #17 Skrevet 2. januar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: SMS koster. Facebook er gratis Anonymkode: 51e6d...1d9 Det koster vel noen kroner å ha internett da.... Anonymkode: 2946c...d8e
Sirah Skrevet 2. januar 2017 #18 Skrevet 2. januar 2017 Hvorfor må folk gjøre et så stort nummer ut av at man ønsker å slette profilen sin? Kan man ikke bare deaktivere den og se selv hva som skjer? Selv bruker jeg Facebook i jobbsammenheng og messenger. Alt "vaset" overser jeg bare. Facebook er et nyttig verktøy for å holde kontakt med folk og knytte kontakter, men til syvende og sist er det faktisk bare en nettside man fint kan klare seg uten. Man trenger ikke å legge mer i det enn det faktisk er. 2
caskerette Skrevet 2. januar 2017 #19 Skrevet 2. januar 2017 Fint å ha det for messenger, men de som ikke har det, kan jo bare sende sms. Ellers er det bare for gamle folk ja. Jeg er gammel selv, derfor har jeg det og liker og legger ut noe, men hadde jeg vært ung hadde jeg nok ikke gjort det. 2
ElectricScum Skrevet 2. januar 2017 #20 Skrevet 2. januar 2017 Jeg er velsignet med såpass mange oppegående folk på FB-lista som poster en del interessant stoff og artikler at det i stor grad virker opplysende fremfor fordummende å lese gjennom nyhetsoppdateringene. Visdomsord, trutmunner og showcasing av eget liv er det forsvinnende lite av. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå