Gå til innhold

Hvor lenge etter fødselen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hadde dere sex igjen?

:oops: Litt tabubelagt emne, men... :oops:

Håper noen vil svare. Det har nå gått nesten 6 uker, men jeg føler meg IKKE klar ennå. Revna en del, og ble sydd. Stingene er jo borte, men det føles litt ømt og annerledes der nede.

Det er ikke bare det fysiske, men vel så mye det psykiske som gjør at jeg kvier meg litt. Savner jo den delen av samlivet, men det blir litt rart foreløpig.

Flere som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde sex etter seks uker. Det føltes greit for oss, selv om jeg nok var litt nervøs. Nå må det sies at jeg hadde en supergrei fødsel, uten revning, sting eller noe som helst.

Vi fikk også et sånt vidunderbarn som sov masse, og var glad og fornøyd i våken tilstand, så vi var ikke helt utslitte...

Skrevet

Etter en måned.

Jeg hadde ingen sting ol etter fødselen, og var absolutt klar. Men vi var veldig forsiktige i begynnelsen!

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg husker ikke hvor lenge, men vi ventet til jeg var klar, det er helt sikkert. Er du ikke klar nå etter 6 uker så er du ikke det!! Ikke bekymre deg du, den tid kommer da du blir det igjen. Husker at jeg følte som deg en stund...

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi hadde sex igjen 2 uker etter fødselen. Jeg revnet under fødselen og ¨måtte syes 5 sting. Men det gror utrolig kjapt der nede. Dessuten er jeg mer kåt når jeg er gravid og mnd`ene etter fødsel enn vanlig. Jeg er vel rar der.

Skrevet

Det gikk vel 3 mnd eller noe sånt. Da sa jordmor på etterkontrollen at sydde sår har gått av å "bli brukt", ellers stivner sårflatene. Så vi tvang oss til det en kveld. Og jeg banna over de som sa at det skulle gjøre vondt, for det gjorde det ikke. Men vi var veldig forsiktige, for jeg var redd (6ukerskontrollen gjorde jævlig vondt pga. fortsatt infeksjon).

Skrevet

Jeg husker ikke hvor lenge etter det var, men jeg husker at det ikke var vondt. det har jeg faktisk ikke hørt noen si (ikke at det blir snakket så mye om men...).

Tror det må ha vært 1-2 mnd etter.

Ikke press deg til det bare, det er ikke godt for syken din!

Skrevet

Denne gangen tok det lenger tid en forrige gang.

Dette pga at operasjonsåret etter keisersnittet ikke ville gro skikkelig,Men etter 8 uker da ble det :oops:

Koldbruna

Skrevet

Det var før 6-ukerskontrollen hvertfall..... venta kanskje 3 uker? Jeg var klippet, og hadde veldig mange sting, men det hindret ikke oss.

Glidekrem er kanskje en grei ting å ha de første gangene?

Skrevet

Nja, husker ikke akkurat.. ca 6 uker før vi hadde samleie tror jeg.. kanskje litt før, men vi hadde annen sex enn akkurat samleie lenge før det da.. :sjenert:

Skrevet

Vi har fortsatt ikke hatt det og gutten blir 3 mnd til neste uke :oops:

Skrevet

Ca. 6 uker. Hadde noen sting + en del blødninger som ikke ga seg før etter 5-6 uker....

Gjest ung mor
Skrevet

som jeg svarte på et innlegg her tidligere, så revnet jeg rimelig heftig ... ()prøver å si det på en pen måte)

og det tok veldig lang tid før jeg hadde noe som helst følelse nedentil(her er det snakk om mnd.)

tror vi klarte å ha sex når poden var 6 mnd, eller litt mere... :oops: :cry:

Heldigivs var mannen/pappan ganske forsiktig, og snill.. for det var :redd: vondt...

Skrevet

Vi prøvde etter 4 uker men da var det vondt - mulig det egentlig bare var psykisk og at jeg var redd.

Etter 5 uker gikk det fint som bare det.

Jeg revnet ikke men ble klippet litt og sydd.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi ventet til etterkontrollen, men da satte vi i gang. Det var egentlig en kjempeskuffelse for han var så forsiktig at jeg trodde han ikke tente på meg lenger...

Men, det var ikke vondt!

Skrevet

Jeg hadde akutt keisersnitt ved begge mine fødsler, og det tok litt tid før jeg følte meg "normal" igjen. Orka ikke tanken på sex på flere måneder, gikk vel ca. 3 - 4 mnd. hver gang.

De første ukene med en ny baby i huset er dessuten slitsom med amming og nattevåk, så sex kommer ikke akkurat først på lista da. Har nok av tid til det senere uansett! :sjarmor:

Skrevet

Det gikk ca 6 uker.Husker ikke helt nøyaktig. Det var ikke vondt i det hele tatt,men føler du deg ikke klar så vent. Den som venter på noe godt,vettu :wink:

Skrevet

Vi ventet 7 uker. Var fryktelig redd det skulle være vondt (hadde revnet en del, og måtte sy både innvendig og utvendig). Det var vondt også. Nå er vesla snart 4 mdn, og det er litt mindre vondt men fortsatt ganske ubehagelig. Tror de sydde for mye.. :roll:

Skrevet

Etter tre uker. Hadde noen sting etter klipping og revning, men de grodde heldigvis også for meg fort.

Et lite tips når du føler deg klar er å prøve i ro og mak bare for deg selv. Jeg prøvde med dildoen min sånn at jeg fikk bekreftet for meg selv at jeg var "rede" (var en stund etter fødselen redd for at de hadde sydd litt mye). Tror det er viktig å slappe av når det først skjer og det gjør du mye lettere når man vet at alt er som det skal være.

Men for all del, ikke føl deg presset til noe og vent til du får lyst.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ganske nøyaktig seks uker. Og det var overhodet ikke rart, bare en litt uvant følelse, var redd det skulle kjennes annerledes (revnet litt og ble sydd noen sting), men det var heldigvis som før.

Sexlysten er derimot ikke helt på høyden. Jeg innbiller meg at så lenge jeg ammer og ikke har eggløsning, mangler jeg de hormonene som gir meg ekstra sexlyst..? Men mannen greier fint å overtale meg, da

:sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...