AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #1 Skrevet 1. januar 2017 Jeg har hatt en stasjonær PC fra HP i godt og vel 5-6 år nå, men den er ganske pent brukt. Har ikke brukt den så voldsomt mye som man kanskje skulle tro, og den tyngste bruken har vel vært Sims 3. Det siste året eller noe har den vært satt bort, og den har fått stått i fred. Grunnen til at jeg satte den bort, var fordi jeg nesten ikke brukte den, og fordi den plutselig skrudde seg av innimellom. Jeg tok den fram igjen for noen måneder siden, gjenopprettet den til fabrikkinnstillingene og brukte den litt. Jeg installerte Sims 3, det funka ganske greit, men så, etter noen dager, kom det blå skjerm. Jeg får skrudd den på igjen, men etter en stund kommer den blå skjermen igjen. Hva er problemet? Bør jeg levere den til reparasjon, eller er det like greit å kjøpe seg ny? Jeg tenker at en litt kraftig bærbar PC er bedre for mitt bruk og mer praktisk, og i og med at den stasjonære er "gammel" til PC å være, er det kanskje best å kjøpe ny? Eller? Takk for hjelp! Anonymkode: 22462...081
tdm900 Skrevet 1. januar 2017 #2 Skrevet 1. januar 2017 Var borti noe slik med min stasjonære for flere år siden, da endte jeg opp med å bytte HDD og så var alt i orden. Men det er da et spørsmål om du har noe å legge inn på den som ikke er utdatert.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #3 Skrevet 1. januar 2017 Det kan være mange ting, men en vanlig ting som det er ganske lett å teste for er minnet. Du kan gjøre det med memtest86 som kan lastes ned herfra: http://www.memtest86.com/download.htm Det letteste er å installere det på en USB-pinne som du booter fra. Den må muligens stå i noen timer. Et annet alternativ er at det skyldes varme fordi prosessorvifta har stoppet eller er full av støv. Anonymkode: 478da...538
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå