Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man ringer en person og kommer til mobilsvar, får man beskjed om å legge igjen en ''beskjed etter pipetonen''. Og som barn gjorde jeg dette hele tiden i tro om at vedkommende kom til å få beskjeden jeg la igjen, men fikk de virkelig det? Hvis en person legger igjen en beskjed til meg, hvordan kan jeg høre hva personen har sagt? Må man trykke på en spesiell knapp for at beskjeden skal sendes og vedkommende kan høre på den? Må jeg trykke på en spesiell knapp for å høre beskjeden? 

Skjønner meg ikke på den beskjed etter pipetone greia, for jeg har aldri funnet ut av hvordan det virker. Ser jo hele tiden på film at folk bruker den så lurer skikkelg og håper på svar hahah

Anonymkode: 61da2...c07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den som eier telefonen må ha telefonsvar som tjeneste, har han/hun det så legges beskjeden igjen, og den som eier telefonen får beskjed om at det er en beskjed der. I filmer (særlig litt eldre) har de gjerne egen telefonsvarerdings stående hjemme. 

AnonymBruker
Skrevet

Du må ringe telefonsvareren din for å høre beskjeden andre har lagt igjen til deg. 

Anonymkode: ac50f...fe2

AnonymBruker
Skrevet

??

Når det piper snakker du, og så legger du på. Jeg får automatisk melding om ny beskjed på mobilsvar + at den vises under telefonsvarer på telefonmyen, altså dobbelt beskjed. Trykker så på beskjeden og hører. 

Anonymkode: 745b7...131

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Ananas. skrev:

Den som eier telefonen må ha telefonsvar som tjeneste, har han/hun det så legges beskjeden igjen, og den som eier telefonen får beskjed om at det er en beskjed der. I filmer (særlig litt eldre) har de gjerne egen telefonsvarerdings stående hjemme. 

Takk for svar. Jeg har lagt merke til det med gamle filmer. Ser nå på nyere serier hvor de hele tiden legger igjen beskjeder på mobilen til folk da hahah

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må ringe telefonsvareren din for å høre beskjeden andre har lagt igjen til deg. 

Anonymkode: ac50f...fe2

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

??

Når det piper snakker du, og så legger du på. Jeg får automatisk melding om ny beskjed på mobilsvar + at den vises under telefonsvarer på telefonmyen, altså dobbelt beskjed. Trykker så på beskjeden og hører. 

Anonymkode: 745b7...131

Jeg har Iphone 5s. Så nå inne på ''Telefon'' at nede i kroken står det ''Telefonsvarer'' på der det står telefonsvarer så er det en rød prikk. Den har aldri hvert der før Når jeg trykker ringer den til telefonsvarer og ber med skrive inn nummeret mitt... 

Jeg har aldri fått beskjed om at noen har lagt igjen noe til meg...

Skrevet

Jeg hadde dette tidligere med et Telenor-abonnement, men merket det først da sjefen min begynte å "ringe inn" neste ukes vaktliste på fredagskveldene. Da fikk jeg tekstmelding med beskjed om dette.

Så byttet jeg Telenor-abonnement og mobilsvar forsvant tydeligvis.

Nå har jeg byttet til Chess, og noen få dager senere fikk jeg en tekstmelding der det sto "Telefonsvarer Mini: Ny talemelding fra [tlf.nr.]. Ring [annet tlf.nr.] for å høre melding.". Så nå har jeg tydeligvis mobilsvar igjen.

Om du har telefonsvar (mobilsvar) eller ikke kommer an på operatøren og ikke mobilen, da det ikke er noe fysisk lenger slik som de gamle maskinene med en liten kassett i. Sjekk med mobiloperatøren din om dette er en tjeneste du kan bestille, så kan du få telefonsvarer du også.

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, applestories skrev:

Jeg hadde dette tidligere med et Telenor-abonnement, men merket det først da sjefen min begynte å "ringe inn" neste ukes vaktliste på fredagskveldene. Da fikk jeg tekstmelding med beskjed om dette.

Så byttet jeg Telenor-abonnement og mobilsvar forsvant tydeligvis.

Nå har jeg byttet til Chess, og noen få dager senere fikk jeg en tekstmelding der det sto "Telefonsvarer Mini: Ny talemelding fra [tlf.nr.]. Ring [annet tlf.nr.] for å høre melding.". Så nå har jeg tydeligvis mobilsvar igjen.

Om du har telefonsvar (mobilsvar) eller ikke kommer an på operatøren og ikke mobilen, da det ikke er noe fysisk lenger slik som de gamle maskinene med en liten kassett i. Sjekk med mobiloperatøren din om dette er en tjeneste du kan bestille, så kan du få telefonsvarer du også.

Tusen takk for svar😊

Skrevet

Det er mulig å slå av telefonsvareren om man ikke ønsker å bruke den. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...