Gå til innhold

Neste år gidder jeg ikke å feire nyttårsaften

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Feiret med familie i år, vi var 8 stk. Men det var aldeles ikke hyggelig, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg gidder å feire nyttårsaften hvert år. Jeg synes egentlig det er en kjempetrist dag. Enda et nytt år å måtte komme seg gjennom; en ny kamp. Alt er en kamp. Jeg kan ikke drikke alkohol for tåler ikke noenting nesten, sitter bare og ser dum ut. 

Rakettene var ikke noe å skryte av, og det var fulle folk overalt i gata. Maten var helt OK, men jeg kunne ikke spise dessert for det tåler jeg ikke. Føler meg bare så pessimistisk. Og alle på hele FB sitter og griner fordi hunden deres lider fordi folk sender opp raketter. Neste år gidder jeg ikke å feire nyttårsaften, jeg liker ikke nyttårsaften! 
Er jeg alene om det!?

Anonymkode: e38c5...77e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du feire i år da ?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hva har du selv gjort for å få en fin kveld og feiring da?

Anonymkode: 586de...946

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig  - nyttårsaften er en oppskrytt dag. Vurderer å reise bort neste gang slik at jeg slipper feiring her hjemme. 

Anonymkode: af8eb...ffd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, runi skrev:

Skal du feire i år da ?

:ler: Den var god!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har du selv gjort for å få en fin kveld og feiring da?

Pynta meg/oss, blitt med på besøk bort, brukt penger på raketter, hatt en positiv innstilling og tenkt at dette skal bli koselig! Det hele toppet seg ved at fremmede kom "på besøk" og satt og rølpa, lo og skråla så ingen fikk sove. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig  - nyttårsaften er en oppskrytt dag. Vurderer å reise bort neste gang slik at jeg slipper feiring her hjemme. 

Anonymkode: af8eb...ffd

Det var en lur idé!

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Pynta meg/oss, blitt med på besøk bort, brukt penger på raketter, hatt en positiv innstilling og tenkt at dette skal bli koselig! Det hele toppet seg ved at fremmede kom "på besøk" og satt og rølpa, lo og skråla så ingen fikk sove. 

Var de fremmede for deg eller for verten?

Det du har opplevd virker mer som en uheldig engangs opplevelse enn at det var selve nyttårsaften i seg selv som er forferdelig.

Og om man tenker at alt er en kamp og at det nye året er noe man bare må komme seg igjennom så vil jeg ikke si det defineres som positiv innstilling...

• Liker 2
Skrevet

Prøv å skap god stemning i familien din. Du har den bare til låns.
Ikke sitt på FB -når feks folk der er opptatt av hunder eller andre ting du ikke er interessert i. -Men ja, hunder har det jævlig denne kvelden. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var de fremmede for deg eller for verten?

Det du har opplevd virker mer som en uheldig engangs opplevelse enn at det var selve nyttårsaften i seg selv som er forferdelig.

Og om man tenker at alt er en kamp og at det nye året er noe man bare må komme seg igjennom så vil jeg ikke si det defineres som positiv innstilling...

De var fremmede for meg, ikke for verten. Men det var ikke verten heller som inviterte. Det var en av gjestene. "The more the merrier" - gjelder tydeligvis ikke for meg.

Nei, jeg synes aldri nyttårsaften er koselig. Folk er fulle, fyrverkeriet er ikke noe å skryte av (hvor får man egentlig kjøpt OK fyrverkeri?), og det er en vemodig dag. Tenker det er best å la den forbigå i stillhet.

Når det kommer til din siste setning, så nei. Det er ikke en positiv innstilling. Jeg mente at jeg hadde en positiv innstilling til selve nyttårsaften. For det hadde jeg! Jobbet kjempehardt med meg selv psykisk for at jeg skulle synes det var en OK dag. For jeg ønsker jo å føle det. Jeg ønsker å kjenne at dette var hyggelig/gøy. Mye av problemet var/er nok stress og for mye ansvar. 

Den negative innstillingen min (pessimismen) gjelder kun det kommende året. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også besøk, men neste nyttår vil jeg være alene. Og langt borte fra alle raketter.

Anonymkode: e0d10...eb3

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Try2 skrev:

Prøv å skap god stemning i familien din. Du har den bare til låns.
Ikke sitt på FB -når feks folk der er opptatt av hunder eller andre ting du ikke er interessert i. -Men ja, hunder har det jævlig denne kvelden. 

Jeg prøvde det. Forsøkte å dra igang diverse hyggelige greier, men jeg tror egentlig alle var ganske stressa. Og fjerne. Jeg satt ikke på FB, men jeg satt på FB dagen før eller tidlig på morgenen, og tenkte på det som hadde stått der. Alle som delte "stakkars dyr"-innlegg, og bare la ut om hvor grusom nyttårsaften er. Kanskje de hadde rett. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde også besøk, men neste nyttår vil jeg være alene. Og langt borte fra alle raketter.

Jeg og. Men vet ikke hvor jeg skulle vært. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg og. Men vet ikke hvor jeg skulle vært. 

Bo for deg selv kanskje? Eller bestille hotell et sted.

AnonymBruker
Skrevet

De var fremmede for meg, ikke for verten. Men det var ikke verten heller som inviterte. Det var en av gjestene. "The more the merrier" - gjelder tydeligvis ikke for meg.

Nei, jeg synes aldri nyttårsaften er koselig. Folk er fulle, fyrverkeriet er ikke noe å skryte av (hvor får man egentlig kjøpt OK fyrverkeri?), og det er en vemodig dag. Tenker det er best å la den forbigå i stillhet.

Når det kommer til din siste setning, så nei. Det er ikke en positiv innstilling. Jeg mente at jeg hadde en positiv innstilling til selve nyttårsaften. For det hadde jeg! Jobbet kjempehardt med meg selv psykisk for at jeg skulle synes det var en OK dag. For jeg ønsker jo å føle det. Jeg ønsker å kjenne at dette var hyggelig/gøy. Mye av problemet var/er nok stress og for mye ansvar. 

Den negative innstillingen min (pessimismen) gjelder kun det kommende året. 

Men hvorfor heller ikke fokusere på hva du vil endre til neste nyttårsfeiring? Ikke dra på besøk hvor det kan komme fremmede som rølper, undersøk bedre på forhånd hvor du kan få tak i bra fyrverkeri, ikke ta på deg så mye ansvar at du blir stresset. 

Må jo være kosligere å forsøke å få en koslig kveld ved å ta lærdom av hva som gikk galt istedenfor å bestemme seg for at det er den verste dagen som finnes. For så å grue seg et helt år til denne fæle dagen kommer og sitte inne og forbanne alt og alle som du forbinder med nyttårsaften. Blir jo iallefall ikke koslig..

AnonymBruker
Skrevet

Litt mer positiv innstilling fra deg hadde sikkert gjort kvelden bedre. Du kan drikke noe annet enn alkohol og du kan ta med en dessert du tåler. 

Skulle tru du er i slekt med samme person som sutrer over riskremen... 

Bli hjemme i år. Så gjør du alle en tjeneste. Du er nok ikke den som skaper mest positiv stemning der... 

Har mer sympati for redde hunder sånn sett. 

Anonymkode: 332c2...74b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bo for deg selv kanskje? Eller bestille hotell et sted.

Jeg bor for meg selv, var invitert bort til familie. Har så mye ansvar, har barn, så kan ikke bare "stikke av" (selv om jeg skal innrømme at jeg har tenkt tanken, bare sende mann+unger avgårde til svigers og være for meg selv et eller annet sted!)

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor heller ikke fokusere på hva du vil endre til neste nyttårsfeiring? Ikke dra på besøk hvor det kan komme fremmede som rølper, undersøk bedre på forhånd hvor du kan få tak i bra fyrverkeri, ikke ta på deg så mye ansvar at du blir stresset. 

Må jo være kosligere å forsøke å få en koslig kveld ved å ta lærdom av hva som gikk galt istedenfor å bestemme seg for at det er den verste dagen som finnes. For så å grue seg et helt år til denne fæle dagen kommer og sitte inne og forbanne alt og alle som du forbinder med nyttårsaften. Blir jo iallefall ikke koslig..

Jeg kan selvsagt det. Men den letteste løsningen virket som å bare glemme hele dagen, om det i det hele tatt går an, da? Jeg er en stresseperson, dessverre, det er den store mangelen jeg har i personligheten min. Det ødelegger mye for meg.

Er enig i de siste setningene dine, men jeg ser for meg at jeg bare later som om det er en vanlig dag. Kanskje lager en hjemmelaget pizza og ser en film, liksom.

AnonymBruker
Skrevet

Litt mer positiv innstilling fra deg hadde sikkert gjort kvelden bedre. Du kan drikke noe annet enn alkohol og du kan ta med en dessert du tåler. 

Bli hjemme i år. Så gjør du alle en tjeneste. Du er nok ikke den som skaper mest positiv stemning der... 

Riskrem? Link? :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om du har fått det med deg, men det er en vesentlig forskjell på melk og alkohol. Det jeg mente med alkohol er at da kunne jeg slappet av, og reist "til en annen verden". Mannen min drikker ikke noe særlig (max 2 øl), så jeg hadde ikke trengt å tenke mer på det i det hele tatt. Om jeg hadde kunnet det. Og ja, jeg fikk i meg væske, men jeg fikk ingen rus eller beroligende effekt av det, noe jeg absolutt kunne trengt! :)

Drittslenging fra deg tar jeg meg ikke nær av ;) Du kjenner ikke meg i det hele tatt, og vet ikke hva jeg har gjort eller gjorde i går, hvor mye/lite jeg bidro til god stemning. Alle andre var fornøyde, for å si det sånn. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...