Gå til innhold

Hvorfor blir det alltid så mange hunder borte på nyttårsaften?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på Nitrogruppa på facebook at mange hunder er savnet etter gårsdagen. Nyttårsaften og raketter kommer hvert eneste år, rakettene skytes opp hele dagen, selv om det ikke er lov. Dette er jo ikke noe nytt. Selv om hunden din aldri har vært redd før, hvem vet om hunden blir redd dette året? Hvorfor lar folk hundene være ute alene i luftegården/hagen den 31.12? En redd hund kan hoppe høyere enn man tror. Hvorfor passer ikke folk på utgangsdører? Ha ordentlig bånd på hundene, og er du ikke sikker på at du er sterk nok til å holde igjen, så må man finne andre løsninger. Dette skjer jo vært eneste år og jeg skjønner fortsatt ikke at folk ikke lærer. Opplys meg gjerne :) 

Anonymkode: 9c37f...399

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1: 

Fordi eierne ikke passer på hunden.

2: 

Se punkt 1.

Anonymkode: 2290b...6c4

• Liker 4
Skrevet

Kunne aldri falt meg inn å hatt hundene i hagen (ikke at jeg har hage da....) uten tilsyn, med mindre det var høyt gjerde rundt hele hagen og UMULIG å komme seg ut. Man vet aldri. Plutselig ser de noe, blir skremt osv, selv om de er oppdratt til å holde seg innenfor området. Og i alle fall ikke slippe de løs på nyttårsaften, det er dumskap!

Tenker ikke eierne på fare for raketter? Hunden kan jo finne på å spise på raketter som ikke er skutt opp/som har falt på bakken eller løpe rett foran en rakett som skal skytes opp. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det finnes så uhorvelig mange ansvarsløse hundeeiere.

Anonymkode: 3b9fd...66b

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke bare uansvarlige hundeeiere. Jeg har selv sett hvordan min hund, i panikk, kan klare å vri seg ut av selen hvis jeg ikke passer på. Halsbånd klarer mange hunder å rive seg ut av om de er paniske nok. For noen som ikke har opplevd det før, og tror de er sikret om de har hunden i bånd, så kan det komme så overraskende på at de ikke rekker å stoppe hunden.

Men så er det selvsagt også noen som er uansvarlige, dessverre.

• Liker 3
Skrevet

Har spurt meg selv om det samme. Hvert år faktisk.

Forbanna irriterende egentlig :link::sukk: Ser også at det er mange valper som er savnet. Altså. Hallo :sukk:

• Liker 2
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser på Nitrogruppa på facebook at mange hunder er savnet etter gårsdagen. Nyttårsaften og raketter kommer hvert eneste år, rakettene skytes opp hele dagen, selv om det ikke er lov. Dette er jo ikke noe nytt. Selv om hunden din aldri har vært redd før, hvem vet om hunden blir redd dette året? Hvorfor lar folk hundene være ute alene i luftegården/hagen den 31.12? En redd hund kan hoppe høyere enn man tror. Hvorfor passer ikke folk på utgangsdører? Ha ordentlig bånd på hundene, og er du ikke sikker på at du er sterk nok til å holde igjen, så må man finne andre løsninger. Dette skjer jo vært eneste år og jeg skjønner fortsatt ikke at folk ikke lærer. Opplys meg gjerne :) 

Anonymkode: 9c37f...399

Panikk for raketter, kanskje? I tillegg til at hundeeierne ikke er oppmerksomme. Jeg lurer på om det er mulig å kontakte politiet dersom hunden har vært borte lenge nok?:klo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...