AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #1 Skrevet 1. januar 2017 En kollega ringte seg syk med omgangssyken, tok det som en selvfølge, fjernet henne fra de neste to vaktene (hadde gått 40 timer på vakt to.) Jeg hadde ansvarsvakt, og har da ansvaret for å leie inn. Hun ble litt sur på meg, og sa at hun kunne tatt vakt nr 2. Hva mener dere? Vi jobber med ganske syke barn. Anonymkode: 00a5a...1e0 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #2 Skrevet 1. januar 2017 48 timers regel helt klart. Sjefen kan bli så irritert s bare det, samtidig er det lavmål og dårlig lederstil slik hun holder på. Anonymkode: 970b0...749 6
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #3 Skrevet 1. januar 2017 Det er vel 48 timer fra man har blitt god, ikke fra man har blitt syk? Anonymkode: 0e047...35f 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #4 Skrevet 2. januar 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vel 48 timer fra man har blitt god, ikke fra man har blitt syk? Anonymkode: 0e047...35f Jepp. 48 timer fra siste oppkast/diaré. Anonymkode: 73585...792 2
fregnefjeset Skrevet 2. januar 2017 #5 Skrevet 2. januar 2017 Dårlig å bli irritert over det, den regelen er hvertfall viktig å huske på dersom det er syke barn. Tenk om alle disse skulle bli smittet?
Forundret.. Skrevet 2. januar 2017 #6 Skrevet 2. januar 2017 Legen min sier at hvis man ikke jobber med mat, barn, eldre ol så holder det med 24 timer, ellers så gjelder 48 timer.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #7 Skrevet 2. januar 2017 5 minutter siden, Forundret.. skrev: Legen min sier at hvis man ikke jobber med mat, barn, eldre ol så holder det med 24 timer, ellers så gjelder 48 timer. De offisielle rådene er vel at det ikke er noen grense, men at du kan dra på jobb når symptomene er over og du føler deg i form til det. Vil tro de fleste trenger et døgn på å komme seg igjen uanett 48 timer er hvis man jobber med andre mennesker (barn, eldre, syke, grupper etc), eller mat ja. TS: Helt riktig at du skulle fjerne henne. Jeg synes du skulle tatt det opp skikkelig, og spurt om det var en misforståelse eller om du hørte rett, siden dere som jobber med syke barn ihvertfall må overholde 48-timers regelen. Og er hun syk nå så blir det brått ihvertfall tre døgn til hun er tilbake, om det er kortvarig. Anonymkode: b78f7...70e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå