Rubus Skrevet 1. januar 2017 #1 Skrevet 1. januar 2017 (endret) Nytt år og nye muligheter. Som singel og 31 hører man mye rart, både i form av kommentarer, slengbemerkninger og "tips". Her kommer noen av de jeg husker fra fjoråret. - Drit nå i den forelskelsen, den går jo over uansett. Finn deg ei som virker grei (ellers takk, tips fra en kompis som er utro mot kona si til stadighet og lever i er dødt forhold) - altså, det er jo ikke som å være 18 igjen, men jeg liker hun og jeg blir jo ikke akkurat yngre (kompis før bryllupet sitt - lykke til!) - herregud, hvordan kan du være singel? Du er jo sykt kjekk, har bra jobb, utdannelse og er utrolig kul (bare synd komplimentet kom fra en homofil mann i jobbsammenheng) - Du vil jo bare date supermodeller du. Du er jo håpløs (en kvinnelig bekjent etter jeg takket høflig nei til en blind date med hennes venninne på 100 kg) - Har du ikke lyst på familie du? (Jo,men ikke med hvem som helst) - Ehh du, ehm altså. Jeg gjør normalt ikke sånn her slrså menneh... jeg har ikke lyst på kjæreste men trenger liksom litt... ehm kos, eller sex... og du er jo ganske kjekk og virker grei, kunne du tenke deg det i kveld og fremover liksom? (Full jente jeg møtte gjennom felles venner på byen) Noen andre som har lignende? :D Endret 1. januar 2017 av Rubus 14
Gjest BethD Skrevet 1. januar 2017 #2 Skrevet 1. januar 2017 Haha ja har fått en del kommentarer !! - Du kan jo bare stikke til Køben å bli kunstig befruktet om du ønsker flere barn (jeg gjorde den feilen å klagde over at jeg ønsket et barn til på pauserommet på jobb). - Då må ikke være så kresen! - Bare ikke stress med det å tenk så mye på det så dukker han opp når du minst venter det! HATER virkelig sånne kommentarer, kjenner jeg koker !
Rubus Skrevet 1. januar 2017 Forfatter #3 Skrevet 1. januar 2017 7 minutter siden, BethD skrev: - Då må ikke være så kresen! Klassiker. Jeg kan være mindre kresen på andre ting i livet som: Bilen jeg kjører, lampa jeg kjøper eller flyet jet reiser til utlandet med, men dama jeg skal slå meg til ro med tillater jeg meg selv til å være VELDIG kresen på. 15
Gjest BethD Skrevet 1. januar 2017 #4 Skrevet 1. januar 2017 Akkurat nå, Rubus skrev: Klassiker. Jeg kan være mindre kresen på andre ting i livet som: Bilen jeg kjører, lampa jeg kjøper eller flyet jet reiser til utlandet med, men dama jeg skal slå meg til ro med tillater jeg meg selv til å være VELDIG kresen på. Ikke sant ??!!? Dessuten er jeg ikke kresen heller men når utvalget er lik null så hva skal man gjøre da.. ?? HAha. kan ikke trylle frem en mann, og hva mener de jeg skal gjøre? sette meg ved utgangen på den lokale kiwien å sjekke utvalget ?
Rubus Skrevet 1. januar 2017 Forfatter #5 Skrevet 1. januar 2017 2 minutter siden, BethD skrev: Ikke sant ??!!? Dessuten er jeg ikke kresen heller men når utvalget er lik null så hva skal man gjøre da.. ?? HAha. kan ikke trylle frem en mann, og hva mener de jeg skal gjøre? sette meg ved utgangen på den lokale kiwien å sjekke utvalget ? Hehe jepp. Når folk spør når jeg skal få meg dame pleier jeg svare å si at det er litt utenfor min kontroll og at jeg helst bruker tiden på ting jeg kan påvirke (karriere, kropp, økonomi, opplevelser, personlig utvikling etc). En del blir faktisk sure av å få der svaret fra meg. Da klarer jeg ikke annet enn å le av de 4
Gjest BethD Skrevet 1. januar 2017 #6 Skrevet 1. januar 2017 Akkurat nå, Rubus skrev: Hehe jepp. Når folk spør når jeg skal få meg dame pleier jeg svare å si at det er litt utenfor min kontroll og at jeg helst bruker tiden på ting jeg kan påvirke (karriere, kropp, økonomi, opplevelser, personlig utvikling etc). En del blir faktisk sure av å få der svaret fra meg. Da klarer jeg ikke annet enn å le av de haha !!! det skal jeg begynne å svare når noen pirker nesa si borti min buisness...:P
Neutral90 Skrevet 1. januar 2017 #7 Skrevet 1. januar 2017 - mange møter ikke noen før de er langt uti 30-åra, det kommer sikkert til å skje med deg og! sukk 5
Gjest canacas Skrevet 1. januar 2017 #8 Skrevet 1. januar 2017 Hørt alt dette jeg og. Men meg har de fleste gitt opp, så nå er det slutt på kommentarer. Vet ikke helt hva som er verst
Gjest Axl Rose Skrevet 1. januar 2017 #9 Skrevet 1. januar 2017 (endret) Sånne kommentarer kommer som oftest fra de som tar hva som helst bare for å være i et forhold😂 For min del må jeg være skikkelig forelsket og det må gå andre veien også. Har jeg ikke følelsene så holder jeg meg singel. Er jo så deilig å være singel og få så mye sex man bare vil👍🏻 Endret 1. januar 2017 av Axl Rose
applestories Skrevet 1. januar 2017 #10 Skrevet 1. januar 2017 Jeg er 32 og jeg tror de fleste har forsonet seg med at jeg ser ut til å bare være meg. Har egentlig aldri fått så mange spørsmål om det før heller, og det er helt greit! Men så var jeg på julebord med jobben og nabokontoret, og der satt jeg ved siden av selveste Kirsten Giftekniv i et par timer. Siden det ikke er mange steder å møte mennesker her i denne lille bygda var svaret hennes at jeg måtte få meg bil og kjøre rundt til andre bygder. Alternativet var å begynne i det lokale koret, der måtte jo være mulig å møte folk. (Joda, folk er der, men jeg kan ikke synge en note, gjennomsnittsalderen der er nærmere 60, og jeg kjenner dem andre som foreldrene til mine jevnaldrende). Klart det hadde vært fantastisk å møte noen man får alle de der romantisk-komedie-følelsene for, og jeg kan til en viss grad gjøre noe med det selv ved å bevege meg ut av min komfortsone (både geografisk og på andre måter). 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #11 Skrevet 1. januar 2017 Ei venninne sa: Du som er så pen vil lett klare å finne deg en mann som med glede vil bruke sine penger på deg. Jeg svarte: den moderne prostitusjon er ikkeno for meg. Jeg trives alene. Bestemme livet mitt selv. Hun: måpte og mente jeg var frekk. Jeg er singel, men når noen spør meg, sier jeg at jeg trives godt alene. Ikke møtt noen enda som gjør at jeg vil gi avkall på min egen tid med meg selv Godt nyttår alle 🎉🎊 Anonymkode: eafeb...499 8
happiest Skrevet 1. januar 2017 #12 Skrevet 1. januar 2017 Tja, er irriterende når alle forventer at jeg skal falle for han single kompisen noen drar med seg på fest. Det er ikke slik at man faller for alle som er singel bare fordi en har vært singel lenge. Ellers: "Hvorfor er du singel da"? "Har du fått deg type nå"? Samme spørsmål hver gang det er besøk, hver måned i løpet av et år. Gjerne oftere også. 6
Ananas. Skrevet 1. januar 2017 #13 Skrevet 1. januar 2017 "Du skulle ikke tenke på barn snart da?" Jeg er i midten av 20-årene, har vært singel i over tre år, har ingen i kikkerten og er fremdeles student. NEI, jeg skal ikke tenke på barn snart. Spørsmålet kommer overraskende ofte. 8
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #14 Skrevet 1. januar 2017 Du må ikke være så kresen Du møter kjærligheten når du minst venter det Jaja, det skjer når det skjer Åh, det vrenger seg i meg hver gang jeg hører slikt! Anonymkode: 41840...2f4 8
Sheherasade Skrevet 1. januar 2017 #15 Skrevet 1. januar 2017 1 time siden, BethD skrev: Ei venninne sa: Du som er så pen vil lett klare å finne deg en mann som med glede vil bruke sine penger på deg. Jeg svarte: den moderne prostitusjon er ikkeno for meg. Jeg trives alene. Bestemme livet mitt selv. Hun: måpte og mente jeg var frekk. At noen fremdeles kan si noe sånt som din venninne gjør meg ganske skamfull over å være kvinne i Norge i dag. 7
super-s Skrevet 1. januar 2017 #16 Skrevet 1. januar 2017 "Jeg håper du finner en kjæreste snart, det fortjener du" Altså, fortjener? Fortjener jeg ikke bare å ha det bra uavhengig av om jeg er i et forhold eller ikke? Jeg har alltid trivdes godt som singel, og tar ikke hvem som helst bare for å ha en kjæreste. Jeg er i et forhold nå, og jeg har det bra med ham, men det var ikke noe jeg konstant savnet før jeg møtte ham. Jeg hater også å få gratulasjoner når jeg blir sammen med noen. Som om jeg har oppnådd noe stort ved å finne noen som vil ha meg liksom. 7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #17 Skrevet 1. januar 2017 Det er kanskje ikke et sitat, men det verste noen har gjort mot meg som singel var da en venninne prøvde å spleise meg med den 7 år eldre nyskilte kollegaen hennes. Jeg skal ikke late som om jeg er bedre enn andre (for det er jeg virkelig ikke), men det var så tydelig at hun valgte fra nederste hylle: fyren bodde i en annen by enn jeg, hadde andre interesser, var emosjonelt ustabil pga. bruddet og så mye eldre ut enn det han var, noe som ikke gjorde underverker for aldersforskjellen. Ekstra nedverdigende: at jeg ikke hadde bedt om å bli spleiset i det hele tatt. Trodde hun virkelig ikke at jeg hadde fått meg en type innen nå hvis jeg var så lite kresen? Og ellers alle kommentarer som: "Det ordner seg vel for deg også", "Du har god tid, du er jo bare...", "drømmemannen er nok rett rundt hjørnet", "du som er så flott kommer til å finne noen snart" osv. Jeg visste allerede for fire år siden da jeg opplevde et veldig tungt brudd at jeg ikke kom til å få noen ny type over natten. Først og fremst fordi jeg ikke var klar for det og deretter fordi jeg ikke er noen superdater. Jeg har derfor bevisst prøvd å gjøre det beste ut av det å være singel: jeg har en god jobb jeg liker, mange venner og hobbyer jeg trives med. Jeg dater av og til, men kun når jeg møter på noen som jeg er komfortabel med. Jeg er rett og slett ikke desperat nok til å date mange gutter uten at jeg er interessert i utgangspunktet. Jeg er også veldig bevisst på at jeg ikke klager over situasjonen min. Både fordi jeg oppriktig mener at jeg har lite å klage over her i livet, men også fordi jeg helst vil unngå nevnte kommentarer. Likevel synes tydeligvis folk (ikke nære venner som kjenner meg, men slektninger, kolleger, personer jeg møter gjennom venner) at det er akseptabelt å rakke ned på folks liv. Med en gang jeg svarer på spørsmål som har med sivilstatus å gjøre får jeg denne medlidenheten som jeg ikke har bedt om i det hele tatt alt med utgangspunkt i at jeg mangler noe viktig i livet mitt som kun kan oppfylles gjennom en mann. Jeg sier ikke at jeg IKKE kunne tenkt meg et forhold på sikt, men samtidig så er det lov til - og sunt! - å ha det fint som singel også. At folk prøver å gjøre deg til et offer er derimot verken sunt eller særlig hyggelig. Det er dessuten veldig invaderende å anslå at andres livsvalg er "feil" eller ikke "bra nok". Se for dere hvordan folk ville reagert hvis vi single oppførte oss som om det var noe galt i livsvalgene til de etablerte: "Gratulerer med 2-års dagen til poden. Nå er det bare 16 år igjen til han kan flytte ut" "Beklager at mannen din har fått ølmage og 40-års krise. Men du kan trøste deg med at han blir utro og forlater deg når du minst venter det" "Huffda, enda et barn ja. Her er et kort og en blomst, kondolerer" "Bryllup? Jaja, så trist at dere ikke har noe annet å bruke penger på" Anonymkode: 912b4...34e 13
Rubus Skrevet 1. januar 2017 Forfatter #18 Skrevet 1. januar 2017 Hehe. Mye bra her. Jeg dro en annen kommentar nylig hvor kompisen min satt sammen med dama si og lurte på om jeg ikke burde finne ei dame snart. Jeg svarte sant som er at det hadde vært topp det men det må være rette dama. Fikk som tilsvar at det er jo mange single flotte damer der ute. Jeg spurte han følgende tilbake "dersom du ikke var sammen med x (dama hans som satt rett ved siden av og fulgte med på samtalen). Tror du at du hadde vært sammen med ei ann jente da? - Ja selvsagt, svarte han på instinkt og reaksjonen fra dama lot ikke vente på seg... 🙈😝 9
Rubus Skrevet 1. januar 2017 Forfatter #19 Skrevet 1. januar 2017 4 timer siden, applestories skrev: Klart det hadde vært fantastisk å møte noen man får alle de der romantisk-komedie-følelsene for, og jeg kan til en viss grad gjøre noe med det selv ved å bevege meg ut av min komfortsone (både geografisk og på andre måter). Du får sette deg i bilen og håpe tinder/happn plikter opp noe i første omgang så kan du holde deg innenfor komfortsonen inntil videre ihvertfall
applestories Skrevet 1. januar 2017 #20 Skrevet 1. januar 2017 4 minutter siden, Rubus skrev: Du får sette deg i bilen og håpe tinder/happn plikter opp noe i første omgang så kan du holde deg innenfor komfortsonen inntil videre ihvertfall Neei... liker godt å bare være meg også, det er jo det jeg er mest vant til, så jeg er ikke akkurat på jakt. Kanskje han dukker opp en dag, kanksje ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå