AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #1 Skrevet 1. januar 2017 Nå er det jo blitt 1. desember, og folk begynner å fylle 18 år. En god venninne av meg har bursdag på fredag, og skal feire da. Greia er bare - jeg aner ikke hva som skjer på en 18-årsdag. Jeg har faktisk heller aldri vært på en stor fest, bare drukket litt med noen venner og hengt sammen hele natta. Jeg antar at hun kommer til å invitere mange fra skolen (vi går på forskjellige skoler), og vet ikke om jeg kommer til å kjenne noen andre enn henne. Jeg har heller aldri vært på en fest før så aner ikke hvordan det foregår. Tar jeg med alkohol selv? Hva skjer dersom jeg ikke kjenner noen? Tror en del blir invitert - betyr det at folk kommer til å bli så drunk at de ikke husker noen ting? Er det innafor å spørre om jeg kjenner noen som blir invitert eller er det frekt? Har bare fått startstidspunkt for bursdagen, så aner ikke hvor lenge det kommer til å vare. Hva er vanlig? Hvor dyr gave skal jeg kjøpe? Og viktigst av alt: Hva kommer til å skje på denne festen? Hva kommer vi til å gjøre? Bare danse til musikk og drikke?? Anonymkode: 9505b...a37
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #2 Skrevet 1. januar 2017 Er det jentefest? På jentefest er det vanlig å gå i undertøyet og ha putekrig. Ellers er det nok ikke noe hokus pokus. Det er som et klasserom uten lærer. Og mange har med alkohol og kanskje andre rusmidler. Utover kvelden kommer mange gutter til å prøve å ha sex med flere av jentene, særlig de som er så fule at de ikke klarer å si nei. Det skjer en del seksuelle overgrep og tafsing. Så vær obs! Det viktigste du kan gjøre er på forhånd bestemme deg for at du ikke skal drikke deg full. Anonymkode: 6692c...297 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #3 Skrevet 1. januar 2017 Ta med deg alkohol selv. Øl eller cider så du ikke blir så veldig full. Jeg pleier å ta med meg kanskje tre cider (blir fort full). Helt greit å spørre om du kjenner noen andre som er invitert. Bare snakk med folk og bli kjent med dem og ha det gøy. Anonymkode: 61951...460 1
Tesss Skrevet 1. januar 2017 #4 Skrevet 1. januar 2017 Noen ganger kan det være litt stille i begynnelsen, til folk begynner å drikke på blir i ekstra godt humør. Ta med egen alkohol, og en gave som passer deres vennskap, hadde sikkert kjøpt noe til ca 200-250 som passer en 18-åring, alkohol eller noe i den duren, men det vet jo du best! Ikke alle drikker seg så fulle at de ikke husker noenting, men vil nok sikkert bli en del fyll på en sånn type fest. De festene jeg var på på den tiden var det en del prating og mingling med både nye og kjente folk. Noe dansing og musikk etter som kvelden utvikler seg. Også helt greit å spørre litt rundt om hvem som er invitert.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #5 Skrevet 1. januar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er det jo blitt 1. desember, og folk begynner å fylle 18 år. En god venninne av meg har bursdag på fredag, og skal feire da. Greia er bare - jeg aner ikke hva som skjer på en 18-årsdag. Jeg har faktisk heller aldri vært på en stor fest, bare drukket litt med noen venner og hengt sammen hele natta. Jeg antar at hun kommer til å invitere mange fra skolen (vi går på forskjellige skoler), og vet ikke om jeg kommer til å kjenne noen andre enn henne. Jeg har heller aldri vært på en fest før så aner ikke hvordan det foregår. Tar jeg med alkohol selv? Hva skjer dersom jeg ikke kjenner noen? Tror en del blir invitert - betyr det at folk kommer til å bli så drunk at de ikke husker noen ting? Er det innafor å spørre om jeg kjenner noen som blir invitert eller er det frekt? Har bare fått startstidspunkt for bursdagen, så aner ikke hvor lenge det kommer til å vare. Hva er vanlig? Hvor dyr gave skal jeg kjøpe? Og viktigst av alt: Hva kommer til å skje på denne festen? Hva kommer vi til å gjøre? Bare danse til musikk og drikke?? Anonymkode: 9505b...a37 1.desember...? Det har vel faktisk blitt 1.januar! Anonymkode: 6a374...200 1
Gjest WeirdAlien Skrevet 1. januar 2017 #6 Skrevet 1. januar 2017 Du må ta med drikke selv. Gave bør være på cirka 100-300 kroner, men det avhenger av hvor god venn du er med bursdagsbarnet. Slike bursdager blir ofte mye fyll, ja. Folk vil drikke, sosialisere og begynne å danse når de har fått i seg nok alkohol. Ikke føl noe press på å drikke deg full hvis du ikke vil det. Prøv å slappe av og ikke gjør noe du ikke har lyst til. Og for all del - IKKE sitt på med noen som skal kjøre etter å ha drukket. Bare ikke gjør det.
Plexus Skrevet 1. januar 2017 #7 Skrevet 1. januar 2017 Ta med drikke selv, for eksempel en kald hvitvin. du kan gi en vin i gave og et hyggelig kort. Fester er jo veldig forskjellig fra "kultur/gjeng" og sånn, men pleier ofte å starte litt anspent hvis ikke alle kjenner hverandre godt. Man pleier å sitte å prate med folk, drikke, kose seg, danse litt etterhvert, noen har selskapsleker typ alias eller kanskje drikkeleker. Hils på folk, vær blid og imøtekommende. Ikke drikk for fort eller på tom mage. Det er helt innafor å spørre om noen du kjenner kommer. Kos deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå