AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #1 Del Skrevet 1. januar 2017 Jeg lager ribbe i dag og siden jeg hadde tynnribbe skulle jeg prøve meg på NRKs langtidsstekte ribbe. Jeg begynte med den dampingen med vann i og svoren ned og temperaturen økte helt perfekt til 70 grader. Så senket jeg til 90, snudde ribba og nå skal den altså steke videre i fire timer til temperaturen er 85 grader. Vel, tre av de fire timene har gått og kjernetemperaturen har gått NED til 65. Hva skjer? Jeg har tatt ut ribba og flyttet på steketermometeret to ganger uten at det endrer noe som helst. Hjelp, hva skal jeg gjøre? Når vet jeg om ribba er ferdig? Anonymkode: 71159...e5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #2 Del Skrevet 1. januar 2017 La den steke lengre, eller skru opp temperaturen. Anonymkode: c0496...0d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 1. januar 2017 #3 Del Skrevet 1. januar 2017 Jeg steker i 10 timer på 80 grader. Svor opp hele tiden. Vann i langpannen. Ikke noe over. Tar ut, hever temp til 250 grader og setter inn i ca 30 minutter (man må følge med), svoren opp nå også. Skal hvile i 15-20 min etterpå. Dette har blitt perfekt hver gang jeg har gjort det. Svoren blir som baconcrisp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SweetM Skrevet 1. januar 2017 #4 Del Skrevet 1. januar 2017 (endret) Jeg stekte en liten tynnribbe på 90 grader varmluft i ca 7 timer. Svoren opp hele tiden, og litt vann i langpanne, ikke noe folie e.l. Svoren ble sprø på et par minutter under grillen på maks varme. Beste ribba jeg noen gang har smakt. Endret 1. januar 2017 av SweetM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå