AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #81 Skrevet 3. januar 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo mer kunnskap jo bedre, det er en del narssister, borderline og psykopater der ute, de ødelegger menneskeliv. Er ikke uten grunn det er blitt så mye opplysning som nå, og det er veldig bra! Dette handler ikke om utelukkende dårlig oppførsel, men noe mer som ligger dypere. De oppretter traumebånd og det kan være veldig vanskelig å sno seg ut av, nei- jo mer opplysning jo bedre. Anonymkode: 79beb...2bd Er veldig enig! Informasjon er bra fordi man lettere kan finne eller få god hjelp som det kanskje ikke har vært så mye av tidligere fordi det ikke har vært så stor oppmerksomhet rundt temaet, men det kan være vanskelig å navigere i all informasjonen. Tror en del mennesker som har endt opp med bordeline diagnose egentlig er et et resultat av traumerelasjoner og har en form for ptsd, men det er en annen diskusjon. Anonymkode: 3517c...72a 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #82 Skrevet 3. januar 2017 Takk for alle historier her, sitter midt i gjørma selv! Eksen min lurte meg trill rundt når det kom til hvem han var. verdens herligste og sjarmerende fyr når vi møttes. Vi snakker flere timer med god prat, komplimenter, spa-opplevelser, roser, dater osv... Sa han elsket meg ila av noen uker. Når jeg da etter noen mnd sa jeg elsket han også endrer alt seg. alt jeg sa var feil. Skulle slå opp om jeg ikke mente/gjorde som han ville. Pratet kontinuerlig med gamle flammer (det måtte jeg bare tåle). han sa han var usikker på om det var meg han ville ha, fikk meg til å gå på tå i flere måneder. Brukte angsten min (generell angst) mot meg så ofte han kunne, mente jeg var psykisk syk pga det og fortalte det til ALLE. Vridde og vrengte på ALT jeg sa. Ville ha oversikt over telefonen min, og ble sur hvis han ikke fikk se meldingene mine etc. Hvis jeg ble lei meg og måtte gå fra situasjonen, kom jeg til å angre og han kom aldri til å prate med meg igjen. Ble gravid ved et uhell, hadde bare å ta abort fordi jeg var ikke god nok til å få hans barn og han skulle gjøre livet mitt til et helvete hvis jeg beholdt. Sørge for SA hvis jeg ikke tok abort. Fortalte meg ofte indirekte hvor lite verdt jeg er, og hvor populær han er blant damene fordi han er politi... Ja her ble det mye, poenget er; godt å lese ting jeg kan relatere meg til. Glad jeg er kvitt han den dag i dag selvom det henger igjen litt kjærlighetssorg ovenfor han jeg PLEIDE å kjenne Anonymkode: 85e7c...dd8 2
Gjest meredithus Skrevet 3. januar 2017 #83 Skrevet 3. januar 2017 (endret) 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for alle historier her, sitter midt i gjørma selv! Eksen min lurte meg trill rundt når det kom til hvem han var. verdens herligste og sjarmerende fyr når vi møttes. Vi snakker flere timer med god prat, komplimenter, spa-opplevelser, roser, dater osv... Sa han elsket meg ila av noen uker. Når jeg da etter noen mnd sa jeg elsket han også endrer alt seg. alt jeg sa var feil. Skulle slå opp om jeg ikke mente/gjorde som han ville. Pratet kontinuerlig med gamle flammer (det måtte jeg bare tåle). han sa han var usikker på om det var meg han ville ha, fikk meg til å gå på tå i flere måneder. Brukte angsten min (generell angst) mot meg så ofte han kunne, mente jeg var psykisk syk pga det og fortalte det til ALLE. Vridde og vrengte på ALT jeg sa. Ville ha oversikt over telefonen min, og ble sur hvis han ikke fikk se meldingene mine etc. Hvis jeg ble lei meg og måtte gå fra situasjonen, kom jeg til å angre og han kom aldri til å prate med meg igjen. Ble gravid ved et uhell, hadde bare å ta abort fordi jeg var ikke god nok til å få hans barn og han skulle gjøre livet mitt til et helvete hvis jeg beholdt. Sørge for SA hvis jeg ikke tok abort. Fortalte meg ofte indirekte hvor lite verdt jeg er, og hvor populær han er blant damene fordi han er politi... Ja her ble det mye, poenget er; godt å lese ting jeg kan relatere meg til. Glad jeg er kvitt han den dag i dag selvom det henger igjen litt kjærlighetssorg ovenfor han jeg PLEIDE å kjenne Anonymkode: 85e7c...dd8 All ære til deg for at du var sterk nok til å komme deg unna! Du kan være utrolig stolt av deg selv! Takker alle her for innspill og for at folk deler litt av sine historier. Kanskje det kan hjelpe andre! Livet er for kort til å kastes bort på noe eller noen, som gjør en mer ulykkelig enn lykkelig! Endret 3. januar 2017 av meredithus
Gjest meredithus Skrevet 3. januar 2017 #84 Skrevet 3. januar 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo mer kunnskap jo bedre, det er en del narssister, borderline og psykopater der ute, de ødelegger menneskeliv. Er ikke uten grunn det er blitt så mye opplysning som nå, og det er veldig bra! Dette handler ikke om utelukkende dårlig oppførsel, men noe mer som ligger dypere. De oppretter traumebånd og det kan være veldig vanskelig å sno seg ut av, nei- jo mer opplysning jo bedre. Anonymkode: 79beb...2bd Enig!
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #85 Skrevet 3. januar 2017 Sliter selv etter en slik giftig relasjon basert på luftslott og manipulering, han som var så sjarmerende og så snill i starten.. så snudde han og ble til en dømmende fyr som sa stygge ting til meg, skapte full drama da jeg satte en helt vanlig grense, slettet meg fra facebook med raseri. Anonymkode: 79beb...2bd
Gjest meredithus Skrevet 4. januar 2017 #86 Skrevet 4. januar 2017 "Sometimes things fall apart so that better things can fall together."
Gjest meredithus Skrevet 6. januar 2017 #87 Skrevet 6. januar 2017 På 4.1.2017 den 0.49, AnonymBruker skrev: Sliter selv etter en slik giftig relasjon basert på luftslott og manipulering, han som var så sjarmerende og så snill i starten.. så snudde han og ble til en dømmende fyr som sa stygge ting til meg, skapte full drama da jeg satte en helt vanlig grense, slettet meg fra facebook med raseri. Anonymkode: 79beb...2bd Godt du kom det deg unna!
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #88 Skrevet 7. januar 2017 På 4.1.2017 den 0.49, AnonymBruker skrev: Sliter selv etter en slik giftig relasjon basert på luftslott og manipulering, han som var så sjarmerende og så snill i starten.. så snudde han og ble til en dømmende fyr som sa stygge ting til meg, skapte full drama da jeg satte en helt vanlig grense, slettet meg fra facebook med raseri. Anonymkode: 79beb...2bd Dette er et veldig viktig moment i relasjonen med en narsissist. Reaksjonen på grensesettingen er gjerne så heftig og absurd at man blir fullstendig satt ut. Der normale folk ville registrert og akseptert at "ok, der er vi ikke enige og da må jeg forholde meg til den andres grensesetting," blir narsissisten rasende og opplever det som en personlig krenkelse. En alvorlig devaluering og avvisning. Slike absurde situasjoner beskrives av narsissisten i ettertid som en hendelse som faktisk er alvorlig krenkende og rettferdiggjør raseriet. Offerets oppfatning og fremstilling av det som skjedde, blir avvist totalt. Ikke sjelden er narsissisten så overbevisende i sin fremstilling at offeret blir forvirret og lurer på om det er hennes versjon som er helt feil. Har hun virkelig gjort og sagt det narsissisten hevder? Har hun ikke i det hele tatt selvinnsikt nok til å forstå hvordan hun oppfører seg og virker på andre mennesker? Ville alle tolket henne på samme måte i den gitte situasjonen? Hva skal hun gjøre for å unngå tilsvarende situasjoner i fremtiden? Gaslighting/tåkelegging er psykisk mishandling, og ikke det samme som når et par krangler om nyanser (du sa, jeg sa, nei sånn er det ikke, det mente jeg ikke). Gaslighting er bevisst manipulasjon, og brukes for å kue og devaluere mennesker. Først når offeret forhåpentligvis forstår at det er den andre som i realiteten er forstyrret, begynner ting å falle mer på plass og det indre forsvaret blir sterkere. Dessverre har mange blitt ganske kuet og avhengige før det skjer, og veien ut kan være lang. Anonymkode: 00469...7c4 2
Gjest moe999 Skrevet 7. januar 2017 #89 Skrevet 7. januar 2017 (endret) - Endret 12. januar 2017 av moe999
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #90 Skrevet 7. januar 2017 15 timer siden, meredithus skrev: Godt du kom det deg unna! Takk Det var ikke så lett, falt pladask for "den første mannen han representerte" for meg. ( Trodde jeg hadde funnet mannen i mitt liv ) Det går bedre nå Anonymkode: 79beb...2bd
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #91 Skrevet 7. januar 2017 28 minutter siden, moe999 skrev: Tror langt flere kvinner bommer på hvem de anser som psykopat vs de kvinner som treffer på diagnoseringen. En mann er ikke nødvendigvis en psykopat /narcissist fordi han sier noe stygt til deg eller er overivrig. Enten det er rasjonelt eller ikke. Alle kjærlighetsfølelser på godt og vondt er ikke psykopati. Så før en tenker i de baner. Prøv selvinnsikt først. Just saying Sier noe stygt? Hva med beskyldninger hele tiden. Eks Jeg : Du har reist så mye ! ment som et komplimang med smil Han: Du er bare missunnelig!!! / stygt blikk, veldig skarp i tonen. Bare ett av mange slike eksempler over hvordan han holdt på. Når jeg fikk meldinger på telefonen anklaget han meg for å ha en annen.. skal ikke dra fram alt her, men selvinsikt går også på å kjenne sin egen verdi og personlige grenser Anonymkode: 79beb...2bd
Gjest moe999 Skrevet 7. januar 2017 #92 Skrevet 7. januar 2017 (endret) - Endret 12. januar 2017 av moe999
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #93 Skrevet 7. januar 2017 31 minutter siden, moe999 skrev: Jeg snakker ikke om deg. Beklager hvis jeg ga deg det inntrykket. Jeg svarte bare på et generelt grunnlag Alt i orden, er vel bare jeg som jobber meg gjennom dette. Anonymkode: 79beb...2bd
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #94 Skrevet 7. januar 2017 44 minutter siden, moe999 skrev: Tror langt flere kvinner bommer på hvem de anser som psykopat vs de kvinner som treffer på diagnoseringen. En mann er ikke nødvendigvis en psykopat /narcissist fordi han sier noe stygt til deg eller er overivrig. Enten det er rasjonelt eller ikke. Alle kjærlighetsfølelser på godt og vondt er ikke psykopati. Så før en tenker i de baner. Prøv selvinnsikt først. Just saying Jeg ser du skriver at du er generell, så jeg spør generelt: Hva vet du om egentlig om ofre for narsissister/psykopater og selvinnsikt? Her synes jeg du er vel så rask med å stemple som du beskylder andre for å være. Sånn apropos selvinnsikt. Kjærlighet og narsissisme er ikke det samme, det er ikke to likeverdige parter som blir forbannet, krangler og i blant slenger ut av seg ting som ikke er pent, men ber om unnskyldning og skværer opp etterpå. Det handler om en uendelighet av krenkelser og ingen unnskyldninger eller empati (det er gjerne empatiløsheten som blir synlig først), samt et vanvittig raseri når ting ikke går i henhold til den ene partens behov og planer. Det handler om at den ene ikke tør eller kvier seg for å protestere, og går på nåler når man merker at den andre er taus eller irritert. Store deler av problemet er at det tar for lang tid før det demrer for et hjernevasket offer, om det i det hele tatt gjør det. Jo lengre tid man lever med en narsissist eller psykopat, jo mer maktesløs og utpsyket blir man gjerne. Det unormale blir det normale. Det er absolutt ikke bare i kjærlighetsforhold man opplever den skadelige narsissisten (som jo er mye vanligere enn psykopater), det er heller ikke bare kvinner som utsettes. Mange har en narsissistisk forelder, en narsissistisk sjef, kollega eller venn, som utnytter og manipulerer i en grad som er godt over grensen for uskadelig oppførsel. Det er ikke viktig å sette merkelapp på folk, men desto viktigere å komme seg unna for som f, om man blir dominert, manipulert, utnyttet, devaluert, latterliggjort og skremt på et nivå som gjør at man oppdager at man nærmest endrer personlighet, får uforklarlig angst, depresjon, komplekser man ikke har hatt før og kanskje skammer seg over både situasjonen og seg selv. Det verste er jo når en forelder har en personlighetsforstyrrelse. De har makt og gjør gjerne stor skade, dessuten tar det tid før man eventuelt har mulighet til å velge seg bort. Noen blir ikke kvitt dem før de dør, og opplever lettelse der andre opplever savn. Jeg forstår at det er mye som er umulig å forstå for en som ikke selv har stått i det på den ene eller andre måten, enten opplevd eller vært vitne til hvor ille det kan være. Men uansett synes jeg det er helt feil å droppe inn i en tråd som dette her, der det helt åpenbart er folk med innsikt som skriver, og oppfordre folk til å "prøve selvinnsikt". Jeg synes ikke det er ok å kalle alle drittsekker eller for den del en kjæreste man er forbannet på, for psykopat, men det er liksom en litt annen greie enn det folk gir utrrykk for her og i mange andre tråder opprettet av fortvilte folk. Anonymkode: 00469...7c4 2
Gjest moe999 Skrevet 7. januar 2017 #95 Skrevet 7. januar 2017 (endret) - Endret 12. januar 2017 av moe999
WubWub Skrevet 7. januar 2017 #96 Skrevet 7. januar 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser du skriver at du er generell, så jeg spør generelt: Hva vet du om egentlig om ofre for narsissister/psykopater og selvinnsikt? Her synes jeg du er vel så rask med å stemple som du beskylder andre for å være. Sånn apropos selvinnsikt. Kjærlighet og narsissisme er ikke det samme, det er ikke to likeverdige parter som blir forbannet, krangler og i blant slenger ut av seg ting som ikke er pent, men ber om unnskyldning og skværer opp etterpå. Det handler om en uendelighet av krenkelser og ingen unnskyldninger eller empati (det er gjerne empatiløsheten som blir synlig først), samt et vanvittig raseri når ting ikke går i henhold til den ene partens behov og planer. Det handler om at den ene ikke tør eller kvier seg for å protestere, og går på nåler når man merker at den andre er taus eller irritert. Store deler av problemet er at det tar for lang tid før det demrer for et hjernevasket offer, om det i det hele tatt gjør det. Jo lengre tid man lever med en narsissist eller psykopat, jo mer maktesløs og utpsyket blir man gjerne. Det unormale blir det normale. Det er absolutt ikke bare i kjærlighetsforhold man opplever den skadelige narsissisten (som jo er mye vanligere enn psykopater), det er heller ikke bare kvinner som utsettes. Mange har en narsissistisk forelder, en narsissistisk sjef, kollega eller venn, som utnytter og manipulerer i en grad som er godt over grensen for uskadelig oppførsel. Det er ikke viktig å sette merkelapp på folk, men desto viktigere å komme seg unna for som f, om man blir dominert, manipulert, utnyttet, devaluert, latterliggjort og skremt på et nivå som gjør at man oppdager at man nærmest endrer personlighet, får uforklarlig angst, depresjon, komplekser man ikke har hatt før og kanskje skammer seg over både situasjonen og seg selv. Det verste er jo når en forelder har en personlighetsforstyrrelse. De har makt og gjør gjerne stor skade, dessuten tar det tid før man eventuelt har mulighet til å velge seg bort. Noen blir ikke kvitt dem før de dør, og opplever lettelse der andre opplever savn. Jeg forstår at det er mye som er umulig å forstå for en som ikke selv har stått i det på den ene eller andre måten, enten opplevd eller vært vitne til hvor ille det kan være. Men uansett synes jeg det er helt feil å droppe inn i en tråd som dette her, der det helt åpenbart er folk med innsikt som skriver, og oppfordre folk til å "prøve selvinnsikt". Jeg synes ikke det er ok å kalle alle drittsekker eller for den del en kjæreste man er forbannet på, for psykopat, men det er liksom en litt annen greie enn det folk gir utrrykk for her og i mange andre tråder opprettet av fortvilte folk. Anonymkode: 00469...7c4 en av grunnene til at ordet "psykopat" ikke lenger blir brukt i psykiatrien handler om en ting; ordet har blitt misbrukt. en drittsekk er en drittsekk men diagnostisering tenker jeg bør være opp til leger og psykologer
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #97 Skrevet 7. januar 2017 1 minutt siden, WubWub skrev: en av grunnene til at ordet "psykopat" ikke lenger blir brukt i psykiatrien handler om en ting; ordet har blitt misbrukt. en drittsekk er en drittsekk men diagnostisering tenker jeg bør være opp til leger og psykologer Og deg selv, selvfølgelig. Anonymkode: 2021b...012
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #98 Skrevet 7. januar 2017 At begrepet psykopati ikke inngår i psykiatrisk klassifikasjon betyr ikke at det ikke brukes. Det brukes mer som en beskrivelse av en bestemt type atferd. Jeg tror nok at mange ofre for narsissister/psykopater har opplevd så mye galskap og lest så mye faktainformasjon at de ikke er i tvil om "diagnose". Man kan selvsagt kalle vedkommende en drittsekk som passer helt med beskrivelsene av en narssisist eller psykopat, eller man forenkler det. Den som har levd tett på en drittsekk som passer helt med beskrivelsene av en narssisist eller psykopat, vet veldig mye mer om vedkommende enn en vilkårlig lege eller psykolog (mange ofre havner jo hos psykolog og finner det sånn sett ut ved psykologens hjelp). I og med denne typen drittsekkers velutviklede evne til å manipulere omgivelsene og spille på sjarm så det holder, fremstår h*n oftest som en ganske annen person utad enn sammen med offeret sitt, så h*n er ikke lett å avsløre for fagfolk heller. Jeg er selvsagt helt enig med deg/dere over her som påpeker at man skal være varsom med å stemple noen pga begrensede hendelser som f.eks at det går en kule varmt f.eks i en skillsmisse eller at man rett og slett er forbannet på vedkommende og sier ting som er grusomt stygge. Jeg tror nok ikke folk uten videre tror på en som sier at partneren eller andre er psykopater, det er nok dessverre heller omvendt. At offeret ikke blir trodd, fordi drittsekken som passer helt med beskrivelsene av en narssisist eller psykopat, er jo en så varm, omtenksom og hyggelig dame eller en så snill, sjarmerende og kjekk mann. I grunnen det helt motsatte av det folk flest forbinder med en drittsekk som passer helt med beskrivelsene av en narssisist eller psykopat. Anonymkode: 00469...7c4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #99 Skrevet 7. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser du skriver at du er generell, så jeg spør generelt: Hva vet du om egentlig om ofre for narsissister/psykopater og selvinnsikt? Her synes jeg du er vel så rask med å stemple som du beskylder andre for å være. Sånn apropos selvinnsikt. Kjærlighet og narsissisme er ikke det samme, det er ikke to likeverdige parter som blir forbannet, krangler og i blant slenger ut av seg ting som ikke er pent, men ber om unnskyldning og skværer opp etterpå. Det handler om en uendelighet av krenkelser og ingen unnskyldninger eller empati (det er gjerne empatiløsheten som blir synlig først), samt et vanvittig raseri når ting ikke går i henhold til den ene partens behov og planer. Det handler om at den ene ikke tør eller kvier seg for å protestere, og går på nåler når man merker at den andre er taus eller irritert. Store deler av problemet er at det tar for lang tid før det demrer for et hjernevasket offer, om det i det hele tatt gjør det. Jo lengre tid man lever med en narsissist eller psykopat, jo mer maktesløs og utpsyket blir man gjerne. Det unormale blir det normale. Det er absolutt ikke bare i kjærlighetsforhold man opplever den skadelige narsissisten (som jo er mye vanligere enn psykopater), det er heller ikke bare kvinner som utsettes. Mange har en narsissistisk forelder, en narsissistisk sjef, kollega eller venn, som utnytter og manipulerer i en grad som er godt over grensen for uskadelig oppførsel. Det er ikke viktig å sette merkelapp på folk, men desto viktigere å komme seg unna for som f, om man blir dominert, manipulert, utnyttet, devaluert, latterliggjort og skremt på et nivå som gjør at man oppdager at man nærmest endrer personlighet, får uforklarlig angst, depresjon, komplekser man ikke har hatt før og kanskje skammer seg over både situasjonen og seg selv. Det verste er jo når en forelder har en personlighetsforstyrrelse. De har makt og gjør gjerne stor skade, dessuten tar det tid før man eventuelt har mulighet til å velge seg bort. Noen blir ikke kvitt dem før de dør, og opplever lettelse der andre opplever savn. Jeg forstår at det er mye som er umulig å forstå for en som ikke selv har stått i det på den ene eller andre måten, enten opplevd eller vært vitne til hvor ille det kan være. Men uansett synes jeg det er helt feil å droppe inn i en tråd som dette her, der det helt åpenbart er folk med innsikt som skriver, og oppfordre folk til å "prøve selvinnsikt". Jeg synes ikke det er ok å kalle alle drittsekker eller for den del en kjæreste man er forbannet på, for psykopat, men det er liksom en litt annen greie enn det folk gir utrrykk for her og i mange andre tråder opprettet av fortvilte folk. Anonymkode: 00469...7c4 Synes dette var fantastisk fint, en som virkelig forstår. Anonymkode: 79beb...2bd
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #100 Skrevet 7. januar 2017 Har blitt deprimert av og opplevd slke ting, føler jeg ikke er verdt noe. Hvis noen har tips om hvordan jeg kan komme meg opp igjen ( uten lege og medisin ) blir jeg veldig glad, sliter med negative tanker. Anonymkode: 79beb...2bd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå