Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er som å lese om mitt forrige forhold. Overøste med tid, oppmerksomhet, stilte opp og hjalp meg, overøste med komplimenter. Følte meg verdt noe mer som menneske enn da jeg var singel, og var forelska og lykkelig, trodde jeg hadde funnet mannen i mitt liv. Så begynte det. Små stikk, små kommentarer som såret, som endte i håning foran andre, utskjelling, kalling av navn og ting, kritikk på kritikk på alt fra hvordan måte jeg snakket, sa ting på, hva jeg sa, hva jeg gjorde... Eneste som var hundre prosent bra var sexlivet, og det var fantastisk bra. Men straff som silence treatment, straff som i å ikke betale tilbake penger han skyldte, straff som i å bruke i mot meg ting jeg har betrodd han og fortalt han, og ting jeg har gjort feil, gjennomgikk det ti ganger i slengen. Avhør og rundspørring, anklagelser for ting jeg ikke har gjort, og det at han vrir på alr jeg sier og gjør, og vrir på ting han gjør og sier til å uskyldiggjøre det når han kritiserer og sårer. 

Han var den som alltid ringte, alltid sendte meldinger, syklet kilometervis i regn for å tilbringe litt tid med meg, til en som ikke svarte telefonen, ringte tilbake når det passet han, slo av telefonen i et døgn i gangen som det passet han, overså meldinger, besvarte ikke meldinger og "gadd ikke å komme på besøk" fordi det regner, og da blir han litt våt... Han viste meg på slutten hvor lite jeg var verdt, og hele forholdet føltes som en heltidsjobb som tok alle krefter. Ødela tingene mine, tok vekk ting og generelt snyltet på meg for alt han kunne. 

Anonymkode: 2a0c0...9ea

Høres akkurat ut som han" S.E.T" som var her en gang. 

Anonymkode: 886f6...ddf

Videoannonse
Annonse
Gjest baremei
Skrevet (endret)
På 2.1.2017 den 12.57, meredithus skrev:

Så bra! Håper du lykkes med å holde deg unna fyren for godt! Ikke lar deg smigre av flott gaver, fagre ord og løfter om endring, samt ikke gå på trusselen om at han skal ta selvmord. Lykke til med å stå i mot! :) 

Endret av baremei
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres akkurat ut som han" S.E.T" som var her en gang. 

Anonymkode: 886f6...ddf

Hvem er det? 

Gjest meredithus
Skrevet (endret)
1 time siden, baremei skrev:

Tusen takk! Har vel egentlig hatt en følelse av at noe ikke stemmer en stund, men når man ikke helt klarer å sette fingeren på hva det er kan det være vanskelig å bare bryte, spesielt når han omtrent lover hele verden.

Bare hyggelig. Godt tråden kan være til nytte. Er selv vitne til en person som er i ferd med å snøres godt inn i et psykopat's nett, men det er dessverre ingenting man kan gjøre. (Personen tar nemlig ikke mot råd fra noen og kan- og vet alt best selv.)

Endret av meredithus
Gjest meredithus
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er det? 

Hvem det er, er vel uvesentlig. Psykopater fins overalt, så det ville vært  veldig rart om det ikke befant/befinner seg en eller flere av dem her på KG. Det viktigste er at man kjenner dem igjen og stikker så fort man ser tegnene.

Uansett;  gjør en person en mer ulykkelig enn lykkelig, har det ingen hensikt å ha kontakt med personen, enten den er psykopat, narssisist el hva den måtte være.

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror, eller vet egentlig (etter prat med hans tidligere relasjoner), at elskeren min er psykopat. Men i og med at han nettopp er en elsker (han er utro mot forloveden sin med meg) så tenker jeg at det er derfor han er så frem og tilbake med kontakten. Jeg forsøkte å ta en prat med han ved å foreslå at vi skulle sette noen regler, typ at jeg ikke sender han snapchat som er litt på kanten når jeg vet at han ikke er alene, at vi holder kontakten til når han er alene, men da klarte han å snu det rundt til at han alltid åpnet mine snaps når han var alene, ergo ville han ikke at jeg skulle slutte å melde han. Men så er han helt stille tilbake. Og da blir jeg i tvil. Og plutselig er han helt vill etter meg igjen. 

Jeg opplever det hele som en enorm følelses-berg-og-dal-bane. Er det det som er trikset? Vet han hva han påfører meg og gjør han det med vilje? Jeg skulle virkelig ønske at jeg klarte å holde meg unnna han, men sexen er så bra og jeg klarer ikke stoppe å involvere meg med han.

Anonymkode: 2b392...14c

Ut i fra det du beskriver, så er han ikke noe annet enn en drittsekk som bedrar forloveden sin med deg. Du burde enkelt og greit holde deg unna han, ikke fordi han har noen psykopatiske trekk for det virker det ikke som han har ut fra det du skriver, men for den stakkars bedratte forloveden og for din egen del burde du holde deg langt unna han for du går nemlig unna samme kategori som han når du involverer deg med en som er opptatt..

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, candykiss skrev:

Ut i fra det du beskriver, så er han ikke noe annet enn en drittsekk som bedrar forloveden sin med deg. Du burde enkelt og greit holde deg unna han, ikke fordi han har noen psykopatiske trekk for det virker det ikke som han har ut fra det du skriver, men for den stakkars bedratte forloveden og for din egen del burde du holde deg langt unna han for du går nemlig unna samme kategori som han når du involverer deg med en som er opptatt..

Utroskap hadde egentlig ikke trengt å bli dratt inn i dette da jeg er fullt klar over hvor galt det er.

Jeg har pratet med en tidligere samboer av han og fått bekreftet at han er psykopat. Og sjekkpunktene kan jeg huke av det meste på. At han i tilleg er en drittsekk stemmer jo også.

Men spørsmålet mitt var mer om han er klar over at han kjører meg i en berg og dal-bane og om han gjør det med vilje, eller om de tankene ikke er til stede i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan klarte du å sette en stopper og blokke personen ut?

Jeg lar meg lede av nytelsen og spenningen merker jeg, selvom jeg merker hvor langt nede jeg blir etter møtene våre.
Det hjelper ikke akkurat at han er en kollega.

Jeg har fått nok, vil ha et vanlig liv med normale mennesker rundt meg.

Han sendte plutselig en melding om hvor flott jeg var på bursdagen min. ( Det var etter han forlot meg med drama og stygge ord for og så ikke svare på telefon/en melding-dvs-silent treatment ) 3 mnd siden.

Han blokkerte meg fra å se hele profilen på facebook, når jeg ikke svarte på melding åpnet han profilen igjen. Så lot jeg det gå 3 ukers tid ( sendte ikke en gang en nyttårsmelding ) i går fant jeg ut at han igjen hadde redusert tilgang for meg på facebookprofilen.

Da var det nok, det er så åpenbart et sykt menneske, ett spill, den flotte mannen jeg møtte manipulerte meg for egen vinning, målet var og forkaste meg, bryte meg ned og bruke meg for narsissitisk forsyning. ( Det er mye mer her )

Men det er nok, han er blokket for godt, skal aldri mer ofre en tanke på han igjen. Kun min egen heling, for det har tatt tid og vil ta mer tid.

Anonymkode: 79beb...2bd

• Liker 1
Gjest MadameDeRosa
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utroskap hadde egentlig ikke trengt å bli dratt inn i dette da jeg er fullt klar over hvor galt det er.

Jeg har pratet med en tidligere samboer av han og fått bekreftet at han er psykopat. Og sjekkpunktene kan jeg huke av det meste på. At han i tilleg er en drittsekk stemmer jo også.

Men spørsmålet mitt var mer om han er klar over at han kjører meg i en berg og dal-bane og om han gjør det med vilje, eller om de tankene ikke er til stede i det hele tatt.

Spiller det noen rolle om han er klar over hva han gjør, når det er tydelig at fyren er en drittsekk, og utsetter deg for en følelsesmessig Berg- og dalbane? 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

Spiller det noen rolle om han er klar over hva han gjør, når det er tydelig at fyren er en drittsekk, og utsetter deg for en følelsesmessig Berg- og dalbane? 

Både ja og nei. Er psykopater klar over hva de utsetter andre mennesker for, eller gjør de det helt for egen vinning uten å ofre en tanke på andres følelsesliv? De eier jo ikke følelser selv.

Gjest meredithus
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Både ja og nei. Er psykopater klar over hva de utsetter andre mennesker for, eller gjør de det helt for egen vinning uten å ofre en tanke på andres følelsesliv? De eier jo ikke følelser selv.

Alt de foretar seg, gjør de kun for egen vinning! Selvfølgelig er de klar over hva de utsetter andre mennesker for! De bruker bevisst andre mennesker kun som middel for å nå et mål!

Gjest baremei
Skrevet
48 minutter siden, meredithus skrev:

Alt de foretar seg, gjør de kun for egen vinning! Selvfølgelig er de klar over hva de utsetter andre mennesker for! De bruker bevisst andre mennesker kun som middel for å nå et mål!

Men gjør alle psykopater dette bevisst, eller er det noen som faktisk tror at de skal få det kjempebra med en persjon, men så skjer ikke dette pga at han faktisk er psykopat og ikke evner å ha et slikt forhold?

Kanskje litt rart formulert, men håper dere skjønner.

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, baremei skrev:

Men gjør alle psykopater dette bevisst, eller er det noen som faktisk tror at de skal få det kjempebra med en persjon, men så skjer ikke dette pga at han faktisk er psykopat og ikke evner å ha et slikt forhold?

Kanskje litt rart formulert, men håper dere skjønner.

De gjør det bevisst, målet er å ødelegge deg. Kommer an på om du er et langtids eller korttidsobjekt.

• Liker 1
Gjest baremei
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De gjør det bevisst, målet er å ødelegge deg. Kommer an på om du er et langtids eller korttidsobjekt.

Takk for svar:grine:

Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Jeg vet ikke om de gjør det bevisst, men så lenge det ikke gagner dem på noen måte, så gidder de ikke gjøre noe for deg. Kun i begynnelsen for å gjøre deg avhengig av dem. 

Gjest meredithus
Skrevet (endret)

De gjør aldri noen uten en baktanke og egen vinning! Hele syklusen er beskrevet i linken jeg postet i mitt første innlegg i tråden. Psykopatens syklus: Idealisere - degradere og kaste. Flotte ord, fagre løfter, løgner, trusler. De er utrolig dyktig på å manipulere mennesker. Man vil gjerne tro at de kan forandre seg/forandrer seg, men det gjør de ALDRI!

Endret av meredithus
AnonymBruker
Skrevet

Er generelt skeptisk til å diagnostisere mennesker utfra noen punkter på en nettside. Slikt bør gjøres av fagfolk. Det kan være ulike grunner til dårlig oppførsel. Uintegrerte og ubehandlede traumer for eksempel. Man skal selvsagt ikke la seg behandle dårlig og sette grenser må man selvfølgelig kunne gjøre. Løpe om nødvendig, men det kan være potensielt veldig uheldig å sette merkelapper på andre mennesker når man ikke kjenner hele historien.

Anonymkode: 3517c...72a

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er generelt skeptisk til å diagnostisere mennesker utfra noen punkter på en nettside. Slikt bør gjøres av fagfolk. Det kan være ulike grunner til dårlig oppførsel. Uintegrerte og ubehandlede traumer for eksempel. Man skal selvsagt ikke la seg behandle dårlig og sette grenser må man selvfølgelig kunne gjøre. Løpe om nødvendig, men det kan være potensielt veldig uheldig å sette merkelapper på andre mennesker når man ikke kjenner hele historien.

Jo mer kunnskap jo bedre, det er en del narssister, borderline og psykopater der ute, de ødelegger menneskeliv.

Er ikke uten grunn det er blitt så mye opplysning som nå, og det er veldig bra!

Dette handler ikke om utelukkende dårlig oppførsel, men noe mer som ligger dypere. De oppretter traumebånd og det kan være veldig vanskelig å sno seg ut av, nei- jo mer opplysning jo bedre.

Gjest meredithus
Skrevet (endret)
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som har diagnostisert noen her! Selvfølgelig er det KUN fagfolk som kan det! (Lov til å bruke hue.) Psykopat er for øvrig INGEN diagnose! :) Ellers vanskelig å diagnostisere folk som ikke selv ser at de har et stort problem, og som sjelden eller aldri oppsøker proff hjelp! Så da må man faktisk lese seg opp på ting selv, bruke hue og komme seg til helvete langt vekk!! :)

Endret av meredithus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...