Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest meredithus
Skrevet (endret)

Slettet

Endret av meredithus
Overflødig kommentar
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, kanskje det er noe i dette?

Selv sliter jeg også med relasjoner, men hos meg er det venner jeg ikke takler over lengre tid, jeg er litt kravstor der, og har lett for å kutte ut venner. Men når det gjelder menn så blir jeg lett hekta, og sliter veldig om vi har hatt en tett relasjon og den plutselig blir borte.

Han påstod i starten at han var hekta på meg, men det snudde jo raskt ettersom han gradvis viste en større usikkerhet.

Han mente at hans usikkerhet kom pga at jeg begynte å stille krav til ham ang vårt forhold, og at jeg skapte drama (ble lei meg og fikk utbrudd) når han sa han var så usikker (dette følte jeg som tortur). Altså fikk han det til å virke som det var meg som var årsaken til usikkerheten hans, mens jeg mente at jeg ble lei meg fordi han ble kaldere og kaldere og distanserte seg.

Når jeg har prøvd å forklare ham at jeg følte den ærligheten hans som tortur etter at han først var så varm og jeg var så unik, så sier han bare at han måtte jo være ærlig. I flere år var han sånn, og jeg mistet helt meg selv, og har i underveis mistet de vennene jeg hadde mens jeg var i forhold med ham. Jeg er ikke meg selv lengre, og det merker alle.

Anonymkode: 87c65...727

Klassisk borderline. Du kjenner han som den som ga deg uendelig mye oppmerksomhet, sa hvor fin du var og virkelig ga så mye til deg i starten. Nå er han plutslig distansert, mye kaldere og virker følelsesmessig tom og på grensen til litt deprimert. 
Du kjenner på usikkerheten, og lurer på hvor du gikk feil. Om du vil snakke om forholdet eller ta opp ting så sier han til deg at du overdramatiserer, lager for mye drama, og alt dette fører til at han ikke er sikker på seg selv, og kanskje ikke har så sterke følelser for deg likavel.

Opp i hodet til borderline er dette helt normalt og rasjonelt, så en borderline vil kunne sitte å fortelle en person som han/hun tidligere idealiserte og forgudet, til å si at han ikke er sikker på om han elsker personen i det hele tatt, og kanskje aldri har gjort det, og at det er kun pga dine feil og det du har gjort. 

Anonymkode: da823...9dc

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, tånegla skrev:

Linken din er i og for seg grei lesning. 

Men vær obs på at dette alternative nettstedet kilden.info ofte formidler ikke vitenskapelig dokumenterte forskninger. Og ofte vrenger informasjon de videreformidler.

Hei :)

Kan du svare meg på det som jeg spurte trådstarter om?

Trådstarter la ut denne linken: Psykopat versus narsissist

Og jeg spurte:

"Jeg har spørsmål angående teksten som du linker til. Det står: "Referanser: Diana InnaroneSam Vaknin"

Er det som Diana Innarone og Sam Vaknin skriver og det som står i linken, noe som også fagfolk her i Norge er enige i?"

Anonymkode: 42fc3...de7

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klassisk borderline. Du kjenner han som den som ga deg uendelig mye oppmerksomhet, sa hvor fin du var og virkelig ga så mye til deg i starten. Nå er han plutslig distansert, mye kaldere og virker følelsesmessig tom og på grensen til litt deprimert. 
Du kjenner på usikkerheten, og lurer på hvor du gikk feil. Om du vil snakke om forholdet eller ta opp ting så sier han til deg at du overdramatiserer, lager for mye drama, og alt dette fører til at han ikke er sikker på seg selv, og kanskje ikke har så sterke følelser for deg likavel.

Opp i hodet til borderline er dette helt normalt og rasjonelt, så en borderline vil kunne sitte å fortelle en person som han/hun tidligere idealiserte og forgudet, til å si at han ikke er sikker på om han elsker personen i det hele tatt, og kanskje aldri har gjort det, og at det er kun pga dine feil og det du har gjort. 

Hmm. Hans far var bipolar type 1, altså alvorlig bipolar. Kanskje han også har vært borderline for alt jeg vet (han er død nå), og at dette er nedarvet?

Anonymkode: 87c65...727

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror, eller vet egentlig (etter prat med hans tidligere relasjoner), at elskeren min er psykopat. Men i og med at han nettopp er en elsker (han er utro mot forloveden sin med meg) så tenker jeg at det er derfor han er så frem og tilbake med kontakten. Jeg forsøkte å ta en prat med han ved å foreslå at vi skulle sette noen regler, typ at jeg ikke sender han snapchat som er litt på kanten når jeg vet at han ikke er alene, at vi holder kontakten til når han er alene, men da klarte han å snu det rundt til at han alltid åpnet mine snaps når han var alene, ergo ville han ikke at jeg skulle slutte å melde han. Men så er han helt stille tilbake. Og da blir jeg i tvil. Og plutselig er han helt vill etter meg igjen. 

Jeg opplever det hele som en enorm følelses-berg-og-dal-bane. Er det det som er trikset? Vet han hva han påfører meg og gjør han det med vilje? Jeg skulle virkelig ønske at jeg klarte å holde meg unnna han, men sexen er så bra og jeg klarer ikke stoppe å involvere meg med han.

Anonymkode: 2b392...14c

Gjest MadameDeRosa
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror, eller vet egentlig (etter prat med hans tidligere relasjoner), at elskeren min er psykopat. Men i og med at han nettopp er en elsker (han er utro mot forloveden sin med meg) så tenker jeg at det er derfor han er så frem og tilbake med kontakten. Jeg forsøkte å ta en prat med han ved å foreslå at vi skulle sette noen regler, typ at jeg ikke sender han snapchat som er litt på kanten når jeg vet at han ikke er alene, at vi holder kontakten til når han er alene, men da klarte han å snu det rundt til at han alltid åpnet mine snaps når han var alene, ergo ville han ikke at jeg skulle slutte å melde han. Men så er han helt stille tilbake. Og da blir jeg i tvil. Og plutselig er han helt vill etter meg igjen. 

Jeg opplever det hele som en enorm følelses-berg-og-dal-bane. Er det det som er trikset? Vet han hva han påfører meg og gjør han det med vilje? Jeg skulle virkelig ønske at jeg klarte å holde meg unnna han, men sexen er så bra og jeg klarer ikke stoppe å involvere meg med han.

Han gir vel blaffen i andres følelser så lenge han får det som han selv vil.

AnonymBruker
Skrevet

Følelsesmessig berg og dalbane og plutselig ingen lyd- for så kontakt er NO GO

Har nettopp blokket en slik ut av mitt liv, aldri om jeg tillater noe slikt igjen, aldri.

Anonymkode: 79beb...2bd

• Liker 1
Gjest meredithus
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg spurte:

"Jeg har spørsmål angående teksten som du linker til. Det står: "Referanser: Diana InnaroneSam Vaknin"

Er det som Diana Innarone og Sam Vaknin skriver og det som står i linken, noe som også fagfolk her i Norge er enige i?"

:)

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, meredithus skrev:

:)

Ettersom du ikke kan svare...

AnonymBruker
Skrevet

Pappa er psykopat og mamma er narsissist.

Skulle gjerne skrevet masse om de.

Felles for de er lag på lag med fasader utad. 

På hjemmebane er det ondskap og kontroll som gjelder. Og mye vold i forskjellige former. 

Anonymkode: d9c56...6fa

Gjest MadameDeRosa
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Pappa er psykopat og mamma er narsissist.

Skulle gjerne skrevet masse om de.

Felles for de er lag på lag med fasader utad. 

På hjemmebane er det ondskap og kontroll som gjelder. Og mye vold i forskjellige former. 

Anonymkode: d9c56...6fa

Uff, forferdelig.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg spurte:

Var ikke meg du spurte, men vet ikke hvor seriøst man kan ta Sam Vaknin. Hvis man leser hva Skårderud skriver om narsissme i Uro så er det en helt annen måte å snakke om temaet på en det man finner teksten i lenken.

Anonymkode: 3517c...72a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kald/varm kan jo også være et trekk hos skikkelig psyke mennesker. 

Jeg kjenner en slik, der varierer mellom jeg elsker deg/tenk så vakre barn vi kan få/hurpe/du er stygg/ikke ring meg/ringer du en gang til anmelder jeg deg. 

😂😬

God blanding av det meste ja. 

Anonymkode: bca5c...122

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var ikke meg du spurte, men vet ikke hvor seriøst man kan ta Sam Vaknin. Hvis man leser hva Skårderud skriver om narsissme i Uro så er det en helt annen måte å snakke om temaet på en det man finner teksten i lenken.

Anonymkode: 3517c...72a

Mange takk! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Borderline. Jo nærmere relasjonene er jo vanskeligere blir det. Og jeg tipper han har noen gamle venner, som han har hatt så lenge at han ikke er redd for at de skal forlate han, og at de nye vennskapene er relativt overfladiske. Det ironiske med Borderline er at de er svært redd for å bli forlatt, men for å unngå å havne i den situasjonen så er det det som som oftest slår opp. Slik at de skal unngå å bli forlatt når forholdet blir enda mer seriøst. I tillegg så sier du at alle blir hektet på ham, typisk for en borderline som er ekstremt sjarmerende, og føler og snakker på en annen måte når han idealiserer noen i starten av et forhold. Jeg tipper alle de 10-12 damene følte seg som verdens mest spennende dame i startsfasen.

Tror heller ikke han fyren der er borderliner, (eller psykopat) men bare et helt ordinært rasshøl som har funnet ut at det er veldig lurt å unnskylde drittsekkoppførsel med dårlig psyke.

Anonymkode: 46a94...169

• Liker 1
Gjest meredithus
Skrevet (endret)
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror heller ikke han fyren der er borderliner, (eller psykopat) men bare et helt ordinært rasshøl som har funnet ut at det er veldig lurt å unnskylde drittsekkoppførsel med dårlig psyke.

Anonymkode: 46a94...169

Du er nok inne på noe der! :) Folk har altfor lett for å kalle folk for psykopater. "Psykopat» ikke er en diagnose. Antisosial personlighetsforstyrrelse eller dyssosial personlighetsforstyrrelse derimot er det flere som får, og det er disse diagnosene som beskriver psykopati og sosiopati i størst grad.

Endret av meredithus
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Følelsesmessig berg og dalbane og plutselig ingen lyd- for så kontakt er NO GO

Har nettopp blokket en slik ut av mitt liv, aldri om jeg tillater noe slikt igjen, aldri.

Men hvordan klarte du å sette en stopper og blokke personen ut?

Jeg lar meg lede av nytelsen og spenningen merker jeg, selvom jeg merker hvor langt nede jeg blir etter møtene våre.
Det hjelper ikke akkurat at han er en kollega.

Gjest baremei
Skrevet (endret)
På 1.1.2017 den 16.56, AnonymBruker skrev:

Har erfaring med det, blitt en god menneskekjenner- holder på å komme meg videre, men det tar tid.

Psykopater/narssisster jobber i det skjulte-det er kun for egen vinning de oppretter en relasjon med deg. Se opp for overdreven smiger, tåredryppende oppvekst, gale ekser.. i tillegg så er det ikke måte på hvor fantastisk du er..

lovebombing, gjerne med noe "future faking" når du har falt og de har deg starter nedgradering, plutselig er det du som løper for psykopaten..du skjønner ingenting-nå får du bare smuler. Ingen Closure, de straffer gjerne med null closure og stillhet- slik kan de kontrollere deg.

Mye DRAMA

Anbefaler bloggen: "psykopati og kjærlighet"

Endret av baremei
Gjest meredithus
Skrevet

Narcissist's Prayer

That didn't happen.
And if it did, it wasn't that bad.
And if it was, that's not a big deal.
And if it is, it is not my fault.
And if it was, I didn't mean it.
And if I did.
You deserved it.

Gjest meredithus
Skrevet
25 minutter siden, baremei skrev:

Og der bestemte jeg meg for at det ikke skal bli noe mer med han jeg holder på med:ohmy: Er som å lese om ham. Smigger, kjip oppvekst, MANGE gale ekser...:overrasket:

Så bra! Håper du lykkes med å holde deg unna fyren for godt! Ikke lar deg smigre av flott gaver, fagre ord og løfter om endring, samt ikke gå på trusselen om at han skal ta selvmord. Lykke til med å stå i mot! :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...