Gjest meredithus Skrevet 1. januar 2017 #1 Skrevet 1. januar 2017 (endret) Meget interessant lesning om hvordan Psykopaten detaljert jobber. Psykopatens syklus i forhold: Idealisere – degradere og kaste. Normalt finner man kun artikler der det ramses opp en haug med punkter om hva som kjennetegner en psykopat. Denne artikkelen går dypere inn i hvordan en psykopat tenker og handler, og beskriver hele prosessen med psykopatisk forførelse. Kilder: psychologist Paul Babiak og psychopathy expert Robert D. Hare som også er nevnt i artikkelen! Her er også en sjekkliste med 20 punkter som avslører psykopaten. Det er en sjekkliste utarbeidet av den kanadiske psykologen Robert Hare, og er et av de mest omfattende diagnosesystemene for å klassifisere en psykopat. Endret 1. januar 2017 av meredithus
Gjest meredithus Skrevet 1. januar 2017 #2 Skrevet 1. januar 2017 Har noen erfaringer, så kom gjerne med det. Kanskje det kan hjelpe andre fra å bli offer for en psykopat!
tånegla Skrevet 1. januar 2017 #3 Skrevet 1. januar 2017 Linken din er i og for seg grei lesning. Men vær obs på at dette alternative nettstedet kilden.info ofte formidler ikke vitenskapelig dokumenterte forskninger. Og ofte vrenger informasjon de videreformidler. 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #4 Skrevet 1. januar 2017 Synes det som står der er to the point! Har erfaring, men orker ikke å dele. Det eneste rådet jeg har å gi, er at den som har en magefølelse på at det er noe totalt feil i forholdet, ikke tenk at det alltid er deg det er noe feil med! Anonymkode: 00469...7c4 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #5 Skrevet 1. januar 2017 Jeg har en far med psykopatiske trekk. Ikke noe gøy. Håper folk som kommer borti slike mennesker bråsnur og ikke innleder noe forhold til de. Anonymkode: 03c17...fe0 3
Mari Y Skrevet 1. januar 2017 #6 Skrevet 1. januar 2017 Jeg tviler ikke på at det finnes en del arbeidsledere med psykopatiske trekk. I alle fall ikke der det er mobbing på arbeidsplassen. 2
Gjest meredithus Skrevet 1. januar 2017 #7 Skrevet 1. januar 2017 (endret) 1 time siden, tånegla skrev: Linken din er i og for seg grei lesning. Men vær obs på at dette alternative nettstedet kilden.info ofte formidler ikke vitenskapelig dokumenterte forskninger. Og ofte vrenger informasjon de videreformidler. Vrenger informasjon om hvordan en psykopat jobber? Ok. Du får google psychologist Paul Babiak og psychopathy expert Robert D. Hare. De er begge nevnt i artikkelen jeg linket til. Tror nok de vet hva de prater om! Om du har lest den andre linken jeg la ut, så er psykologen Robert Hare også nevnt der. Endret 1. januar 2017 av meredithus 1
Gjest meredithus Skrevet 1. januar 2017 #8 Skrevet 1. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en far med psykopatiske trekk. Ikke noe gøy. Håper folk som kommer borti slike mennesker bråsnur og ikke innleder noe forhold til de. Anonymkode: 03c17...fe0 Ja, det gjelder å se tegnene tidlig slik at man kan bryte ut så fort som mulig, og da har man ikke noe valg annet enn å kutte all kontakt om det er mulig. Dessverre er det ofte slik at folk har barn med dem, og da er det ikke alltid så lett...
Gjest meredithus Skrevet 1. januar 2017 #9 Skrevet 1. januar 2017 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes det som står der er to the point! Har erfaring, men orker ikke å dele. Det eneste rådet jeg har å gi, er at den som har en magefølelse på at det er noe totalt feil i forholdet, ikke tenk at det alltid er deg det er noe feil med! Anonymkode: 00469...7c4 Jeg føler at jeg med årene er blitt en veldig god menneskekjenner. Ser tegnene raskt. Dessuten flott med internett hvor man kan lese seg opp på det meste. Endret 1. januar 2017 av meredithus
Gjest meredithus Skrevet 1. januar 2017 #10 Skrevet 1. januar 2017 1 time siden, Mari Y skrev: Jeg tviler ikke på at det finnes en del arbeidsledere med psykopatiske trekk. I alle fall ikke der det er mobbing på arbeidsplassen. Definitivt. Psykopater jobber ofte i lederstillinger siden de liker å dominere, kontrollere og ha makt.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #11 Skrevet 1. januar 2017 Ikke nødvendigvis lederstillinger. Har vært sammen med en som satt i kassa på matbutikk, som har 19 av de 20 trekkene og konstant brøt ned og utnyttet. Brukte opp pengene mine, hånet meg foran andre, kalte meg stygge ting etc. Anonymkode: 2a0c0...9ea 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #12 Skrevet 1. januar 2017 Har erfaring med det, blitt en god menneskekjenner- holder på å komme meg videre, men det tar tid. Psykopater/narssisster jobber i det skjulte-det er kun for egen vinning de oppretter en relasjon med deg. Se opp for overdreven smiger, tåredryppende oppvekst, gale ekser.. i tillegg så er det ikke måte på hvor fantastisk du er.. lovebombing, gjerne med noe "future faking" når du har falt og de har deg starter nedgradering, plutselig er det du som løper for psykopaten..du skjønner ingenting-nå får du bare smuler. Ingen Closure, de straffer gjerne med null closure og stillhet- slik kan de kontrollere deg. Mye DRAMA Anbefaler bloggen: "psykopati og kjærlighet" Anonymkode: 79beb...2bd 1
tånegla Skrevet 1. januar 2017 #13 Skrevet 1. januar 2017 19 minutter siden, meredithus skrev: Vrenger informasjon om hvordan en psykopat jobber? Ok. Du får google psychologist Paul Babiak og psychopathy expert Robert D. Hare. De er begge nevnt i artikkelen jeg linket til. Tror nok de vet hva de prater om! Om du har lest den andre linken jeg la ut, så er psykologen Robert Hare også nevnt der. Jeg sa ikke noe om den spesifikke artikkelen Men om nettstedet generelt, bare for å informere om at det ikke alltid er det beste stedet å hente informasjon. Kunne kanskje være klarere der ser jeg. 1
Gjest meredithus Skrevet 1. januar 2017 #14 Skrevet 1. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har erfaring med det, blitt en god menneskekjenner- holder på å komme meg videre, men det tar tid. Psykopater/narssisster jobber i det skjulte-det er kun for egen vinning de oppretter en relasjon med deg. Se opp for overdreven smiger, tåredryppende oppvekst, gale ekser.. i tillegg så er det ikke måte på hvor fantastisk du er.. lovebombing, gjerne med noe "future faking" når du har falt og de har deg starter nedgradering, plutselig er det du som løper for psykopaten..du skjønner ingenting-nå får du bare smuler. Ingen Closure, de straffer gjerne med null closure og stillhet- slik kan de kontrollere deg. Mye DRAMA Anbefaler bloggen: "psykopati og kjærlighet" Anonymkode: 79beb...2bd Ja, mye drama. Ironisk nok når de selv hevder de misliker drama sterkt. Takk for tips. Mennesker som er for gode til å være sanne, er ofte nettopp det.
Gjest meredithus Skrevet 1. januar 2017 #15 Skrevet 1. januar 2017 1 minutt siden, tånegla skrev: Jeg sa ikke noe om den spesifikke artikkelen Men om nettstedet generelt, bare for å informere om at det ikke alltid er det beste stedet å hente informasjon. Kunne kanskje være klarere der ser jeg. Ok. Første gang jeg oppdaget siden. Takk. Jeg sluker for øvrig ingenting rått uten å sjekke både det ene og det andre. Hehe
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #16 Skrevet 1. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har erfaring med det, blitt en god menneskekjenner- holder på å komme meg videre, men det tar tid. Psykopater/narssisster jobber i det skjulte-det er kun for egen vinning de oppretter en relasjon med deg. Se opp for overdreven smiger, tåredryppende oppvekst, gale ekser.. i tillegg så er det ikke måte på hvor fantastisk du er.. lovebombing, gjerne med noe "future faking" når du har falt og de har deg starter nedgradering, plutselig er det du som løper for psykopaten..du skjønner ingenting-nå får du bare smuler. Ingen Closure, de straffer gjerne med null closure og stillhet- slik kan de kontrollere deg. Mye DRAMA Anbefaler bloggen: "psykopati og kjærlighet" Anonymkode: 79beb...2bd Er som å lese om mitt forrige forhold. Overøste med tid, oppmerksomhet, stilte opp og hjalp meg, overøste med komplimenter. Følte meg verdt noe mer som menneske enn da jeg var singel, og var forelska og lykkelig, trodde jeg hadde funnet mannen i mitt liv. Så begynte det. Små stikk, små kommentarer som såret, som endte i håning foran andre, utskjelling, kalling av navn og ting, kritikk på kritikk på alt fra hvordan måte jeg snakket, sa ting på, hva jeg sa, hva jeg gjorde... Eneste som var hundre prosent bra var sexlivet, og det var fantastisk bra. Men straff som silence treatment, straff som i å ikke betale tilbake penger han skyldte, straff som i å bruke i mot meg ting jeg har betrodd han og fortalt han, og ting jeg har gjort feil, gjennomgikk det ti ganger i slengen. Avhør og rundspørring, anklagelser for ting jeg ikke har gjort, og det at han vrir på alr jeg sier og gjør, og vrir på ting han gjør og sier til å uskyldiggjøre det når han kritiserer og sårer. Han var den som alltid ringte, alltid sendte meldinger, syklet kilometervis i regn for å tilbringe litt tid med meg, til en som ikke svarte telefonen, ringte tilbake når det passet han, slo av telefonen i et døgn i gangen som det passet han, overså meldinger, besvarte ikke meldinger og "gadd ikke å komme på besøk" fordi det regner, og da blir han litt våt... Han viste meg på slutten hvor lite jeg var verdt, og hele forholdet føltes som en heltidsjobb som tok alle krefter. Ødela tingene mine, tok vekk ting og generelt snyltet på meg for alt han kunne. Anonymkode: 2a0c0...9ea 6
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #17 Skrevet 1. januar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har erfaring med det, blitt en god menneskekjenner- holder på å komme meg videre, men det tar tid. Psykopater/narssisster jobber i det skjulte-det er kun for egen vinning de oppretter en relasjon med deg. Se opp for overdreven smiger, tåredryppende oppvekst, gale ekser.. i tillegg så er det ikke måte på hvor fantastisk du er.. lovebombing, gjerne med noe "future faking" når du har falt og de har deg starter nedgradering, plutselig er det du som løper for psykopaten..du skjønner ingenting-nå får du bare smuler. Ingen Closure, de straffer gjerne med null closure og stillhet- slik kan de kontrollere deg. Mye DRAMA Anbefaler bloggen: "psykopati og kjærlighet" Anonymkode: 79beb...2bd Kjenner meg utrolig godt igjen, og slik var eksen. Borderline/emosjonelt ustabilt personlighetsforstyrrelse, narssisster og psykopater har mange av felles trekk. Spesielt det med idealisering i starten, de får deg til å føle deg som verdens beste fyr. De ser fremtiden ilag med deg, og takker deg for at endelig er det slutt på den tunge tidene, og at ingen er så fantastisk som deg. Med min eks var ikke det måte på med historien om eksen sin som var voldelig, og en pappa som drakk mye og en tung oppvekst og ungdomstid. Så er du helten som kommer og redder og på grunn av hvor dyktig de er til å manipulere og selge dette her så blir du kjøpt. Endelig har du møtt drømmedama, som ser deg som ingen andre. Sexen er helt forskjellig fra alle andre, nok en triks slike mennesker bruker for å få kontrollen over deg. Så kommer hverdagen og plutslig er du verdens verste fyr. Du kan bli dumpet og begrunnelsen er alltid noe du har gjort, og som de gode manipulatorene de er så sitter du som regel igjen og tror det er din feil. "Kanskje det er sant, kanskje jeg virkelig ødela dette forholdet og alt slik", det er ekstremt lett å tenke. Også etterlater de deg der i en stillhet, og uten en avslutning eller begrunnelse, og de gjør det helt kald, uten noe som helst følelser. Er det for godt til å være sant så er det som regel det, og man må høre på magefølelsen sin. Jeg merket ofte at det var noe gale, men nektet å innrømme det for meg selv. Anonymkode: da823...9dc 3
Gjest meredithus Skrevet 1. januar 2017 #18 Skrevet 1. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner meg utrolig godt igjen, og slik var eksen. Borderline/emosjonelt ustabilt personlighetsforstyrrelse, narssisster og psykopater har mange av felles trekk. Spesielt det med idealisering i starten, de får deg til å føle deg som verdens beste fyr. De ser fremtiden ilag med deg, og takker deg for at endelig er det slutt på den tunge tidene, og at ingen er så fantastisk som deg. Med min eks var ikke det måte på med historien om eksen sin som var voldelig, og en pappa som drakk mye og en tung oppvekst og ungdomstid. Så er du helten som kommer og redder og på grunn av hvor dyktig de er til å manipulere og selge dette her så blir du kjøpt. Endelig har du møtt drømmedama, som ser deg som ingen andre. Sexen er helt forskjellig fra alle andre, nok en triks slike mennesker bruker for å få kontrollen over deg. Så kommer hverdagen og plutslig er du verdens verste fyr. Du kan bli dumpet og begrunnelsen er alltid noe du har gjort, og som de gode manipulatorene de er så sitter du som regel igjen og tror det er din feil. "Kanskje det er sant, kanskje jeg virkelig ødela dette forholdet og alt slik", det er ekstremt lett å tenke. Også etterlater de deg der i en stillhet, og uten en avslutning eller begrunnelse, og de gjør det helt kald, uten noe som helst følelser. Er det for godt til å være sant så er det som regel det, og man må høre på magefølelsen sin. Jeg merket ofte at det var noe gale, men nektet å innrømme det for meg selv. Anonymkode: da823...9dc Men hadde du noen andre utenforstående som så ting du ikke så, eller ville se, som prøvde å få deg på bedre tanker?
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #19 Skrevet 1. januar 2017 3 minutter siden, meredithus skrev: Men hadde du noen andre utenforstående som så ting du ikke så, eller ville se, som prøvde å få deg på bedre tanker? Jepp, jeg måtte vise min bestevenn noe av kommunikasjonen i mellom oss og fortelle min familie og mine venner om hvordan ting var. Jeg fikk som regel beskjed om at jeg ble behandlet dårlig, og at hun trykte meg ned. Men hun jenta var jo en sjarmør av de sjeldene. Så når hun møtte familien min og mine venner så var jo hun den genuint hyggelige jenta, så selv om familien min syns det var mye drama så tenkte de også at det kan ordne seg etterkvart mellom oss, hun er jo veldig hyggelig. Så kanskje det bare er en liten sann periode nå. Men det med drama ble svært slitsomt. Jeg kunne få kritikk for at jeg alltid overdramatiserte, jeg husket feil, jeg lagde en sak ut av ingenting. Alt ble vinklet mot at jeg var roten til problemet, og ofte trodde jeg det, selv om magefølelsen min visste at dette er faktisk ikke min feil. Og om jeg ser nå på henne, så sier hun at hun hater drama og jeg lagde en sak ut av alt og det var min feil det var så mye kaos. Men nå har hun sjeldent ei vennine mer enn 4-5 måneder, først i starten er de bestevenner så begynner de å krangle så er det slutt. Slik er det i alle relasjoner hennes, unntatt kanskje moren. Ekstremt vanskelig for å ha nære relasjoner med folk over tid, på grunn av at hun krever en enorm forpliktelse, men samtidig så blir hun plutslig kvelt av det å må komme seg vekk. Les om borderline, idealisering og devaluering og slike ting. Poenget er at du sitter igjen med 1000 spørsmål og savner den gode starten men må innse at alt var et skuespill hvor du ble brukt, bevisst eller ubevisst. Anonymkode: da823...9dc 2
Gjest meredithus Skrevet 1. januar 2017 #20 Skrevet 1. januar 2017 Så at en over her anbefalte bloggen psykopati og kjærlighet, så legger ut lenken her.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå