Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag ringer min sønn (9 år) meg på jobb. Han har mistet husnøklene og kommer seg ikke inn hjemme. Gutten hadde sjekket med skolen sin og han hadde lett overalt.

Jeg får ordnet med at noen kjører gutten på jobben til meg, for han kan jo ikke stå ute og vente i 3 1/2 time til jeg kommer hjem.

I mellomtiden snakker jeg med min samboer, som ikke er guttens far. Han tar helt av. Klager over at det alltid er noe tull, syting og klaging. Han "flyr" omentrendt i taket. Jeg ber han innstendig om ikke å kjefte på gutten for han vet at han har gjort noe galt. Men neida.. det er ikke måte på.. Og så er det jo HANS leilighet. Det er jo det, men det er unødvendig å si det på den måten..

Nå er jeg helt fra meg.. Vet ikke hva jeg skal gjøre.. Vet ikke om jeg klarer å glemme at han sa det han sa, og måten han sa det på.

Skolen ringte meg i sted, dem hadde funnet nøklene. Så nå hiver jeg og jr. oss i en drosje, så fort jeg stenger på jobben, for å rekke og hente dem før alle går fra skolen...

Vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette innlegget her. Kanskje for å få noen synspunkter fra andre....

Uansett så har jeg skikkelig vondt i maven for det som kanskje møter oss hjemme. Jeg har selv hatt en stefar som ikke var særlig grei og ha med og gjøre, og jeg nekter at sønnen min skal gå gjennom det samme som meg.

Nå sier jeg ikke at samboern min er ond eller noe sånnt. Det går stort sett greit, men noen ganger tar han litt av.. sånn som i dag...

Videoannonse
Annonse
Gjest Litjmæ
Skrevet

Er det en engangsforeteelse så ok... Men dersom han "flyr i taket" ofte, så hadde jeg tatt en alvorlig samtale... Han har jo valgt deg som samboer og da vet han jo at sønnen "følger med". Det går ikke an å oppføre seg sånn ovenfor barn! Barn er barn og uhell kan skje...

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg hadde tatt han (stefaren) for meg, for selv om barn skal lære ting og tang, så er de fortsatt bare barn. Det er jo ikke sikkert det er gutten sin feil, at han mistet nøkkelen, for det kan hende alle.

Å fare opp for den miste ting, og komme med utsagn som at det er hans leilighet ol hører ikke hjemme. Du bor da virkelig der du også, og skal det ikke liksom være deres hjem? Eller bor du bare der på nåde? Det er noe jeg ville tenk på, og tatt opp med han.

Gjest Madam Felle
Skrevet

En ting til. Jeg hadde aldri tatt en taxi hjem for å rekke skolen, for nøkkelen er jo der i morgen også. :wink:

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Regner med at du har lest tråden her - mye likt synes nå jeg, selv om samboeren din ikke slår. At det går an å reagere slik overfor et barn er for meg uforståelig. Mye bedre at de forteller hvordan det er enn at de skal lyve. Tror jeg hadde tatt en smule alvorsprat med samboeren din. Går bare ikke an - for en voksen mann. For han er vel voksen selv om oppførselen hans ikke tyder på det.

Kikk litt på denne linken litt mer problemer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...