Gå til innhold

Hvor trent kan man bli av hjemmetrening?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har flyttet ut på bygda og det er langt til nærmeste treningssenter + at det ikke helt går opp med arbeidstidene etc. 

Jeg har lyst å trene litt styrke hjemme, men vil jeg bli nevneverdig sterk og ha definerte muskler om jeg ikke har et knebøystativ og masse vekter?

feks et par kettlebells og slynger, kan det ha samme effekt?

Anonymkode: b8f0b...ef3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I fengsel klarer folk å bli digre selv med helt ubrukelig utstyr.

Alt du trenger for å bli sterk er å løfte tunge ting. Hvordan de ser ut er sekundert. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, amativeReflection skrev:

I fengsel klarer folk å bli digre selv med helt ubrukelig utstyr.

Alt du trenger for å bli sterk er å løfte tunge ting. Hvordan de ser ut er sekundert. 

Utstyret i fengsler er nok stort sett ganske greit vil jeg tro.

Det kommer vel an på hva som er målet ditt, TS. Du kan fint trene opp ogg opprettholde en grei styrke uten noe særlig utstyr, men du blir ikke mester i styrkeløft.

Anonymkode: 3852d...c1a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

gå til nærmeste bonde og spør om du får låne et traktordek. Ypperlig trening 💪

Anonymkode: 14d1a...af3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg meldte meg ut av treningssenter for to år siden, men har opprettholdt treningsregimet på egen hånd. Jeg løper ute 3 ganger i uken, og trener yoga og styrke 3 ganger i uken. Gå på youtube, der finner du masse inspirasjon og råd om trening med egen kroppsvekt. Denne treningen kan faktisk være bedre enn apparater fordi man bruker flere muskelgrupper. http://fitnessbloggen.no/kroppsvekttrening-effekt/

Om du vil bygge muskler så bør du investere i vekter, men man kan bli sterk og definert av kroppsvekttrening. 

Anonymkode: af1a9...451

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan bli akkurat så trent du vil med hjemmetrening. Utfordringen er at det er vanskelig å ha et disiplinert treningsregime i hjemmet (ihvertfall er det min erfaring). 

Anonymkode: eef37...361

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips!

jeg går jo mye tur/jogger iblant så det får være min kondisjonstrening, men har jo lyst på litt mer definerte muskler, men også være funksjonelt sterk :)

Skrevet

Vet du vil anbefale deg yoga with adrienne fra youtube. Jeg har ikke selvdisiplin til hjemmetrening, men dette kan jeg garantere du blir fit av. Helt gratis. Du trenger kun en matte. Mange som tror yoga er kun stretching men jeg lover deg, du bygger muskler med yoga.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan bli akkurat så trent du vil med hjemmetrening. Utfordringen er at det er vanskelig å ha et disiplinert treningsregime i hjemmet (ihvertfall er det min erfaring). 

Anonymkode: eef37...361

Man trenger disiplin uansett når det kommer til trening. Og for meg så gir det en ekstra motivasjon at jeg sparer 6000-7000 kr i året på å være selvdreven.

Anonymkode: af1a9...451

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utstyret i fengsler er nok stort sett ganske greit vil jeg tro.

Det kommer vel an på hva som er målet ditt, TS. Du kan fint trene opp ogg opprettholde en grei styrke uten noe særlig utstyr, men du blir ikke mester i styrkeløft.

Anonymkode: 3852d...c1a

I USA ble i perioder vektløfteutstyr fjernet for å unngå at fangene ble store. Man klarer fortsatt å bli sterk.

https://www.reddit.com/r/bodyweightfitness/ <- Disse klarer seg uten utstyr, og blir ganske definerte. 

Yoga utøvere blir også ganske definerte etterhvert.

AnonymBruker
Skrevet

Du er klar over at et treningssenter er et substitutt! for kroppsarbeid og simulerer kroppsarbeid, eller?

Du er på landet, det skulle være nok av kroppsarbeid du kan henge fingrene i og få muskler av på en mer normal måte en et treningssenter kan tilby deg.

Anonymkode: b6fb1...4a9

• Liker 2
Gjest Froning
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lyst å trene litt styrke hjemme, men vil jeg bli nevneverdig sterk og ha definerte muskler om jeg ikke har et knebøystativ og masse vekter?

Pistol-squats er en øvelse du kan leve lenge på på uten knebøystativ ;) Det finnes masse tyngre varisjoner av egenvekt-øvelser.

Så lenge du finner motstand i treningen din uten treningsenter så burde det gå fint :) Hvis alt blir enkelt og du klarer 30 repetisjoner uten motstand i alle øvelsene  er et treningsenter hvor du har mulighet til å øke motstand en bra ting.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er klar over at et treningssenter er et substitutt! for kroppsarbeid og simulerer kroppsarbeid, eller?

Du er på landet, det skulle være nok av kroppsarbeid du kan henge fingrene i og få muskler av på en mer normal måte en et treningssenter kan tilby deg.

Anonymkode: b6fb1...4a9

Det at jeg er på landet, betyr ikke at det er kuer jeg kan dytte og høyballer jeg kan løfte. Sånn FYI.

• Liker 8
Skrevet

Sjekk ut Calisthenics. Det er en treningsform der du bruker kroppen og grunnleggende reps&sets. Eks push ups kan varieres til det uendelig og gjøres tyngre. Kjøp en vektvest du kan feks ha på deg☺

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De mest trente folka jeg kjenner har knapt vært innom et treningssenter i sitt liv, men er aktive utendørs. Går i skog, fjell (generelt mye på tur), skitur, sykler osv. Om du ønsker ren styrketrening vil nok kettlebells og slynger hjelpe deg på god vei.

Anonymkode: 0c968...d0b

Skrevet

Jeg ble veldig fit, sterk og i god form med Jillians 30 day shred på tv'en hjemme jeg (gjorde den da over lenger tid, flere ganger, ikke bare 1 mnd) :) Hadde fokus på kosthold også så klart, men det er jo ikke stedsbetinget. I tillegg kan man gå turer i fjellet, stå på ski, jogge, sykle osv - det er ofte gode miljøer for disse aktivitetene på bygda! 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gått ned 15 kilo og fått en trent kropp med muskler kun med hjemmetrening. 80% er egenvektstrening, noe trening med manualer. Jeg bruker videoer fra beachbody. Sjekk youtube og bildesøk på before and afters beachbody, så ser du hva de som i tillegg er veldig flinke til å følge kostholdsplanene får til. (Jeg har ikke fått SÅ definert kropp som dem, men skjerper jeg kostholdet ser jeg det ikke som umulig). De er veldig amerianske, logisk nok, og fokuserer hardt på vektnedgang, men man tilpasser til det behovet man har. 

Jeg trener hver dag (eller som oftest 6 dager i uka). Liker at de har programmer der det står hva man skal gjøre, som er lagt opp av eksperter. Nå har de også åpnet opp for brukere over hele verden på BOD - det digitale opplegget de her, der du streamer alle øktene. Jeg bruker det, men jeg stremer via en amerikansk konto fordi jeg deler konto med noen som bor der. Masse programmer, alt fra yoga til bodybuilding til kjempehard cardio - HIIT etc. 

Elsker å stå opp, ta på treningstøy og begynne, og at jeg slipper å gå noe sted!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, Rainbow skrev:

Jeg har gått ned 15 kilo og fått en trent kropp med muskler kun med hjemmetrening. 80% er egenvektstrening, noe trening med manualer. Jeg bruker videoer fra beachbody. Sjekk youtube og bildesøk på before and afters beachbody, så ser du hva de som i tillegg er veldig flinke til å følge kostholdsplanene får til. (Jeg har ikke fått SÅ definert kropp som dem, men skjerper jeg kostholdet ser jeg det ikke som umulig). De er veldig amerianske, logisk nok, og fokuserer hardt på vektnedgang, men man tilpasser til det behovet man har. 

Jeg trener hver dag (eller som oftest 6 dager i uka). Liker at de har programmer der det står hva man skal gjøre, som er lagt opp av eksperter. Nå har de også åpnet opp for brukere over hele verden på BOD - det digitale opplegget de her, der du streamer alle øktene. Jeg bruker det, men jeg stremer via en amerikansk konto fordi jeg deler konto med noen som bor der. Masse programmer, alt fra yoga til bodybuilding til kjempehard cardio - HIIT etc. 

Elsker å stå opp, ta på treningstøy og begynne, og at jeg slipper å gå noe sted!

Takk for tipset! skal sjekke det ut!

AnonymBruker
Skrevet
På 2.1.2017 den 8.09, AnonymBruker skrev:

Det at jeg er på landet, betyr ikke at det er kuer jeg kan dytte og høyballer jeg kan løfte. Sånn FYI.

Har du ikke fått utdelt en ku? Du bør klage til kommunen

Anonymkode: 95f4c...367

• Liker 4
Skrevet

Ryddet for reklame.

Edie, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...