Gå til innhold

Mye og effektiv trening

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har tips til hvordan jeg kan få tid til å trene ca. 10 økter i uka? Altså tre dager med to økter + én økt de andre dagene. Er student med forelesninger og praksis og pensumlesing, har en ekstravakt-jobb, og er med venninner ca. 1-2 kvelder per uke. Har også en samboer jeg skal sette av tid til. 

Tenker da tips til hvordan effektivisere det i hverdagen (altså ikke innhold i øktene og slikt, det har jeg kontroll på). Hver økt synes jeg bør være mellom 30 min og 1,5 time. 

Anonymkode: a4d9b...089

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stå opp litt tidligere de dagene du skal trene to ganger, og gjør unna den ene økta før "verden våkner". Så tar du den andre økta på ettermiddag/kveld. Slik rekker du en ekstra økt uten at det stjeler tid :) Ellers er det jo ikke noe hokus pokus å få til én økt om dagen, det handler om prioriteringer. Alle har tid til en økt med varighet mellom 30 min og 1,5 time per dag. De dagene du har det travelt har du korte økter, de andre dagene kan du legge ned de lengre øktene. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor i all verden skal du trene 10 økter i uka?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Gullik skrev:

Hvorfor i all verden skal du trene 10 økter i uka?

Fordi jeg liker å trene, vil trene mye forskjellig, derfor blir det tilsammen mange økter :)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg liker å trene, vil trene mye forskjellig, derfor blir det tilsammen mange økter :)

Da finner du tid til det.

Anonymkode: 14b72...1a5

• Liker 1
Gjest Froning
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan liker du å trene?

AnonymBruker
Skrevet

Går det an å spørre om treningsprogrammet ditt? Altså hva du trener og hvor mange ganger i uka?

Anonymkode: a7e68...9f8

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Froning skrev:

Hvordan liker du å trene?

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går det an å spørre om treningsprogrammet ditt? Altså hva du trener og hvor mange ganger i uka?

Anonymkode: a7e68...9f8

Trener veldig mye forskjellig. Jogging, sykling, ellipsemaskin, romaskin, styrketrening, diverse gruppetimer (step, aerobic, spinning, styrketimer). Trener hver dag, men merker at jeg får knapt tid, derfor opprettet jeg denne tråden :) Vet det er flere som trener mye, så tenkte kanskje noen kunne dele "nøkkelen til effektivitet" med meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Som en annen skrev her; Trene før verden står opp så har du fått gjort unna 1 time 'gratis'. Ellers går tipsene ut på å gjøre klart til trening slik at tiden du bruker på å trene blir maksimalisert. Altså , finne frem treningstøy dagen i forveien osv. være effektiv og ikke sitt med tidstyven (mobil) under trening. 

Utfordringen med å trene mellom 10-14 timer i uka for min del er å få til nok restitusjon... 

Anonymkode: 91918...1c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På mitt beste trente jeg 10 ganger i uka. Jeg bodda da nært treningssenter og gjorde mye gruppetimer. Noen grytidlig og andre ut på kvelden. Trives best å trene på kvelden, er typisk B menneske. Så nå trener jeg rundt 5 ganger i uka, alle på kveldstid. Kanskje jeg trapper oppigjen. Da blir det tilbake til morgen og kveldstrening igjen. 

Anonymkode: d8525...a1d

Gjest Froning
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trener hver dag, men merker at jeg får knapt tid

Vær effektiv i dine daglige gjøremål så du får mer tid til å trene eller tren mer intenst så øktene blir kortere.

Du kan også prøve ut "metcon" workouts. Disse blir ofte brukt mye i crossfit-gruppetimer og varer ikke mer enn 10-20 min. Du får veldig mye ut av disse selv om de kan være veldig harde hvis du gjør dem på tid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...