Gå til innhold

Mensen over to uker forsinket

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skulle hatt mensen rundt 14.desember, hadde litt mens smerter og gikk og ventet men den dukka aldri opp. Rundt julaften kjente jeg at jeg var litt oppblåst og magen kjentes litt hard. Har vært litt øm i magen også siden jeg skulle hatt mensen men det er godt mulig det bare er placebo.. tok en test i dag tidlig men den var negativ. Har vært forkjøla i jula og i går ble jeg dårlig i magen også.. kan dette være grunn nok til at mensen ikke dukker opp? Den har aldri vært så forsinka før. 

Anonymkode: adbad...faf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Antar at du ikke går på p-piller. Hvor lenge siden sluttet du?

Anonymkode: b6438...508

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke brukt prevensjon på snart to år. Har hatt regelmessig menstruasjon frem til nå. Ts.

Gjest GulSol
Skrevet

Og du har hatt et ubeskyttet samleie for noen uker siden? Vi kan ikke fortelle deg om du er gravid eller ikke. TA EN TEST.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrev jo at jeg tok en test? Jeg lurer heller ikke på om jeg er gravid eller ikke, siden testen viste negativt, men jeg lurer på om noen har en idé om hvorfor mensen ikke dukker opp sånn plutselig. Er det normalt at den er over to uker forsinket når jeg ikke er gravid? Ts.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En hjemmetest kan være falsk negativ. Har du hatt sex burde du dra til legen for å ta en blodprøve

Anonymkode: cdf1f...74b

AnonymBruker
Skrevet

Du kan være gravid selv om testen ikke slår ut. Kan være du har testet for tidelig. Ellers er det normalt at kroppen har noen rare sykluser en gang innimellom. 

Anonymkode: 09685...a6a

AnonymBruker
Skrevet

Okei.. jeg får ta en test til om noen dager da.. har vært veldig påpasselig med å ikke ha sex på de mest utsatte dagene og vi har alltid hoppa av i svingen. Selv om jeg vet at det selvfølgelig ikke er 100% trygt. Men er det noen som har noen ideer om hvorfor mensen kan være forsinka for utenom graviditet?

Skrevet

Stress eller undervekt kan skape uregelmessigheter i syklusen.

AnonymBruker
Skrevet

Er du gammel? Nærmer du deg overgangsalderen? Ellers så er jo slike ting som slanking, stress kan gjøre til at mensen uteblir..

Anonymkode: d4662...1e8

AnonymBruker
Skrevet

Da kom menstruasjon snikene :) heldigvis! Får vel aldri vite hvorfor den plutselig var så forsinka, men er glad den kom. Ts.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...