AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #1 Skrevet 1. januar 2017 Hva syns du er det eldste en mann bør være før han får sitt første barn? Mange jeg kjenner sier 33-34 år, etter det er man for gammel, i deres øyne.. Anonymkode: 9aa46...9d7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #3 Skrevet 1. januar 2017 Kommer an på flere faktorer. Hvor god form man er i, livsstil, gener. Med andre ord, hvor lenge man kan regne med å leve. Generelt synes jeg man skal tenke litt over livets gang. Vil du ha mulighet til å treffe egne barnebarn og se dem vokse opp? Og synes du det er rettferdig at dine egne barn ikke får bli godt voksne før de må begynne å ta seg av deg? Anonymkode: e76b5...8ba 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #4 Skrevet 1. januar 2017 35, etter det må han finne seg mye yngre kvinner pga manko på bra eggstokker og ender fort med å importere en eller annen stakkars thai til å gjøre jobben.. Anonymkode: 160c2...fb1
Jus sanguinis Skrevet 1. januar 2017 #5 Skrevet 1. januar 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva syns du er det eldste en mann bør være før han får sitt første barn? Mange jeg kjenner sier 33-34 år, etter det er man for gammel, i deres øyne.. Anonymkode: 9aa46...9d7 I motsetning til kvinner kan menn få barn stort sett gjennom hele livet sitt. 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #6 Skrevet 1. januar 2017 1 time siden, Jus sanguinis skrev: I motsetning til kvinner kan menn få barn stort sett gjennom hele livet sitt. Ikke det hun spurte om. Anonymkode: c4e22...a1b 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #7 Skrevet 1. januar 2017 Enig med de som tråstarter har snakket med. Selvom man kan få barn lenge betyr ikke det at man bør. Synes et barn fortjener å ha foreldrene sine lengst mulig og det er det større sjanse for at skjer dersom de får de når de er 35 kontra 45. Anonymkode: c4e22...a1b 1
Jus sanguinis Skrevet 1. januar 2017 #8 Skrevet 1. januar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke det hun spurte om. Anonymkode: c4e22...a1b Nei, men jeg synes likevel det er et relevant poeng. 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #9 Skrevet 1. januar 2017 Kjenner flere som har blitt pappa som 40åringer.De klarer seg veldig bra.De er modne og reflekterte,og har stabil og god økonomi. Tror ikke det er alderen som avgjør når det det p5 å bli pappamgn personlighet og helse. Anonymkode: e40f0...847 1
Ruccula Skrevet 1. januar 2017 #10 Skrevet 1. januar 2017 Jeg blir 33 år i år og vi prøver å få vårt første barn. Jeg synes overhode ikke jeg er for gammel, synes det er akkurat passe. Jeg har mange venninner som ikke har fått barn enda som er 38 år. Man er for gammel når man ikke lenger kan få barn som kvinne. Menn bør få første innen 45 mener jeg 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #11 Skrevet 1. januar 2017 Når man har tippet 50 så kan man gi seg med barneproduksjon. Anonymkode: 4e1ca...dd6 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #12 Skrevet 1. januar 2017 Kommer an på paret, situasjonen, helse.. En sunn og sprek 45-åring kan bli en mer aktiv og tilstedeværende pappa enn en festglad gutt med svær ølvom på 29. Anonymkode: 75e80...db5 2
Biloba Skrevet 1. januar 2017 #13 Skrevet 1. januar 2017 Jeg vil anbefale å sikte seg inn på å få barna sine innen man er 38-40, og gjerne innenfor 24-36. Derimot synes jeg det er ok å få barn både før og senere, det er så mye mer enn alder som er avgjørende for at barnet og familien skal ha det bra.
Gjest antbug Skrevet 1. januar 2017 #14 Skrevet 1. januar 2017 Når pappa er så gammel at han blir tatt for å være bestefar når ungen begynner på skolen er han i eldste laget, synes jeg. Da sønnen min begynte i første klasse var det et par stykker som hadde fedre i midten av femtiårene. Det oppstod en del situasjoner som var pinlige for barna, og generasjonsforskjellene mellom dem og yngre foreldre og lærere var faktisk merkbare. Jeg tror mange barn med gamle foreldre heller hadde ønsket at de var på samme alder som vennenes. Det er ikke ønskedrømmen å ha foreldre på 50+ når man går i første, når vennenes foreldre fortsatt er i tjueårene. Enda verre blir det når man kommer opp i tenårene og veldig opptatt av hva andre tenker og mener. Mange kan få barn ganske lenge, kvinner også, men at man betyr ikke nødvendigvis at man bør. For noen familier går det selvfølgelig helt fint å få barn sent i livet, og moren er av naturlige årsaker heldigvis sjelden særlig over 40 selv om faren er gammel. Jeg tror nå likevel det er aller best for barna om ikke han heller er så mye eldre.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #15 Skrevet 1. januar 2017 Kjenner til en familie med flere små barn i førskolealder, der pappaen er over 70 år Mammaen er rundt 40. Må si at jeg lurer på hvordan det skal gå. Hvordan det blir for de barna å vokse opp med en pappa som er på alder med andre barns oldefar. At menn kan bli fedre til de er så gamle er nå en ting. Men jeg synes de bør tenke over hvordan deres alder kan påvirke livet til barna de får. Anonymkode: ff917...1d3
Plexus Skrevet 1. januar 2017 #16 Skrevet 1. januar 2017 (endret) upsss skrev feil.. Endret 1. januar 2017 av Plexus
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #17 Skrevet 1. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjenner til en familie med flere små barn i førskolealder, der pappaen er over 70 år Mammaen er rundt 40. Må si at jeg lurer på hvordan det skal gå. Hvordan det blir for de barna å vokse opp med en pappa som er på alder med andre barns oldefar. At menn kan bli fedre til de er så gamle er nå en ting. Men jeg synes de bør tenke over hvordan deres alder kan påvirke livet til barna de får. Anonymkode: ff917...1d3 Jeg er ts, og forresten mann. Jeg kjenner til et barn som er 9 år, og har en far i slutten av 60-årene. Dette barnet er ekstremt skoleflink, og er utrolig voksen og moden når det gjelder å ta hensyn til andre barn og voksne. Rett og slett en perfekt unge. Men begge foreldre er høyt utdannet, og det er nok en viktig faktor her. Anonymkode: 9aa46...9d7 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #18 Skrevet 1. januar 2017 Har sett damer på 35 , ser ut som 50...lever som de skulle vært 70. Lite aktiv, spiser søppelmaten. Kjenner damer på 40, ser ut som 30, trener hele året, matbevist....hvem blir den beste mora? Anonymkode: 762c2...a51 3
Hjärtat Skrevet 1. januar 2017 #19 Skrevet 1. januar 2017 Det er vel mer interessant hvor gammel man er når man får sitt siste barn? For det bunner jo i hvor bra man kan ta vare på og gi barnet det det fortjener av oppfølging og aktivisering, samt sannsynligheten for at barnet har en far hele oppveksten. Og siden dette avhenger av helse, livsstil og gener, har jeg ikke noe klart tall å gi, men jeg synes kanskje man skal stoppe når man er 45. 1
Gjest 007_008_007 Skrevet 1. januar 2017 #20 Skrevet 1. januar 2017 3 timer siden, antbug skrev: Når pappa er så gammel at han blir tatt for å være bestefar når ungen begynner på skolen er han i eldste laget, synes jeg. Da sønnen min begynte i første klasse var det et par stykker som hadde fedre i midten av femtiårene. Det oppstod en del situasjoner som var pinlige for barna, og generasjonsforskjellene mellom dem og yngre foreldre og lærere var faktisk merkbare. Jeg tror mange barn med gamle foreldre heller hadde ønsket at de var på samme alder som vennenes. Det er ikke ønskedrømmen å ha foreldre på 50+ når man går i første, når vennenes foreldre fortsatt er i tjueårene. Enda verre blir det når man kommer opp i tenårene og veldig opptatt av hva andre tenker og mener. Mange kan få barn ganske lenge, kvinner også, men at man betyr ikke nødvendigvis at man bør. For noen familier går det selvfølgelig helt fint å få barn sent i livet, og moren er av naturlige årsaker heldigvis sjelden særlig over 40 selv om faren er gammel. Jeg tror nå likevel det er aller best for barna om ikke han heller er så mye eldre. Er dette det verste som kan skje? At det oppstår noen pinlige situasjoner? Livene våre kan utarte seg forskjellig og folk modnes ulikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå